Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet"— Utskrift av presentasjonen:

1 Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet
Veien fra overordnet del av læreplanen, kommunens og skolens visjon til arbeid med elevene i klasserommet. Mål for økta: Vise og skape bevissthet om sammenhengene som finnes i formålsparagrafen, overordnet del av læreplanen, kommunens og skolenes visjoner knyttet til læringsarbeidet i klasserommet.

2 Hvorfor er DU her i dag? Hva er din motivasjon for å jobbe i skolen?
Hva ønsker du at dine elever skal huske deg for om 10 år?

3 § 1-1. Formålet med opplæringa
Opplæringa i skole og lærebedrift skal, i samarbeid og forståing med heimen, opne dører mot verda og framtida og gi elevane og lærlingane historisk og kulturell innsikt og forankring. Opplæringa skal byggje på grunnleggjande verdiar i kristen og humanistisk arv og tradisjon, slik som respekt for menneskeverdet og naturen, på åndsfridom, nestekjærleik, tilgjeving, likeverd og solidaritet, verdiar som òg kjem til uttrykk i ulike religionar og livssyn og som er forankra i menneskerettane. Opplæringa skal bidra til å utvide kjennskapen til og forståinga av den nasjonale kulturarven og vår felles internasjonale kulturtradisjon. Opplæringa skal gi innsikt i kulturelt mangfald og vise respekt for den einskilde si overtyding. Ho skal fremje demokrati, likestilling og vitskapleg tenkjemåte. Elevane og lærlingane skal utvikle kunnskap, dugleik og holdningar for å kunne meistre liva sine og for å kunne delta i arbeid og fellesskap i samfunnet. Dei skal få utfalde skaparglede, engasjement og utforskartrong. Elevane og lærlingane skal lære å tenkje kritisk og handle etisk og miljøbevisst. Dei skal ha medansvar og rett til medverknad. Skolen og lærebedrifta skal møte elevane og lærlingane med tillit, respekt og krav og gi dei utfordringar som fremjar danning og lærelyst. Alle former for diskriminering skal motarbeidast. Opplæringa skal, i samarbeid og forståing med heimen, opne dører mot verda og framtida og gi elevane og lærlingane historisk og kulturell innsikt og forankring. Ho skal fremje demokrati, likestilling og vitskapleg tenkjemåte. Elevane skal utvikle kunnskap, dugleik og holdningar for å kunne meistre liva sine og for å kunne delta i arbeid og fellesskap i samfunnet. Dei skal få utfalde skaparglede, engasjement og utforskartrong

4 Prinsipper for opplæringen - Læringsplakaten
Skolen skal: gi alle elevar like gode føresetnader for å utvikle evner og talent individuelt og i samarbeid med andre stimulere lærelyst, evne til å halde ut og nyfikne blant elevane stimulere elevane til å utvikle eigne læringsstrategiar og evne til kritisk tenking stimulere elevane i personleg utvikling og i styrking av eigen identitet, i det å utvikle etisk, sosial og kulturell kompetanse og evne til demokratiforståing og demokratisk deltaking leggje til rette for elevmedverknad og for at elevane kan gjere medvitne verdival og val av utdanning og framtidig arbeid fremme tilpassa opplæring og varierte arbeidsmåtar stimulere, bruke og vidareutvikle kompetansen til den einskilde læraren medverke til at lærarar står fram som tydelege leiarar og førebilete for barn og unge sikre at det fysiske og psykososiale arbeids- og læringsmiljøet fremmar helse, trivsel og læring leggje til rette for samarbeid med heimen og sikre at foreldre/føresette får medansvar i skolen leggje til rette for å trekkje inn lokalsamfunnet i opplæringa på ein meiningsfylt måte

5 Prinsipper for opplæringen - Læringsplakaten
Skolen og lærebedrifta skal: utvikle evner og talent lærelyst, å halde ut nyfikne blant elevane læringsstrategiar ol kritisk tenking personleg utvikling og demokratisk deltaking elevmedverknad o tilpassa opplæring o varierte arbeidsmåtar tydelege leiarar og førebilete for barn og unge arbeids- og læringsmiljøet samarbeid med heimen ll L lokalsamfunnet i opplæringa på ein meiningsfylt måte

6 Kunnskapsdepartementet
Tre sektormål for grunnopplæringen: Elevene skal ha et godt og inkluderende læringsmiljø Elevene skal mestre grunnleggende ferdigheter og ha god faglig kompetanse Flere elever og lærlinger skal gjennomføre videregående opplæring

7 Forbereder dagens skole elevene i tilstrekkelig grad på livet etter skolen?

8

9 Hva kompetanser trenger vi i framtiden

10

11 Profesjonsfellesskap og skoleutvikling
Skolen skal være et profesjonsfaglig og verdimessig fellesskap der lærere, ledere og andre ansatte reflekterer over, vurderer og videreutvikler sin praksis. Lærere utvikler sin faglige, pedagogiske og fagdidaktiske dømmekraft i dialog og samhandling med kolleger. Lærere som i fellesskap reflekterer over og vurderer planlegging og gjennomføring av undervisningen, utvikler en rikere forståelse av god pedagogisk praksis. God skoleutvikling skapes av et profesjonsfellesskap som er opptatt av hvordan skolens praksis bidrar til elevenes læring og utvikling.

12 Skoleledelse og skoleutvikling
Skolens ledelse skal stake ut kursen for det pedagogiske og faglige samarbeidet mellom lærerne og bidra til å utvikle et stabilt og positivt miljø der alle har lyst til å yte sitt beste. God ledelse prioriterer utvikling av samarbeid og relasjoner for å bygge tillit i organisasjonen.

13 Prinsipper for opplæringen
Kommunedelplan Oppvekst Prinsipper for opplæringen

14 Skolenes visjoner Stamnes Eksingedal Stanghelle Vaksdal Dale
Kommunedelplan Oppvekst Stamnes Stamnes skule skal vera ein god stad å læra og ein god stad å vera for born og vaksne i eit trygt og stimulerande oppvekst- og arbeidsmiljø. Eksingedal Eksingedalen skule skal vera  ein god stad å vera og ein god stad å læra -  og gjera elevane trygge ut i verda. Stanghelle Me gjer kvarandre gode! Vaksdal Dale Læring og oppleving i sentrum ALLE VIL OG KAN LÆRE AKTIV LÆRING MEISTRING HJÅ DEN EINSKILDE Å LÆRE SAMAN - i fellesskap

15 Hva betyr visjonen for vår praksis?
Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Eksingedalen skule

16 Hva betyr visjonen for vår praksis?
Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Vaksdal skule

17 Hva betyr visjonen for vår praksis?
Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Dale skule Læring og oppleving i sentrum Bakgrunn for visjon er fylgjande: Læring er vår kjerneverksemd og difor er dette også fyrste ordet i visjonen Oppleving vert knytt til elevar som me ynskjer skal ha positive opplevingar på skulen og SFO. I tillegg skal det vera gode kulturopplevingar for alle i den nye kultursalen. Sentrum er knytt til at læring alltid er vårt hovudfokus og at skulen skal vera med å utvikla Dale sentrum - og Dale sentrum skal vera med å utvikla skulen. I vår har me arbeida ein del med elevsyn og at me ynskjer aktive elevar som ynskjer å læra.

18 Hva betyr visjonen for vår praksis?
Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Stanghelle skule

19 Hva betyr visjonen for vår praksis?
Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Stamnes skule

20 Dere skal nå «planlegge» et tema om Vaksdal kommune.
Bli enige om temaet er rettet mot elevene på småskoletrinnet, mellom- eller ungdomstrinnet. Den som sist hadde fødselsdag, skriver punktvis det dere blir enige om. Den som først fyller år, holder orden på gruppa. Med utgangspunkt i overordnet læreplandel og formålsparagrafen - ha en idemyldring på følgende punkter: Hvordan vil dere skape engasjement hos elevene? (aktive elever/motiverte elever) Hva tenker dere om elevmedvirkning? ( i planleggingsfasen) Hva med den fysiske organiseringen av klasserommet? Hvilke elementer vil dere legge inn for at elevene skal få utfolde skaperglede?

21 Vaksdalskulen mot år 2020 - områder for utvikling og foredling

22 Kunnskap Ferdigheiter Haldningar
Vaksdalskulen mot år 2020 hovedfokus Born og unge sin kompetanse Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Kompetanse er å kunne tilegne seg og anvende kunnskaper og ferdigheter til å mestre utfordringer og løse oppgaver i kjente og ukjente sammenhenger og situasjoner. Kompetanse innebærer forståelse og evne til refleksjon og kritisk tenkning. Læreplanen, overordnet del

23 Kunnskap Ferdigheiter Haldningar
Vaksdalskulen mot år 2020 utviklingsområder Grunnleggjande ferdigheiter Lokalt læreplanarbeid Læreplanverk for skule Rammeplan for barnehage Born og unge sin kompetanse Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Vurdering for læring Eigenvurdering Læringsleiing PALS DUÅ Klasseleiing Danning

24 Kunnskap Ferdigheiter Haldningar
Vaksdalskulen mot år 2020 foreldresamarbeid Læreplanforståing Læreplanverk for skule Rammeplan for barnehage Born og unge sin kompetanse Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Samarbeid med heimen Vurdering for læring Læringsleiing Skolen må gi tydelig uttrykk for hva skolen skal og kan tilby, og hva skolen forventer av hjemmet. Skolen må ta hensyn til at ikke alle elever har samme mulighet til å få hjelp og støtte i hjemmet. Læreplanen, overordnet del

25 Kunnskap Ferdigheiter Haldningar
Vaksdalskulen mot år 2020 andre samarbeidsaktører Skuleeigar Regionens-nettverk UH-sektor Læreplanforståing Grunnleggjande ferdigheiter Lokalt læreplanarbeid Born og unge sin kompetanse Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Næringsliv Lokalmiljø Samarbeid med heimen Samarbeid med heimen Læringsleiing Vurdering for læring PALS DUÅ Klasseleiing Danning Eigenvurdering Nasjonale samarbeidspartnarar VK PPT/barnevern/helsestasjon

26


Laste ned ppt "Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google