Loen-konferanse 23.-24.mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Advertisements

Samarbeid ungdomsskole – UH-sektor
ROM-prosjektet: Erfaringer og resultater fra et samarbeid mellom UiS og kommuner i Nord-Rogaland Øystein Lund Johannessen og Dag Husebø.
Skrivestien.
Fra fem på rad til et mangfold av læringsarenaer……
RÅDGJEVARSEMINARET 2005 INNLEGG VED GUTTORM ULLA NHO MØRE OG ROMSDAL
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Pedagogisk utviklingsarbeid
Læreryrket – en viktig og krevende profesjon
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
«Fylkesbarometeret» GSI 2010/2011:
Praksis i ny grunnskolelærerutdanning
Program for skulebibliotekutvikling – kva skjer? Institutt for nordisk og mediefag, Universitetet i Agder Siri Ingvaldsen Hamar, 17. mars 2010.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Rolf V. Olsen (EKVA/ILS/UiO) Sluttkonferanse for evalueringen av Kunnskapsløftet 31. oktober.
Ny rammeplan for barnehagen
Entreprenørskap i lærarutdanningen
Nye veier i lærerutdanninga
Tilpasset opplæring i en inkluderende skole.
Bruk av data i kvalitetsarbeid
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
Bjørn Overland Dialogen betydning i kvalitetsvurdering Nasjonal konferanse for kvalitetsvurdering Hafjell: 15 – 16 januar 2009.
Arbeidstidsavtalen.
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
Kommunereformen - ei løypemelding v/ Astrid Aarhus Byrknes.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
” Frå Utdanning til Jobb ” Hausten 2011 / Våren 2012.
Ungdomstrinn i utvikling
Dagens og morgendagens norskundervisning – for alle? SPRÅKDAGEN 2008: NORSK FOR ALLE? Else Ryen Institutt for nordiske og lingvistiske studier, UiO / Nasjonalt.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Samarbeidsprosjekt mellom Tjødnalio skule og HSH Elna Dahle Kannelønning, Tjødnalio skule Ann Britt Ervik, HSH.
KUNNSKAPSLØFTET Rakel.K.Rohde Næss. Tradisjonelt syn på læring og undervisning Pensumstyrt Lærerstyrt undervisning fra kateteret Memorere,rette svar Læreren.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Skolen som lærende organisasjon NFFL
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Vårt pedagogiske grunnsyn.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
HVA ER DIDAKTIKK Didaktikk som teori om planlegging av undervisning
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
TPO, mappemetodikk og grunnleggende ferdigheter Rakel.K.R.Næss Anne-Beathe Mortensen-Buan.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Ove Eide VEGAR INN I FILM. Forteljingar: ei grunnleggande kommunikasjonsform - munnleg - skriftleg - film - tv -
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Kommunane i Sogn regionråd ”Sats på skulen - Snu Sogn!” Utviklingsprogram
Kåre J. Straume Skuleleiarmøte KUNNSKAPSLØFTET REFORMARBEID I RAUMA 2006.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
ITU Monitor ”På vei mot digital kompetanse i grunnopplæringen” Forskings- og kompetanse- nettverk for IT i utdanninga (ITU)(ITU)
Skuleovertaking * Bratteberg skule er praksisskule for lærarutdanninga ved HVO. * Skuleåret skal Sæbø skule og Bratteberg skule ha praksisopplæring.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
VURDERING FOR LÆRING MÅLSETJINGAR, KJENNETEIKN PÅ GOD PRAKSIS OG ORGANISERING AV LÆRANDE NETTVERK.
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Velkomen til nytt skule- og barnehageår 2015/16
Status: LeseLos og «Ungdomstrinn i utvikling»
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet.
Skolebasert kompetanseutvikling Klasseledelse
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
Utskrift av presentasjonen:

Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne Osborg

Bakgrunn for val av fokus Erfaringar frå rettleiingsarbeid knytta til implementering av reformen, viser varierande didaktisk kompetanse ute i skulane. Vi vil argumentere for verdien av at didaktisk kompetanse vert utvikla. Dette er ei utfordring både for allmenlærarutdanninga sitt innhald og organisering, men også for skulen som organisasjon og samarbeidet mellom teori og praksis. Vi vil sjå på 3 hovedkjelder for fokus på kompetanseutvikling:

a)Det legale og formelle grunnlaget. (Rammeplan for allmenlærarutdanning og ”Kultur for læring”) b)Det pedagogisk-teoretiske grunnlaget (Stenhouse, Dewey og Handal og Lauvås) c)Det praktiske grunnlaget (styrka praksisopplæring, grunngjevingskompetanse)

Rammeplan for allmenlærarutdanning 5 ulike kompetanseområde - kjernen i læraren sin profesjonskunnskap Både didaktisk kompetanse og endring og utviklingskompetanse vert sett på som grunnleggande i utviklinga av ein allsidig og kvalifisert lærar.

St.meld. nr. 30 ( ): Kultur for læring. Følgjande vert vektlagt i gjennomføringa av kunnskapsløftet (s.25-26): -At lærarane har rett og tilstrekkelig kompetanse. -At lærarane har gode vilkår for og motivasjon til å utvikle og dele kompetanse i det daglege arbeidet. -At alle i organisasjonen føler ansvar og forplikting til felles målrealisering. -At evne til kontinuerlig refleksjon over mål og vegval er grunnleggande både hos den einskilde og i skulen som lærande organisasjon.

Ulike didaktiske nivå/faser Didaktisk kompetanse må utviklast både for: a)Planlegging av undervisning b)Gjennomføring av undervisning c)Evaluering av undervisning - Her vert bruk av didaktisk relasjonstenking sentralt

Pedagogisk profesjonalitet Erling Lars Dale argumenterer sterkt for at grunngjevingskompetanse og refleksjon over eigen praksis er avgjerande for pedagogisk profesjonalitet. Kollegarettleiing vert sentralt (Jmfr. Handal og Lauvås). Teatcher as recearcher”I kva grad er det ønskjeleg og mogeleg å vere ”forskar på si eigen praksis? (Jmfr. Stenhouse). Aksjonsforsking og aksjonslæring.

Teori, praksis og refleksjon Dale: Refleksjons -nivå Handal og Lauvås: Praksisnivå K3P3 K2P2 K1P1 Grad av handlingstvang vert svekka

Grunngjevingskompetanse Reform 06 ” Kunnskapsløftet” Auka fokus på profesjonalitet Didaktisk kompetanse Kollegarettleiing Refleksjon

Spørsmål til vidare diskusjon Korleis kan skulen som organisasjon stimulere til/tilrettelegge for auka didaktisk kompetanse? Kva utfordringar skaper krav om auka didaktisk kompetanse for samarbeidet mellom øvingslærarar og høgskolen?

Spørsmål til vidare diskusjon Korleis kan skulen som organisasjon stimulere til/tilrettelegge for auka didaktisk kompetanse? Kva utfordringar skaper krav om auka didaktisk kompetanse for samarbeidet mellom øvingslærarar og høgskolen?