Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet."— Utskrift av presentasjonen:

1 Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet

2 Kva handlar fagfornyinga om?
Fornye faga – grunnskulen – gjennomgåande fag i vidaregåande skule Nytt læreplanverk – overordna del – læreplanar for fag Utvikling av vurderingsordningane

3 Kva er tidsramma? Overordna del av læreplanen (2017)
Nye læreplanar for fag (2019) Nytt læreplanverk tatt i bruk (2020/2021)

4 Viktig melding frå stortinget
Lærarprofesjonen og andre interessentar skal ha ei viktig rolle i fagfonyinga

5 Kvar står vi no? Kjerneelement – sluttfasen – høyring mars/april
Læreplangrupper – juni Oppstart arbeidet med læreplanar for fag – august

6 Kva er nytt? Nokre viktige prinsipp begrep Kjerneelement Djupnelæring
Tverrfaglege tema Kompetansebegrepet Bedre samanheng i læreplanverket

7 Viktige dokument/kjelder
Ludvigsenutvalet Stortingsmelding 28 Skilnader – handlingsrom

8 Kjerneelement Utgangspunktet – stofftrengsel
Fagleg grunngitte val om kva faget skal innehalde Stortingsmelding 28: Det elevane må lære for å kunne meistre og bruke faget Det viktigaste faglege innhaldet Sentrale metodar, viktige begrep og prinsipp, samanhengar Nye læreplanar/nye fag skal byggast opp kring kjerneelementa

9 Djupnelæring Læreprosess – ein måte å lære på
Legg vekt på : Begrepsforståing, samanhengar, metodar, korleis kunnskap i faget vert til, relatere ny kunnskap til tidlegare læring Trenge stadig djupare i faget Tidkrevjande læreprosess – avansert fagleg prosess

10 Kven er djupnelæraren? Den fagleg sterke læraren
Ein fagdidaktisk og og metodisk dyktig lærar Aktiv deltakar i det profesjonelle fellesskapet

11 Tverrfaglege tema Berekraftig utvikling Demokrati og medborgarskap
Folkehelse og livsmeistring Omtalast i overordna del – integrerast i faga på faga sine premissar Tverrfagleg - fleirfagleg

12 Kompetansebegrepet Ludvigsen:
Kompetanse betyr å kunne mestre utfordringer og løse oppgaver i ulike sammenhenger og omfatter både kognitiv, praktisk, sosial og emosjonell læring og utvikling, inkludert holdninger, verdier og etiske vurderinger. Kompetanse kan utvikles og læres og kommer til uttrykk gjennom hva personer gjør i ulike aktiviteter og situasjoner.

13 Kompetansebegrepet Stortingsmeldinga:
Kompetanse er å tilegne seg og anvende kunnskaper og ferdigheter til å mestre utfordringer og løse oppgaver i kjente og ukjente sammenhenger og situasjoner. Kompetanse innebærer forståelse og evne til refleksjon og kritisk tenkning.

14 Samanheng i læreplanverket
Overordna del: Verdigrunnlaget – fagovergripande kompetansar – sosiale og emosjonelle kompetansar – tverrfaglege tema Ludvigsenutvalet: Mykje av dette i læreplanar for fag – kompetansemåla – prege det daglege arbeidet med faga Departementet: Overordna del skal prege det daglege arbeidet Viktig spørsmål: Vil den gjere det?

15 Handlingsrommet Kor styrande vil vi at det nye læreplanverket skal vere? Profesjonelt skjønn? Rettleiingsressursar? Innhaldselement? Ønskjer vi større profesjonell fridom?


Laste ned ppt "Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google