Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet
Kva handlar fagfornyinga om? Fornye faga – grunnskulen – gjennomgåande fag i vidaregåande skule Nytt læreplanverk – overordna del – læreplanar for fag Utvikling av vurderingsordningane
Kva er tidsramma? Overordna del av læreplanen (2017) Nye læreplanar for fag (2019) Nytt læreplanverk tatt i bruk (2020/2021)
Viktig melding frå stortinget Lærarprofesjonen og andre interessentar skal ha ei viktig rolle i fagfonyinga
Kvar står vi no? Kjerneelement – sluttfasen – høyring mars/april Læreplangrupper – juni Oppstart arbeidet med læreplanar for fag – august
Kva er nytt? Nokre viktige prinsipp begrep Kjerneelement Djupnelæring Tverrfaglege tema Kompetansebegrepet Bedre samanheng i læreplanverket
Viktige dokument/kjelder Ludvigsenutvalet Stortingsmelding 28 Skilnader – handlingsrom
Kjerneelement Utgangspunktet – stofftrengsel Fagleg grunngitte val om kva faget skal innehalde Stortingsmelding 28: Det elevane må lære for å kunne meistre og bruke faget Det viktigaste faglege innhaldet Sentrale metodar, viktige begrep og prinsipp, samanhengar Nye læreplanar/nye fag skal byggast opp kring kjerneelementa
Djupnelæring Læreprosess – ein måte å lære på Legg vekt på : Begrepsforståing, samanhengar, metodar, korleis kunnskap i faget vert til, relatere ny kunnskap til tidlegare læring Trenge stadig djupare i faget Tidkrevjande læreprosess – avansert fagleg prosess
Kven er djupnelæraren? Den fagleg sterke læraren Ein fagdidaktisk og og metodisk dyktig lærar Aktiv deltakar i det profesjonelle fellesskapet
Tverrfaglege tema Berekraftig utvikling Demokrati og medborgarskap Folkehelse og livsmeistring Omtalast i overordna del – integrerast i faga på faga sine premissar Tverrfagleg - fleirfagleg
Kompetansebegrepet Ludvigsen: Kompetanse betyr å kunne mestre utfordringer og løse oppgaver i ulike sammenhenger og omfatter både kognitiv, praktisk, sosial og emosjonell læring og utvikling, inkludert holdninger, verdier og etiske vurderinger. Kompetanse kan utvikles og læres og kommer til uttrykk gjennom hva personer gjør i ulike aktiviteter og situasjoner.
Kompetansebegrepet Stortingsmeldinga: Kompetanse er å tilegne seg og anvende kunnskaper og ferdigheter til å mestre utfordringer og løse oppgaver i kjente og ukjente sammenhenger og situasjoner. Kompetanse innebærer forståelse og evne til refleksjon og kritisk tenkning.
Samanheng i læreplanverket Overordna del: Verdigrunnlaget – fagovergripande kompetansar – sosiale og emosjonelle kompetansar – tverrfaglege tema Ludvigsenutvalet: Mykje av dette i læreplanar for fag – kompetansemåla – prege det daglege arbeidet med faga Departementet: Overordna del skal prege det daglege arbeidet Viktig spørsmål: Vil den gjere det?
Handlingsrommet Kor styrande vil vi at det nye læreplanverket skal vere? Profesjonelt skjønn? Rettleiingsressursar? Innhaldselement? Ønskjer vi større profesjonell fridom?