Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Styrenes ansvar – utfordringer og utviklingstrekk
Advertisements

Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
Humaniora og næringsutvikling Dekan Kathrine Skretting Det humanistiske fakultet NTNU.
NORDPLUS BARNS KULTUR OG BARNEKULTURELLE UTTRYKK I NORDEN.
1 TRENDER forskning, utdanning og nyskaping Utkast
Høgskolen i Telemark Status og videre ambisjoner lokalt og regionalt Kristian Bogen Rektor Høgskolen i Telemark.
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
Sett under ett Ny struktur i høyere utdanning Stjernøutvalgets innstilling Irene Dahl Andersen.
Kim Orlin Kantardjiev Studie- og forskningsansvarlig Studentparlamentet ved UiO.
Målbilde for byggstudiet ved NTNU i 2040
Fellesprosjektet Høgskolen i Telemark og Universitetet i Agder Status
Lærerutdanning ved Universitetet i Agder
Utfordringer for Universitets- og høyskolesektoren Per Botolf Maurseth, Innledning UHRs direktørskole
Hvordan gjøre gode karrierevalg
Fagskoleutdanning Yrkesrettet høyere utdanning GENG
Velkommen til Studieorienteringsdag! : Dine muligheter : Studentene forteller : Pause : Velg ett studiested.
1 Mai 2013 Utdanning og læringsmiljø. 2 Mai 2013 Utdanningsmål Relevant og anerkjent høy kompetanse Kvalitet på høyt internasjonalt nivå Utvikle kritisk.
De maritime fagskolenes samarbeid. Erfaringer med felles lærerkonferanse og eksamenssamarbeid. Harry Haugen Avd. leder Fagskolen Troms avd. Tromsø Skipsoffisersutdanningen.
Møte m/SAB arbeidsgruppe september 2015 IT for et fremragende universitet Lars Oftedal.
1 Kvalifikasjonsrammeverk og terminologi Universitetenes felles samrådsseminar om implementering av kvalifikasjonsrammeverket NTNU 16. juni 2009 Eirik.
Om TPO: Utdrag fra artikkel Berit Bratholm:
En kommentar til rapport nr. 2 fra følgegruppa for barnehagelærer- utdanning Jorunn Melberg, leder for programgruppe Nasjonale retningslinjer -BLU.
Felles studieplanmal for HiST Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gunnar Bendheim.
1 Hva er kvalifikasjonsrammeverket Presentasjon for programrådsledere HF
Fusjon - Vestlandshøgskulen Avdelingsmøte Avdeling for lærerutdanning,
14. desember 2015: Oppstartsmøte for koordineringsgruppen for Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016.
LMU ved et nyfusjonert flercampusuniversitet Foto: Stig Brøndbo, UiT Wenche Jakobsen Prorektor for utdanning LMU-forum.
50% NØKKELTALL Studenter 6 fakulteter Avdeling for lærerutdanning Naturmuseum og botanisk hage Av våre studenter blir Ingeniører Lærere Økonomer.
Eilif Hugo Hansen: Hvor mange studieprogram trenger vi?
Etter vgs - ka(rriere) da? Info om høyere utdanning
Denne informasjonen gjelder for
Undervisnings- og vurderingsformer
Nye forskrifter - på vei mot en kvalitetsmelding
Studieveien.
Jan Frich, professor/prosjektleder Det medisinske fakultet, UiO
UHRs utdanningsutvalg 23. september 2008
Case og empiri <Fag> <Navn> Institutt for statsvitenskap
Struktur i høyere utdanning – SamarbeidArbeidsdelingKonsentrasjonSammenslåing Allmøte SVT 5 desember.
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Næringslivets muligheter i Horisont 2020 – Møre og Romsdal
Forslag til organisering av skikkehetsarbeidet ved UiO
Utdanningskvalitet ved Nord universitet
Hjertelig velkommen til utdanningsseminar for Nord 2017
Kvalitetssikring av studieprogram ved Nord universitet
Strategi for Nord universitet 2020
Internasjonalisering - erfaringsutveksling
Etter vgs - ka(rriere) da? Info om høyere utdanning
IE - Samlokalisering Allmøte 25. september 2017
Studiebarometeret
Forskning og innovasjon
Strategiseminar Møte med rektoratet Bjarte Ravndal
Visjon/Strategi 2020 Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet
Samarbeidsarenaer som virkemiddel for å fremme god læring Teknologisk forum, TNM-Porsgrunn 15. mars 2017 Randi T. Holta Visedekan for profesjonsutdanningene.
ALLE SKAL UT.
Presentasjon av Høgskolen i Østfold
Utdanningskvalitet-ny modell og nye trender Dr
Oppsummering av spørreundersøkelse:
Kvalitet i fleksible studier
Rolle og ansvar som SPA Prosess
Effektivisere og forenkle
Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag v/Bente Aina
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Tema Fjordkonferansen 2017, juni «Det regionale i det internasjonale»
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Utdanningskvalitet – Nord universitet
Nytt studieutvalg ved HF (2016-høst vår)
Lik kvalitet i studieprogram som gjennomføres på flere studiesteder
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Avdeling for studieadministrasjon
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Utskrift av presentasjonen:

Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag Ledelse av studieprogram på flere studiesteder. Gisle Pettersen, studieleder GLU Bodø

Bakgrunn Fusjon Ny MAGLU – ett universitet, felles grunnskolelærerutdanning Bestilling på en lærerutdanning MASTER med kompetansekrav, akkrediteringssøknad

Felles emnebeskrivelser Felles LUB Felles vurderingsordninger Vurdering – samme tidspunkt, samme eksamen. Lokale tilpasninger ble et tema og er det fortsatt

Lik kvalitet for studentene uansett hvor og hvordan studiet tilbys. Lik kvalitet = like god kvalitet Pensum - 80 % felles, 20 % lokalt valgt Ulike tradisjoner i vurderingsordningene Felles eksamen gir utfordringer (tid, innhold) Studentinvolvering Dette har vært utfordrende! Lik vanskelighetsgrad på eksamen, lokale varianter Ny utdanning – når skal man endre?

Lik kvalitet for studentene uansett hvor og hvordan studiet tilbys. Erfaringer Globale utfordringer – regionale løsninger? Tar tid Vi må snakke sammen – og møtes Emnerevidering, gode prosesser en nøkkel til å lykkes? Følelser, tradisjoner. Hvordan klarer vi å se det gode i hverandre? Dette har vært utfordrende! Lik vanskelighetsgrad på eksamen, lokale varianter Ny utdanning – når skal man endre? Emnerevisjon en god arena for å jobbe med dette

Å utvikle gode utdanninger krever godt samarbeid i fagmiljøene og evne og vilje til å prioritere utdanningskvalitet på alle nivåer ved universitetene og høyskolene. Kvalitet og kvalitetskultur utvikles og stimuleres både gjennom samarbeid og gjennom konkurranse. Kilde: Bendermacher et al. 2016

Gruppeoppgave Hvordan skaper vi ett felles studieprogram med god kvalitet SAMMEN? - Geografi, tradisjoner og kultur vs rammeverk

Gruppeoppgave Hvordan bygge felles studieprogram med lik kvalitet på tvers av studiestedene? - Gi oss noen gode råd!