Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Eigenvurdering og sjølvregulering

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Eigenvurdering og sjølvregulering"— Utskrift av presentasjonen:

1 Eigenvurdering og sjølvregulering

2 Mål for økta Kva er eigenvurdering og sjølvregulering?
Kvifor jobbe med denne formen status/ framovermelding? Korleis gjer me det på vår skule? -eksempel -summing med kollegaer

3 Kva seier lovverket? §3-12 Eigenvurdering:
Eleven skal delta aktivt i vurderinga av eigen kompetanse, eige arbeid og eigen fagleg utvikling. Dette gjeld både undervegsvurdering med og utan karakter. §3-1 Rett til vurdering: Det skal vere kjent og tilgjengeleg for eleven kva som er måla for opplæringa og kva som blir vektlagt i vurderinga av hennar eller hans kompetanse. Dvs mål og kriterier heng saman med eigenvurderinga!

4 Status/framovermelding er viktig
Den eleven gir seg sjølv Den han får av andre Hattie & Timperley (2007) The power of feedback

5 Summing: Kva gir me status/framovermelding på?
Oppgåva Arbeid med oppgåva Eleven som «person» Eleven sin sjølvregulering

6 Viktige forhold i sjølvregulering
Eleven sin evne til å skape eigen tilbakemelding Eleven sin evne til å gjere eigenvurdering Eleven sin vilje til å søkje og bruke informasjon om eige læirngsarbeid Vårt overordna mål: Å skape sjølvregulerte elevar Korleis lukkast? Arbeide med eigenvurdering!

7 Med støtte i forskninga
Kva faktorar gir størst effekt? Eigenvurdering Fordi: Det er læringsfremmande å vere med på å vurdere sitt eige arbeid setje seg eigne mål

8 Metodikk for Eigenvurdering:
Stoppe og reflektere: -Kva har eg gjort så langt? Kva har eg lært? Sjå etter læringsprogresjon: -velje blant eige arbeid som ”bevis” på at dei er i læring og utvikling. ”Betre enn då me begynte” Vurdere arbeidet opp mot kriterier: -finne eksempel på at dei har oppfylt kriteriene. Har eg gjort det som skal til?

9 Metodikk for eigenvurdering
Hugsekort: -skriv tre ting du lærte sist time Exitkort: -ei oppgåve alle elevane gjer i slutten av timen og leverer inn til lærer Oppsummeringskort: -to viktige ting eg har lært og eit spørsmål Hjelpekort: -det eg syntes var vanskeleg var….. Hyppige testar på its learning Logg i PTF Summing………….

10 Vurdering av kvarandre
Verdifullt fordi: Mange elever vil lettare akseptere tilbakemeldingar frå medelevar enn frå lærar. Elevar lærer sjølv når dei påtar seg rolla som lærar. Dei blir aktive medspelarar og tar større ansvar for eigen læring. Å vurdere andre kan fremme elevane sin kompetanse i å vurdere seg sjølv.

11 Vurdering av kvarandre
Dei lærer å reflektere rundt kva som er godt arbeid og kva dei må jobbe meir med. Elevane gir kvarandre ideer Samarbeider og skaper eit felles vurderingsspråk Lærer kva dei skal sjå etter Hjelper kvarandre

12 Eigenvurdering avhenger av:
Klare og forståelige læringsmål og kriterier kriterier som elevane har eit eigarforhold til kriterier utarbeida i samarbeid med elevane Forutsetter involvering av elevane- «Vurdering foretatt av lærer skaper ikke elever med interesse og forståelse for eigne læringsprosesser».

13 Alle er ikkje like flinke til å vurdere seg sjølv
Å søkje hjelp er ein læringsferdighet Har med følelsesmessige faktorer å gjer (trygghet, tillit o.l) -Mange elever søkjer ikkje hjelp fordi det berører sjølvoppfatning og utrygghet To ulike men samvirkande motiv: Motiv for å lukkast -motiv for å mislykkast Usikre elevar: -motiverte for å unngå å mislykkas Elevar som er meir sikre på eigne evner: -har eit meir realistisk ambisjonsnivå

14 Dette medfører: Vingler mellom å tørre/mislykkas Usikre elevar:
-motivasjon er å unngå å mislykkas Konsekvens: veljer det same om og om igjen Sikre på seg sjølv: -veljer meir realistiske oppgåver I vurdering av kvifor ein gjer det bra, årsaken til at ein lukkas: Tilskriver eigne evner auka sjølvoppfatning Tilskriver andre- t.d flink lærar, flaks byggjer ikkje sjølvtillit

15 Summing: Dette er læraren sitt «problem»: Korleis motivera eleven?
Korleis skape trygghet for dette arbeidet?

16 Skal ein alltid leggje opp til eigenvurdering?
Ja! Undervegs- stoppe opp og reflektere Milepæl/byggemøte i læringsoppdrag Mappevurdering Avslutning av økta Avslutning av tema/læringsoppdrag

17 Uniformering? Kriteriebasert Refleksjonsamtale
Felles metodikk på team(?)

18

19


Laste ned ppt "Eigenvurdering og sjølvregulering"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google