JORDE SKOLE -Pilotskole, barneskole og IKT.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Samarbeidsseminar om tvangsekteskap
Grete Haaland Sund HiAk,
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Lek og læring.
Østgård skole ”Så lenge du er i bevegelse, kan du nå så langt du vil!
1 Etterutdanningstilbud ved PLU Organisering av arbeidet •Prosjektgruppen for elev- og lærlingevurdering ved PLU •Planen ble utarbeidet av fagansvarlig/i.
Vi ønsker å presentere Excel som verktøy.
Den Norske Skolen i London
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Inkludering og læring 1.aman Jorun Buli Holmberg 29.august 2005 Inkludering.
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
"Lyn og torden".
KUNNSKAPSLØFTET SØR-VARANGER KOMMUNE
Tidligere læreplaner.
Praksislærermøte GLSM-praksis
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Praksis i ny grunnskolelærerutdanning
LOFSRUD SKOLE Lofsrud skole Kunnskap - muligheter - trivsel
Maria Montessori Maria Motessori er født i Italia. Hun var Italias første kvinnelige lege. Senere ble hun professor i antropologi og hun ledet.
Fra FLU til BLU Ny barnehagelærerutdanning
Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
Høring om baseskoler NSLF v/Petter Tresselt.
”Programfag til valg” En nyskaping innen yrkes- og utdanningsveiledning?
Nye læreplaner – føringer og konsekvenser
1 Nye læreplaner – Noen utfordringer for lærerne Utdanningsforbundet 3. mai 2005 Stein Dankert Kolstø Institutt for fysikk og teknologi Universitetet i.
Responsskriving (Samskriving – Prosessorientert skriving)
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
Profilfag Tilpassa opplæring på Blindheim ungdomsskole.
Ny læreplan, nye utfordringer
"God bagasje på livets reise."
Tallknuserne og de fire regnearter
VARDAL UNGDOMSSKOLE Utnevnt til demonstrasjonsskole i 2002/2004 Utnevnt på nytt i 2004/2005.
Oppstart vår 2013 Engasjerte og tillitsskapende FYR-lærere fra CHL.
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Oppgaver Hva er hovedforskjellen mellom barnehage- og skoletradisjon?
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Metodefrihetens vilkår i bergensskolen
Velkommen til et nytt skoleår!
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
© Bergen kommune Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen 2007/08 Språk og tallforståelse Digitale verktøy Barns medvirkning.
Responsskriving (Samskriving – Prosessorientert skriving) Vibeke Bjarnø IT-seksjonen, Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A04 - Høst 2004.
Kroppsøving/idrett 60 studiepoeng
KUNNSKAPSLØFTET Rakel.K.Rohde Næss. Tradisjonelt syn på læring og undervisning Pensumstyrt Lærerstyrt undervisning fra kateteret Memorere,rette svar Læreren.
OM LÆREPLANER Hva er en læreplan Læreplaner og virkeligheten
Tilpasset opplæring i et historisk perspektiv
Didaktikk: teori om undervisning og evt. anvisning for undervisning
IOP Kilder: Nordahl T., Overland T.,(2001): ”Individuelle Opplæringsplaner”. Liv S. Thesen og Elisabet Brettås , Horten PPT. Thommesen H., Normann T.,
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
PPU Naturfagdidaktikk Generell innledning 11.01
Lesing er en språklig prosess. Faktorer som har betydning for leseferdigheten.
Per Håvard Frilund Orientering Åndalsnes ungdomsskole Onsdag
Om praksis - praksisplan og vurderingsrapport Samarbeids- og vurderingsmøte TOSBA/TOS Studieleder Vibeke Bjarnø 11. JANUAR 2016.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg August 2001 Visjon Et Lærende Lokalsamfunn.
Skrive for å lære Berit Bratholm Pedagogikk årsstudium.
PEDAGOGIKK Pedagogikk Som fag omfatter alt som har med læring, utvikling, veiledning, undervisning og oppdragelse å gjøre (Pedagogisk ordbok, lars Helle.
En kvantitativ og kvalitativ analyse av forskjeller og likheter mellom skolene. Rapport av Thomas Nordahl, Sølvi Mausethagen og Anne Kostøl. Høgskolen.
Kompetanse for mangfold
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
PEDAGOGIKK Pedagogikk Som fag omfatter alt som har med læring, utvikling, veiledning, undervisning og oppdragelse å gjøre (Pedagogisk ordbok, lars Helle.
”Digitale redskaper kan være gode verktøy i læringsprosesser
Jon Espen Palm, Kjøsterud skole
Kurs for lærere i fremmedspråk Florø 2008 Rita Gjørven ILS UiO
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Hagaløkka skole Hagaløkka skole, verden i miniatyr.
Tospråklige lærere i Asker Kommune
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Utskrift av presentasjonen:

JORDE SKOLE -Pilotskole, barneskole og IKT

PILOT-Prosjektet Prosjektmål Fleksibel læring og bruk av IKT skal gi mer tilpasset læring for den enkelte elev

PILOT-Prosjektet ELEVENE SKAL FÅ: Ferdigheter for framtida Større lærelyst og motivasjon Bedre selvfølelse og selvtillit Økt trivsel Større ansvar for egen læring

PILOT-Prosjektet Fleksibel læring skal gi større frihet/mangfold i forhold til: Læringsmidler Lærestoffet Lærested Læretid Metodikk/pedagogikk Ressursbruk Struktur/organisering

Matematikk etter L97 Positivt forhold til faget Matte som redskap Mattens språk og symboler Grunnleggende metoder og begreper i matte, fantasi Mattens historie

Arbeidsmåter i faget Individuelle oppgaver God kjennskap til tallsystemet IKT

STRUKTUREN I FAGET