Nord-Trøndelag 11.03.2013 Leiar i barnehage og skule -store forventningar.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Advertisements

Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Noen utfordringer for skolene
«Korleis skape felleskunnskap ut av individuell kunnskap»
Innleiing til kurs for tillitsvalde, Loen Jarle Hessevik.
Forslag til ny vurderingsforskrift
Mer tid til elevene 12.Mai 2011 Marianne Aasen leder av KUF-komiteen på Stortinget.
 Hvordan kan skolens ledelse bidra til lärernes og sin egen profesjonelle utvikling gjennom aksjonsforskning? Av Else Stjernström, Universitetet i Tromsö,
Vi forandrer Norge! Motivasjon - Mestring - Muligheter Ungdomstrinnet Melding til Stortinget nr. 22 ( ) KD ah.
Tilpasset opplæring i en lærende skole
Lærerprofesjonens etiske plattform
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Kompetanse og rekruttering. Likeverdig og høy kvalitet i alle barnehager Stortingsmelding om barnehagen i fremtiden, legges frem vår Gi tydelig.
Velkommen til Fylkesmannens fagsamling 29. og 30. oktober 2013.
Kunnskapsløftet - forskningen Organisering: prosjekter og programstyre Resultater: det store bildet Veien videre: er økt variasjon et problem?
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Foto: Carl-Erik Eriksson Realfagsamlinger – i Trondheimsskolen MESTRING _ MOTIVASJON _ MULIGHETER.
Entreprenørskap i lærarutdanningen
Bakgrunn, mandat, oppgaver Oppstartsmøte Universitetsdirektør Tor A, Aagedal Råd for samarbeid med arbeidslivet.
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
Foreldremedvirkning Foreldrerollen i skolen er tosidig: vs
Inneklima i skolen! KS Hordaland Trond Hofvind.
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Bruk av data i kvalitetsarbeid
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
Vurdering for læring Oppstart januar 2015.
Arbeidsplassar i barnehagen Kontaktforum barnehage 18. november 2014
Arbeidstidsavtalen.
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Kva er vår oppgåve i Bømlo?
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
Forskingsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Kommentar Dekan Kristin Barstad Høgskolen i Buskerud.
ELEVVURDERING Skedsmo kommune Dag 1: Kursleder: Mona E. Flognfeldt, Høgskolen i Oslo.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Utdanningsforbundets arbeid med profesjonsetikk
” Frå Utdanning til Jobb ” Hausten 2011 / Våren 2012.
1 SAMMENLIKNING: Plan for KRL-faget 2002 og Plan for KRL-faget 2005 Utarbeidet av Foreldreutvalget for grunnskolen.
Fra ordførerstol til undervisningsareal – pålagt kvalitetsvurdering blir til forankret kvalitetsutvikling i Malvik kommunes grunnskoler Lasse.
Aktuelt / open post Loen Skulering m.m. våren 2013 HTV-seminar, Førde Rektorkonferanse (HTV), Førde Politisk råd, oppstart.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Skolevandring.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Vanlege nynorskfeil.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
Regional planstrategi
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Når elever vurderer undervisning anonymt:  læreres opplevde nytte av vurderingen  læreres opplevd nytte av oppfølgingssamtale  stress relatert til undervisningsvurdering.
Verdiar og prinsipp for Utdanningsforbundet (LM2009) Morgendagens barnehage og skole – visjonsdelen (LM2009) Utdanningsforbundets politikk og innsatsområder.
Møte i Østlandssamarbeidet Siri Halsan, KS utdanning.
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Kva no. Læringsmål og kriterium er på plass
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Finsk lærer i svensk skole
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
Utdanningskvalitet – Nord universitet
VELKOMEN SOM FØRESETTE TIL 8. TRINN HAUSTEN 2019
Vi er éin profesjon av barnehagelærarar, lærarar og leiarar i barnehage og skule. Samfunnsmandatet vårt er å fremje læringa, utviklinga og danninga til.
Utskrift av presentasjonen:

Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar

Kven har forventningar til leiarane? Politikarar – lokalt og nasjonalt Eit stadig veksande byråkrati Forskarar Barn – elevar – foreldre Det offisielle Noreg

«Våre funn tyder på at når store reformer som Kunnskapsløftet skal implementeres på skolenivå, er det særlig viktig med en tydelig ledelse som har kraft til å gjennomføre de endringer slike reformer krever.» Anders Bakken, Nova

VG,

Hva gjør mediebildet med ledergjerningen?

Kva styrer merksemda? Val - politiske utspel Kva betyr dette for kontinuitet - tidsperspektiv? Internasjonal samanlikning Kva betyr dette for den kulturelle konteksten? Nasjonal samanlikning Kva betyr dette for kva som får merksemd?

Finnish lessons – noko å lære om tidsperspektiv? Istedenfor å tro at standardisert undervisning med tilhørende tester kan innføres i siste sekund for å forbedre elevenes læring og redde skoler med svake resultater, har Finland jobbet systematisk i over 30 år for å forsikre seg om at de har kompetente og profesjonelle lærere som kan skape et optimalt læringsmiljø for samtlige elever, i alle landets skoler. Pasi Sahlberg

Vurdering for læring Tydelege mål og kriteriar Fagleg relevante tilbake- meldingar Råd om forbetring Å involvere elevane i vurderingsarbeidet

Fire læringsprinsipp Hermundur Sigurdsson, NTNU Læringspsykologi og hjerneforsking Intensitet – tal på repetisjonar, frekvens og mengde Rett progresjon – rett fagleg nivå Positiv tilbakemelding - oppleving av mestring og sjølvkjensle Høve til sjølvmonitorering – oppfatte eigen framgang og forbetring

Forskingsbasert kunnskap i barnehagen? BORRE: I Trimveien barnehage i Horten blir barn helt ned til fire år testet. Målet er å kartlegge hvordan barna ligger an til å lære seg å lese og skrive. (forskning.no.)

Difor treng vi ein profesjonsorganisasjon! Dei ulike forventningane til barnehage og skule kan berre «takast ned» av lærarar og leiarar i barnehage og skule. Vi må også vere med på å «styre» både politikken og forskinga inn i spor som vi meiner er rette for barnehage og skule.

Utdanningsforbundet som profesjonsorganisasjon - Snakke elevane og barnehagebarna si sak - Fremje lærarane sitt handlingsrom og profesjonalitet

Stortingsmelding i vår: Om forskning

Frå vår heimeside (fredag) Forskning + utdanning = sant Regjeringen la fredag fram stortingsmeldingen om satsning på forskning og høyere utdanning. – Vår første reaksjon er positiv, sier nestleder Terje Skyvulstad. Utdanningsforbundet er tilfreds med at regjeringen nå understreker at undervisning og forskning er likeverdige aktiviteter i høyere utdanning. Meldingen, som ble lagt fram fredag, gir et tydelig signal om at ambisjonene på dette feltet må heves på institusjonene. Meld. St. 18 (2012–2113) Lange linjer – kunnskap gir muligheter.Meld. St. 18 (2012–2113) Lange linjer – kunnskap gir muligheter

Stortingsmelding i vår: Om barnehage Forskningsmelding Barnehagemelding Evaluering av Kunnskapsløftet

Stortingsmelding i vår: Evaluering av Kunnskapsløftet

Profesjon og tillit Jens Christian Smedbye, SPS Profesjonelt arbeid kan ikkje detaljregulerast gjennom byråkratiske reglar Kvalitet føreset autonomi og skjønnsutøving

Korleis får profesjonen tillit? Jens Christian Smedbye, SPS Autonomi føreset at vi kan stole på dei profesjonelle: Oppdatert kunnskap og kompetanse Yrkesetiske standardar

Vilkår for samhandling og refleksjon i barnehage og skule. Leiarar i barnehage og skule er leiarar av eit profesjons- kollektiv. Eit slikt kollektiv må ha forum for utvikling – refleksjon – drive vurderingsarbeid saman – byggje læringskultur… Har barnehagar og skular dei fora dei treng?

s22