Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Erfaringsdeling i høve lekse om samarbeid To og to: Kva var oppgåva til elevane? Kva la elevane vekt på.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Advertisements

Lederperspektiv på prosjektet, Framtida nå, les og forstå
Respekt Tillit Endringsvilje Åpenhet Engasjement Eleven som helt menneske skal være i fokus for all vår virksomhet. Målet vårt er at hver elev skal bli.
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
Generelle tiltak og forebygging
Klasseledelse Grete Sørensen Vaaland og Sigrun K. Ertesvåg
Klasseledelse Grete Sørensen Vaaland og Sigrun K. Ertesvåg
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
FOS-Forum for oppvekst i Sunnhordland. Velkommen til samling Barn og unge med store psykiske problem/åtferdsvanskar- Oppfølging av konferansen i Hgsd.
Forankring av arbeid med LP- modellen Opplæringslovens betsemmelser og faglige begrunnelser for lederoppgaver og –ansvar Gardermoen juni 2012 Svein.
Husregler.
Om vurdering og nye eksamensformer. Hvorfor er dette viktig å snakke om? Mange elever ”skjønner alvor” først når de er midt oppe i eksamen. Det kan virke.
Handlingsplan mot mobbing
Arbeidstidsavtalen.
Om vurdering og eksamen Vurdering på ungdomstrinnet Underveisvurdering uten karakter Underveisvurdering med karakter Terminkarakterer, januar og.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
Hva er viktig for elevers læring?
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse.
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Nasjonal satsing på ungdomsskulen Støtte til lokalt utviklingsarbeid i klasseleiing og grunnleggjande.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
TIDLIG INNSATS OG UTFORDRENDE ATFERD Boka: Kompetanseløft i bhg Pål Roland.
Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Hensikta med tilsynet er å bidra til å skape: - eit inkluderande arbeidsmiljø - eit miljø som er helsefremjande - forebygging i høve sjukefråvær og utstøting.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Mål for kurset Informasjon er rundt oss heile tida, – men det er viktig å skilje mellom nyttig og unyttig informasjon. Kunne finne relevante informasjonskjelder.
Læreren som sosialiseringsagent og relasjonsbygger. Kommunikasjon med barn og andre mennesker. Forelesning A1A og A1B S.100 den Bjørn Damsgaard.
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
Arbeidsmøte Mål for økta: Skape betre forankring for utviklinga i dei tre fasene i progresjonsplan hausten Førebu prosessane gjennom dei.
VURDERING FOR LÆRING I ULSTEIN KOMMUNE Sjøborg
Vurdering for læring i Fysikk 1
Eigenvurdering og sjølvregulering
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Velkommen.
Velkomen til nytt skule- og barnehageår 2015/16
Opplæringslova kapittel 9A
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Kva no. Læringsmål og kriterium er på plass
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Eigenvurdering og sjølvregulering
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Kva veit vi om motivasjon og meistring i skulen?
SKULEOVERTAKING Bratteberg skule 28.januar-15.februar
Munnleg kommunikasjon
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Foreldremøte 6.kl..
Kort om implementering
Foreldremøte September 2017.
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Mobbing – hva er vårt ansvar?
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Opplæringslova kapittel 9A Lovendring fra 1. august 2017
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
Diskusjonsframlegg frå styret
Telle i kor Telle med 4 fra 4 A – Forarbeid
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule

Erfaringsdeling i høve lekse om samarbeid To og to: Kva var oppgåva til elevane? Kva la elevane vekt på når det gjaldt godt samarbeid? Hadde det å snakke om samarbeid på førehand noko å seier for korleis samarbeidet vart? Deling i plenum

Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse

3. bordbein: Struktur, reglar og rutinar Kva er kva? Reglar: Uttrykkjer standardar for korleis ein vil ha det, td. ordensreglar. Rutinar: Skildring av forventa åferd som ein lyt øve på. Desse kan vere knytt til oppstart, avslutning og ulike aktivitetar, td. våre skal-reglar og rutinar. Struktur: Sosial struktur seier noko om korleis handlingane i ei gruppe er bygd opp og styrt, medan fagleg struktur handlar om korleis læraren legg det faglege stoffet til rette for at elevane skal lære.

Kvifor er struktur, reglar og rutinar viktig for god klasseleiing? Det motsette av struktur er kaos. Verkemiddel for å få til god læring og effektivitet i klassa. Viktig fordi det gir gruppa felles referanse, skaper dermed fellesskap og normer for samhandling. Gjer undervisningssituasjonen framsynt og gjer det lettare for elevane å innordne seg. Bidreg til eit inkluderande fellesskap, skaper integrasjon og gir signal om ønska sosialt samspel. NB! Ein positiv relasjon mellom lærar og kvar enkelt elev er ein føresetnad for å lukkast med velfungerande reglar og rutinar!

Læringsmiljøsenteret: «Flere studier peker på viktigheten av å kommunisere forventet atferd tydelig til elevene, og å gjenta dette når atferden bryter med vedtatte regler og etablerte rutiner (Doyle, 1986).» «Regelledelse er den andre av tre avgjørende kompetanser en lærer trenger for å øke elevers læring, i følge metaanalysen gjort av Nordenbo med flere (Nordenbo et al., 2008).» (Den første er relasjonskompetanse, den tredje didaktisk kompetanse).

Kva oppgåve har dei ulike reglane våre? Ordensreglement: Alle skular pliktige til å ha slike. Rektor har ansvar for at alle lærarar handhevar ordensreglementet. Sanksjonar i høve brot på reglane skal vere nedfelt og framgangsmåte for handsaming av brot på reglane skal stå klart. Ligg til grunn for karakter i orden og åtferd, vi må kunne dokumentere grunnlag for karakter, difor noterer vi merknader ved brot på reglane. Elevar som følgjer reglane bør få ros og positiv merksemd, medan elevar som bryt reglane, bør sanksjonerast i samsvar med ordensreglementet. Elevane må vere kjent med konsekvensane på førhand og forstå innhaldet i reglane. Læreren har ansvaret for konsekvensar ved regelbrot, her må vi ha mest mogeleg lik praksis på tvers av klasser og årssteg.

Tenkjeskriving Er praksis for handheving av ordensreglementet på skulen vår god nok? Deling i par Deling i plenum

Struktur og rutinar Skal-reglane har vore ein del av praksisen ved VUS sidan byrjinga av 1990-talet. Rektor den gong var Terje Kjøde. Var tidleg ute! F:\R02 Skal-reglar og -rutinar.doc Behov for meir struktur i klasseromet og gjenreise læraren som autoritet. Rektor såg til at dei vart gjennomført. Erling Roland. Klasseromsreglar har kome inn seinare, elevane med på å utvikle desse. Film struktur, reglar og rutinar

Samtale i par Er skal-reglane våre «up to date», burde noko leggjest til? Kvifor treng vi både ordensreglar, skal-reglar og klasseromsreglar? Deling i plenum

Elevkollektivet – Erling Roland Sosialt vakuum Kort periode når ei klasse møtest for første gong der sosialt handlingsmønster og normer ikkje er etablert endå. Sterk og tydelig leiing fra første stund gir læraren ein optimal sjanse til å setje preg på det sosiale samspelet i klassa. Gir høve til å innføre reglar og rutinar og stå fram som autoritet i klasseromet. Om ikkje lærar grip sjansen, vil elevane gjere det… Roland snakka om den omsorgsfulle læraren med autoritet - tillit frå elevane. Fagleg struktur Ein dyktig lærar legg det faglege stoffet til rette slik at elevane ser samanheng mellom ulike delar og det dei har lært før. Repetisjon skaper struktur- er all god læring si mor.

Å lære å følgje reglar Gi tydelige og få beskjedar slik at det ikkje er tvil om kva du meiner. Ver tydeleg om kva åtferd om er ønskeleg. Bruk direkte beskjedar, få kontakt med enkeltelevar, ikkje gi oppmoding eller still spørsmål når reglane ikkje vert følgde. Bruk åtvaring når beskjedar ikkje når fram. Ei åtvaring skal uttrykkje kva som vil skje dersom den uønska åtferda held fram. Elevane bør vere kjende med konsekvensar av regelbrot

Struktur og reglar i ditt klasserom Noter stikkord og diskuter i par: Kor medviten og «tru» er du i høve handheving av reglar og rutinar vi er samde om? På kva område har du/vi forbetringspotensiale? Kva reglar/rutinar har du i ditt klasserom som ikkje står nokon plass? Korleis åtvarar og konfronterer du elevar som bryt reglar? Deling i plenum Klasseteama: Går saman og diskuterer samordning og lik praksis i høve reglar/rutinar for klassa og handheving av ordenseglement og skal-reglar. Ein i teamet skriv, leverer notat til til meg.

Kjelder Roland Erling «Elevkollektivet», Rebell forlag, rinnet_Bakgrunnsdokument_klasseledelse rinnet_Bakgrunnsdokument_klasseledelse klasseledelse/Hovedartikkel-om-klasseledelse/Struktur-og-regler/ klasseledelse/Hovedartikkel-om-klasseledelse/Struktur-og-regler/ /normerochregler /normerochregler article html#regler article html#regler