Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
"Lyn og torden"
3
Problemstilling og målformulering
”Målrettet prosjektstyring” Syncrolink Undervisningsopplegg ungdomstrinnet Tema: Elektrisitet Fag: Natur- og miljøfag Klasse: 9. trinn Evaluere
4
”Målrettet prosjektstyring”
Hva er målrettet prosjektstyring Milepelplan Ansvarskart
5
Syncrolink Tekniske krav og forutsetninger Player Editor
6
Teori L97 Nasjonale IKT-planer Vurderingskriterier
7
Vurderingskriterier Reeves & Harmon Torgersen Minken og Stenseth
MAKVISE
8
Utvikling av det elektroniske læremiddelet
Valg av filmen ”Lyn og torden” fra Norsk opplysningsfilm
9
Valg av lenker Vevsidene med relevans til faget
Vevsider på siden av faget Norsk tekst Egenproduserte sider Samarbeid med elevene
10
Utprøvingen Planleggingen Materiell
11
Planlegging Helhetlig pedagogisk opplegg Samarbeid
Utarbeiding av materiell
12
Materiell Arbeidshefte Observasjonssjema Intervjuskjema
Lenkeobservasjon-skjema
13
Evaluering av utprøving
Arbeidshefte Observasjon av elevene Intervju med elevene Sammensetning av gruppen Motivasjon Aktivitet Konkretisering Variasjon Individualisering Samarbeid Evaluering
14
Evaluering av Syncrolinkpresentasjon
På bakgrunn av: L97 Reeves & Harmon Torgersens ITP-analyse
15
L97 1. Arbeidsmåte? 2. Tid? 3. Forarbeid? 4. Etterarbeid?
5. Alternativt læremiddel? 6. Organisering? 7. Gutt - jente?
16
Reeves & Harmon Vurdering av de pedagogiske dimensjoner gir resultat godt til høyre på aksenene. Dette betyr i følge Reeves & Harmon at det er et godt pedagogisk program med en konstruktivistisk tankegang.
17
Torgersens ITP-analyse
Alle ”ja-svar” i vurderingsskjema gir 1 poeng Resultat 44 kriterier poeng 34 positive vurderinger betyr at Generell Pedagogisk Kvalitet = Særdeles god
18
Evaluering av prosjektet
Målrettet prosjektstyring Elektronisk læremiddel med Syncrolink Konklusjon
19
Målrettet prosjektstyring
Opparbeidet kompetanse Startet tidlig Overordnet nivå - milepelplan - ansvarskart Egen framdriftsplan Godt styringsredskap
20
Det elektroniske læremiddelet
Kompetanse i Syncrolink Pedagogisk opplegg Teknikk Utprøvingen
21
Konklusjon Steg inn i framtiden Elektronisk læremiddel
Pedagogisk virkelighet Ressurser ”Lyn og torden” i framtiden - læring - inspirasjon Elevene og teknologien Fremtiden:-et lite steg inn i fremtidens IKT bruk i skolen. -utforme et elektroninsk læremiddel og knytte det til en ped.virkelighet. -praktiske ferdigheter, sett at det fungerer. Bredbåndsoverføring,synliggjøring,informasjon,bevilgninger og opplæring. -håp om at ”Lyn og torden”i framtiden kan hentes fra nettet og brukes av andre til lærin og som inspirasjon for videreutvikling av verktøyet. Riktig spennende blir det når elevene selv kan bruke denne teknologien.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.