Overgang Oppfølging Telling Anne Gerd Strand

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Senter for barns deltagelse og kompetanseutvikling - HIL
Advertisements

Oppfølgingstjenesten
NyGIV Hvordan kan NyGIV bidra til at flere gjennomfører videregående opplæring? Sheila Benestad, prosjektleder Overgangsprosjektet i Vest-Agder.
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
Møte med Norrbottens len Siri Halsan, KS Utdanning
Når bekymringen melder seg, muligheter i videregående opplæring
Fagdager ungdom april 2011 Parallell sesjon – Oppland fylkeskommune Klaus Eriksen prosjektleder NY GIV.
- med regionen i fokus Tilbudet 2012 – hovedpunkter •Hovedutfordringer –Toppår målt i antall avgangselever fra grunnskolen – 150 flere.
MetARR Metodeutvikling – arbeidsrettet rehabilitering Jostein Stensrud Køhn Utvikling av faglig og metodisk tilnærming i arbeidsrettede rehabiliteringsløp.
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Vågå 29. januar Jan Roger Bøe Øien Koordinator. Statistikk – etter vg1 Avsluttet grunnskole v å ren 2006 Avsluttet grunnskole v å ren 2007 Avsluttet grunnskole.
Skoleringssamlinger Knut Alfarnæs, avdelingsdirektør prosjektleder
Samling for Oppfølgingstjenesten med ledere 6. desember 2010.
MaHa DELT RÅDGJEVING Rådgjevarsamling I Magnus Barfot.
Markedsarbeid i ungdomsmottaket
Levanger kommune enhet Kommunedelplan oppvekst Visjon: Livskvalitet og vekst Kommunedelplan, oppvekst 1.
Samarbeid OT/NAV/skole
Karriereveiledning Samhandling mellom NAV og Vest Agder Fylkeskommune.
Forebygging av frafall/ bortvalg - Ingen tryllestav! Noen utfordringer sett med utgangspunkt i evaluering av tiltak i arbeidet mot frafall.
Entreprenørskap i lærarutdanningen
s. 1 Gjennomføring i vgo i Nordland Rådgiversamling Foto: Crestock.com.
Rådgivernettverk fylkesnivå Fauske, 18 – 19. mars 2013 Foto: Peter Hamlin.
Tilrettelagte søkbare opplæringstilbud
BIO – tilskot til bedriftsintern opplæring Kontaktpunktet 5
Gjennomføring i videregående opplæring – kort om status og utfordringer i Hamar kommune Paal Morken Andersen Avdelingssjef videregående opplæring Hedmark.
OPPFØLGINGSTJENESTEN (OT) Målgruppe: Ungdom med rett til vgs
Overgangsprosjektet – NY GIV
Velkommen til VTA- seminaret 2007, hotell Atlantic i Sandefjord.
Godkjenning av fag til fag-/svenneprøve Styremøte NOOS-nettverk
NFU arbeider for at: Flere personer med utviklingshemming kan få arbeid i ordinære bedrifter VTA bedriftene fortsatt skal gi et godt tilbud til.
Orienteringsmøter november 2010 Sakkyndige vurderingar – nokre viktige element ACR/nov
Ny GIV – videre - forventninger til skoleeier og skole Dato Svolvær Foto: Peter Hamlin.
Monika S. Luktvasslimo 12. desember 2013
Fagsamling for spes.ped., PPT, OT og NAV Finsås 30/9 – 1/10
”Skolens yrkes- og utdanningsveiledning” - tiltak i St. meld. nr. 16 ( ) …og ingen sto igjen Innlegg på konferanse, Bergen, september.
Arbeidstidsavtalen.
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Anne-Marie Ytrebø og Guri Kyte 2015©
Rådgiverkoordinatorforum i Bodø 27.januar 2015
Opplæringsordningen for videregående opplæring, -hovedmodell for hhv studiespesialiserende (studiekompetanse) og yrkesfag (fag-/svennebrev) Opplæringslova.
APO-tilbudet Oslo.
Folkehelse på dagsorden Hordaland fylkeskommune si rolle i partnarskap for folkehelse.
Ungdom «utenfor» skole og arbeid i Nord-Trøndelag
Revisjon av kommunikasjonsstrategien for Møre og Romsdal fylkeskommune Presentasjon for OD-møte september 2014.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
” Frå Utdanning til Jobb ” Hausten 2011 / Våren 2012.
Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.
Basert på Helsedirektoratets veileder IS-1739
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Velkomen til Sogn og Fjordane Helsing til Stortinget sin kommunal- og forvaltningskomite 27. oktober 2014 Fylkesordførar Åshild Kjelsnes (AP)
Samarbeid mellom NAV Nord-Trøndelag og Nord-Trøndelag fylkeskommune (NTFK) om opplæring for l ærekandidater og lærlinger med behov for tilrettelegging,
Miljøkoordinator vgs Sogn og Fjordane fylkeskommune.
HEILT EKTE. «Ung meistring i vill vestlandsnatur» - Espen Bruun- HEILT EKTE.
Dialogmøte Nordfjord Korleis arbeider vi med kvaliteten i grunnopplæringa i Sogn og Fjordane?
«Forsøk med NAV-veileder i videregående skole» er et samarbeidsprosjekt mellom Arbeids- og velferdsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet. Forsøket finansieres.
Inspirasjonssamling for oppfølgingstjenesten i Østlandssamarbeidet Statssekretær Lisbeth Rugtvedt.
Inspirasjonsssamling ot
Dokument 3:9 ( ) Riksrevisjonens undersøkelse av oppfølging av ungdom utenfor opplæring og arbeid 28. april 2016.
God stim! Tilstandsrapport for videregående opplæring i Nordland – 2016 Rådgivernettverk 24 april 2017.
Nord-Trøndelag fylkeskommune – hva har vi gjort siden sist?
Oppfølgingsprosjektet
Rus - arbeid og aktivitet
Utskrift av presentasjonen:

Overgang Oppfølging Telling Anne Gerd Strand

Oppfølgingsprosjektet Målgruppe: Ungdom mellom 15 og 21 år som står utanfor både utdanning og arbeid = oppfølgingstenesta si målgruppe Mål: Målgruppa skal få ei meir praktisk vidaregåande opplæring - eventuelt i kombinasjon med arbeidspraksis/arbeid Oppfølgingsteamet skal vere på plass - før eleven vert skriven ut av skulen Ingen ungdommar skal være ukjende for OT Overordna mål = auka gjennomføring! 2 Oppfølgingsprosjektet 9. april 2017

Hovudmål Auka gjennomføring i videregåande opplæring. Ungdom som står utanfor opplæring og arbeid skal primært motiverast tilbake til vidaregåande opplæring eller sekundært inn i ordinært løna arbeid. ”Fullføring av videregående opplæring fører til betydelig bedre arbeidsmarkedstilknytningen og mindre tilbøyelighet til å bruke offentlige trygde- og stønadsordninger” Torberg Falch Professor, Institutt for samfunnsøkonomi, NTNU

Arbeidstrening - NAV tiltak/ Kombinasjonsløysningar Korleis nå måla? Praksisnære opplæringsmodellar/ Arbeidstrening - NAV tiltak/ Kombinasjonsløysningar Tidleg inn – etablere oppfølginga FØR fråfall Oppsøkande arbeid - oppfølging av ungdom som har vore lenge utanfor Kompetanseutvikling 4 Tittel på presentasjon 9. april 2017

Prosjektet skal gjennom sine innsatsområder sørge for at: Skulane og oppfølgingstjenesta samarbeider om å etablere tverrsektorielle oppfølgingsteam/-avtaler rundt elevar som er i ferd med å slutte . Avklaringssamtalar og oppfølgingsavtalar (I Hordaland frå 3. oktober på alle skulane i fylket)

Innsatsområde Skulane, OT, fagopplæring og NAV samarbeider om å tilby målgruppa praktiske og fleksible tiltak som: planlagt grunnkompetanse (praksisbrev/lærekandidatløp) opplæringsløp som kombinerar skule og arbeidspraksis arbeidsretta NAV-tiltak med opplæringselement frå dei aktuelle programområda

Innsatsområde Det vert arbeidd oppsøkande og det vert etablert tverrsektorielle oppfølgingsteam også rundt ungdom som er utanfor opplæring og arbeid, med særleg fokus på dei som har vore utanfor lenge. Fleire gode forslag til prosjekt i fylke Forskjell på by og land

Fleksibelt system for skreddarsaum Kombinasjon Praksisplass/vidaregåande opplæring Avklaringssamtale Aktivitetsplan Kommunale tiltak (LOS Bergen) Opplæringskontrakt Ungdomsmottaket Bergen Rapporterer til OT Praksisplass m/oppfølging og avklaring NAV/HFK Lærekontrakt Jobbkubbar/ Ungdomskontakt Rapporterer til OT Arbeid Kommunale tiltak Skule

Indikatorar for kartlegging/evaluering Målretting av innsats Treff vi den den mest krevande delen av målgruppa? Driv vi skumming av fløyten der relevante aktørar målrettar innsatsen inn mot nokre utvalde deler av den totale målgruppa? Eitt år eller mindre eller eitt år eller meir?

Indikatorar for kartlegging/evaluering Arbeidsdeling Korleis er den faktiske arbeidsdelinga mellom dei ulike etatane? (Kommunikasjon/organisering/ressursar) Understøttar eller undergraver arbeidsdelinga dei ulike tiltaka? Målkonflikt mellom arbeidstrening og inntektssikring gjennom NAV og fullføring av VGO?

Indikatorar for kartlegging/evaluering Vurderingar av opplevd utbytte Korleis ungdommar oppfattar OT sin rolle når det gjeld avklaring, koordinering og gjennomføring av tiltak Kva var forventningane? Har det blitt skrive individuelle oppfølgingsplanar? Kor lang tid gjekk det før oppfølginga var i gang etter at ungdommen slutta på skulen?

Indikatorar for kartlegging/evaluering Korleis var samarbeidet mellom etatane for å legge til rette for alternativ vidaregåande opplæring? (grunnkompetanse) I kva grad opplevde ungdommane at tiltaksgjennomføringa i NAV bygde på ein reell kombinasjon av arbeidstrening og opplæringselement eller læreplanelement? I kva grad var det oppsøkande arbeidet organisert som tverretatlege oppfølgingsmodellar?

Indikatorar for kartlegging/evaluering Effektanalysar av deltaking i ulike tiltak Grunnkompetanse (fører deltaking til større sjanse for å gjennomføre ordinær vidaregåande opplæring og/eller vere i ordinær sysselsetting Fører deltaking i eitt av følgjande tiltak forvalta av NAV til auka sjanse for å vere i ordinær sysselsetting; Avklaring, oppfølging, lønstilskot, arbeidspraksis og tilrettelagt arbeid

Sammansette årsaker til avbrot Hilde Marie Thrana: Forsker /stipendiat Senter for barn og unges kompetanseutvikling – HIL: Nordlandsforskning Intervju av 57 ungdom i alderen 15-23 år Avbrot må sjåast i lys av tidlegare skulehistorie, sosiale forhold, helse, miljø/kultur Helse psykisk/fysisk Fortener et friår Tene pengar Vil arbeide Vanskeleg å velge Teori-problemet Problemer i familie/miljø

Kva som kan nytte i skolen Rådgjevarar - reklameagentar? Realistiske bilete av yrkesretta fag Alternative praktiske læringsformer på alternative arenaer. Testing i ferdigheiter og handtverk, utan teori Informasjon om konsekvensar for avbrot, frå u. skolen. Kompetanse og opplæring utanfor skulen. Eit reelt alternativ ( 13 valet) Utviding av rettigheitstida. Skulegang når ein er motivert

? ? Reidun Follesø: Ungdom i svevet: Universitetet i Nordland NAV SKULE FRITID FAMILIE OPPFØLGINGSTENESTE BARNEVERN ? HELSTENESTER ?

Bry deg. Ikkje gje oss opp. Hold ut! Finn oss der vi er! Nokon må ut og leite – og møte. Nokon må informere – kor er de, og kven er de? Hjelp må være tilgjengeleg – og lokala må vere tilgjengelige. Bry deg. Ikkje gje oss opp. Hold ut!

Snakk med oss! …ikke sånn…

Spør etter draumane våre - … allier deg med dei og gje viljen mogelegheit!

Fryd og gammen!