Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Advertisements

Miljøsertifisering Hvor står NØK NØK produserer og leverer bare miljøvennlig energi! Vi har internt høy fokus på HMS Kraftbransjen var (er) av enkelte.
PROSJEKTOPPGAVE gruppe 2 FASE 3 – Høsten Presentasjon av gruppe 2: Herbjørn Henningsen – Finnmark Linda Ellingsen – Nordland Arvid Storegjerde –
Bacheloroppgave Bygge videre på det som fungerer godt – forandre på det som ikke fungerer optimalt.
​ Stort nasjonalt engasjement for forebygging av overdosedødsfall! Oppsummering fra det nasjonale læringsnettverket1.
Keeperskolen 2012 Elverum Fotball - Ungdomsavdelingen.
Hva har vært vårt fokus i 2007?. –Kvalitet på arrangementene slik at det gir økt opplevelse av verdi for deltakere og slik at det blir attraktivt å være.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Gruppeoppgaver Kurs Sørmarka 13. januar Oppgave I – rammer for medbestemmelse Innkalling til møte og sakspapirer kommer sent. Det er usikkert hvilke.
1 ​ Vedvarende forbedringer og spredning ​ Læringsnettverk 3, 27. mars 2014 ​ Mette Fredheim.
Likemannskonferanse NFCF midt-Norge 12.Februar 2010 Trondheim Hotel Britannia.
FUGE-videreføring av UiBs satsing Hva gjorde vi i FUGE?
Velkommen til skrivekurs
Nav veileder i videregående skole
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
Leanreisen i Bamsebo barnehage
Hvorfor skal vi måle? Hvordan?
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Erfaringer som Skyggesensur ved ISP
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Kjøp og bruk av pensum på papir og digitalt. Rapport juli 2017
Skedsmo FK Jentesamling 1. juni
Skrivekurs Innhold: Analyse av oppgavetekst Begrepsavklaring
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Klart språk i Asker kommune
Øvelser med kommunal kriseledelse
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Muntlig vurdering – å veilede andre
Aksjonsliste 2006 Avklare hvordan beregning av gjennomsnittskarakter beregnes i FS. (May) Lage 5-6 maler for emnebeskrivelser. (Geir Ove og Else) Lage.
Samarbeid og medbestemmelse
Ledelsens gjennomgåelse
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
BARNEHAGER Høsten 2016/våren 2017 ble prosessen med å legge ned Regnbuen barnehage f o m gjennomført. 17 barn og 7 ansatte er blitt fordelt.
Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss.
Sametingsvalget mellom Karasjok og Tønsberg
Å arbeide i studiegruppe:
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Valgfag innsats for andre
PRAKSISMØTE.
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Hva fungerer og hva fungerer ikke?
OVERORDNET MÅL: Kontinuerlig utvikling av skolen, for å kunne gi en best mulig opplæring til elevene TILTAK 1: Tilbakemeldingskultur – vurdering Videreutvikle.
NAV-veiledere i vid. skole
Landsmøtesak 5/15 Lærerprofesjonens etiske råd
Skoleeier i utvikling av skolen. Ordfører Nina Sandberg
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Oppsummering av spørreundersøkelse:
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
Visjon: Aktiv læring med varme og tydelighet
Evaluering k18-k /2018. Evaluering k18-k /2018.
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Den matematiske samtalen
Kompetanse for mangfold
Matematikk på ungdomstrinnet
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Egenkontroll og tilsyn Lillehammer
Bra for legen – bra for pasienten
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
Evaluering av Hovedavtalen
Nå er vi spente!.
Årets norske Leanprosjekt
Velkommen til foreldremøte
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes Evaluering Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes

Målsetningen ved kurset Få en bedre forståelse for hva som kreves for å skrive besvarelser av praktiske og teoretiske oppgaver i juss Bli bedre til å skrive besvarelser av praktiske og teoretiske oppgaver i juss

Er målsetningen oppnådd? Har dere fått en bedre forståelse for hva som kreves for å skrive besvarelser av praktiske og teoretiske oppgaver i juss? Har dere blitt bedre til å skrive besvarelser av praktiske og teoretiske oppgaver i juss?

Hvorfor? Evaluering er en viktig del av fakultetets kvalitetssikringssystem Formålet med kvalitetssikringssystemet er å identifisere sterke og svake sider ved masterstudiet Identifiseringen kan ha læringsverdi for undervisere og andre, og danne grunnlag for forbedrende tiltak Sentralt i kvalitetssikringssystemet: Løpende tilbakemeldinger fra studenter og lærere etter hver undervisningsrekke Evalueringsmøter med tillitsvalgte studenter på hver avdeling hvert semester Oppfølging av møtene ved avdelingsansvarlige - tilbakemeldinger og vurdering av behovet for tiltak

Hva ønsker vi tilbakemeldinger om? ALT siktemål: læringsverdi for undervisere og andre danne grunnlag for forbedrende tiltak

Hva ønsker vi særlig tilbakemelding om? Nytt av i år: Nettsted for skrivekurset med: Individuelle oppgaver i form av en quiz Hensikt: å trene forståelsen for hva som kreves når dere besvarer hhv praktiske og teoretiske oppgaver + skjerpe bevisstheten deres om dette før gruppearbeidet Veiledningsvindu støtte arbeidet dere gjennomfører i grupper, slik at dere i større grad kan få hjelp/støtte når dere har behov for det I år har vi gjort enkelte grep for å søke å komme i møte tidligere tilbakemeldinger fra dere som studenter – vi er derfor spesielt interesserte i å høre hva dere synes om disse tiltakene, slik at vi kan videreutvikle dem best mulig:

Hva ønsker vi særlig tilbakemelding om? Basen Opprettet på grunnlag av tilbakemeldinger om at det har vært vanskelig å få hjelp når man trenger det Gruppeinstruks Utarbeidet på grunnlag av tilbakemeldinger om at det har vært vanskelig å komme i gang med og få gruppearbeidene til å fungere Forhåndsinformasjon i fronter en uke før kurset Mer informasjon enn tidligere om arbeidsformen samt rettsområdene det skal arbeides med og hva vi forventer at dere har med dere av utstyr

Evalueringslinken bit.do/klare

Takk for nå og lykke til med skrivingen!