Beskrivelse av opplegget:

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
15 Notater og markeringer i teksten
Advertisements

Vi lager oss en: Adventskalender.
«Strykebrettcover og stativ»
Inspirasjon til eget arbeid.
Legge inn bilder på Lindås IL sider Unngå bilder på Hovedside, dersom du må, bruk bredde mindre enn 100 punkt Denne veiledning viser det å legge inn eget.
NERVER OG HUD.
Bilderedigering 6e Kopiere bilde
Hva er Smart™.
Last ned apper fra Google Play (Android) Åpne Internett på din enhet og søk deg inn på siden trykk på Play, som du finner på menylinjen.
Fra geometriske former til abstrakt design
Oppstart Hoveddel Avslutning Hver elev taster et 7-sifret tall. Det skal ha fire tall før komma og tre sifre etter komma og det skal ikke inneholde.
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
Foreldrene betyr all verden! Mona Røsseland Ann-Christin Arnås
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Min Problemløsningsbok Navn: ____________________________________ Slik ser jeg ut (tegn eller lim inn bilde):
Geometriske figurer… Beregnet på småskoletrinnet, 1. eller 2. klasse
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Hvordan skolene møter prosjektet: Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk…. En spørreundersøkelse til skoleledere i Oslo høsten 2005.
Lysåpning og senteravstand
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
1 Utforskningsverksted i snøen LUB, Elise Klaveness Høgskolen i Vestfold.
Lesing og lesestrategier
KLASSELEDELSE URO, UROLIGE ELEVER, OVERGANGER Hvordan løser vi det? Stig Roar Wigestrand, 2008.
HÅNDTERING av BRÅK og URO
Grunnleggende oseanografi. En introduksjon til havet Ca. 70 % av jordas overflate er dekket av havet Gjennomsnittsdyp > 4000 meter Så mye sjøvolum gjør.
Kunst og håndverk 10. trinn
Skyteskole. Denne PowerPointen er ment brukt til Skyteskole. Om PowerPointen: PowerPointen er lagt opp slik at det er kommentarer til hver side på «støttesidene».
Det er mange måter å gjøre det på
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
OADM Innføring i offentlig administrasjon og ledelse
Velkommen til skyteskole - Kveld 4 -
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Spørsmål til diskusjon Leselyst- en bok for alle
Velkommen til skyteskole - Kveld 3 -
Å skrive noveller.
Refleks.
Velkommen til skyteskole - Kveld 5 -
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Overgang ungdomstrinn – videregående skole
Velkommen til skyteskole - Kveld 2 -
En bro til matematikk Studie av en hengebro.
Velkommen til Newton energi- og havbruksrom i Midt-Troms
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Forarbeid til Newton-besøk
Modul 4 – Diagnostisk undervisning
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Kjennetegn på dybdelæring B-Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Firmanavn Produkter og tjenester
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Modul 4 – Representasjoner
Sorteringsleken Konkurranse steinstabling
Beskriv himmelen med tolv ord
Kom i gang med programmering!
Forfattere (liten skrift) Introduksjon
Eine og Andri på viktig oppdrag
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Fag / tema Samfunnsfag Trinn
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Modul 1 – Representasjoner
Utskrift av presentasjonen:

Beskrivelse av opplegget: Lag ditt eget vannhjul Energi   Navn på gruppe: ________________________ _________________________ Plan for dagen: 9.15: Felles informasjon om dagen 9.30: Vi lager vannhjulet inne. Elevene jobber i grupper på tre og tre. De skal diskutere hvordan de skal løse oppgaven, tegne en skisse av ideen og lage vannhjulet. 10.20: Lunsj 11.00 : Vi prøver ut vannhjulet i bekken. Skriv opp hvor lang tid vannhjulet bruker på å trekke båten opp 3 meter. Finn ut hvor mye last båten kan bære. 13.00: Felles oppsummering. Beskrivelse av opplegget: Gruppa skal lage et vannhjul som skal trekke en båt(melkekartong) oppover en bekk/elv 3 meter. Elevene har løst oppgaven når de har planlagt, bygget og prøvd ut vannhjulet. Elevene får utdelt: Tråd, trekloss, spiker, hammer, blomsterpinner, planker, saks. Elevene tar med melkekartong selv. Oppgave 1: Tegn en skisse av vannhjulet på eget ark Oppgave 2: Lag vannhjulet Oppgave 3: Prøv ut vannhjulet Oppgave 4: Etterarbeid Utstyr:

Utstyr elevene får utdelt: Elevarbeid: Beskriv hvordan vannhjulet virket: ________________________________________________ ________________________________________________________________________ Hvor lang tid brukte vannhjulet på å trekke melkekartongen 3 meter? _______________________________ Hvor tung last kan det ligge i melkekartongen når vannhjulet trekker den oppover elven? (bruke steiner som er så store som bordtennisballer) Etterarbeid: Oppgave 4: Beskriv med egne ord hvordan du synes dere løste oppgaven. Ta gjerne med bilder. Utstyr og forberedelser:   Utstyr elevene får utdelt: Hammer Saks Bomsterpinner(Kjøpt på plantasjen) Lekter(Kjøpt/fått på byggevare) Kloss(5X5cm). Skåret ferdig på byggevare Ulike spiker Tykk papp til skovler Hyssing(ikke avbildet)

Utstyr og forberedelse Bildet til venstre viser utstyr læreren trenger. Bildet til venstre høyre en innretning som brukes til å feste senterklossen. Man setter senterklosssen i innretningen for at den ikke skal rotere når man borrer hull i den. I hullet setter man blomsterpinnene som er selve aksen. Innretningen er laget av en tykk planke under med to lekter på siden. Meget praktisk for ikke å borre i pulten.