Kampen skole Vår visjon:

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Traumebevisst skole i Grimstad
Advertisements

Samarbeid mellom skole og hjem
Noen utfordringer for skolene
PALS – Skoleomfattende tiltaksmodell
Håndtering av problematferd - bruk av konsekvenser
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
STRATEGIKART SKOLE Kunnskap og glede, Mykje er stedet!
Presentasjon av LP-modellen
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE 11.SEPTEMBER 2013 Stikkord og dato.
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
BARNS TRIVSEL - VOKSNES ANSVAR
Elevenes læringsmiljø og skolens brede mandat
Atferdsvansker i skolen
Generelle tiltak og forebygging
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
Forventninger til oss som skole:
VELKOMMEN TIL NORDPOLEN SKOLE !
Læringsmiljø Bunntekst.
Klasseledelse Grete Sørensen Vaaland og Sigrun K. Ertesvåg
’Skolens navn’ ’Tittel på samlingen’.
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
VELKOMMEN TIL BRAGERNES SKOLE VI VIL TRIVES VI VIL LÆRE
Forankring av arbeid med LP- modellen Opplæringslovens betsemmelser og faglige begrunnelser for lederoppgaver og –ansvar Gardermoen juni 2012 Svein.
Et opplegg for å bygge livskompetanse og samhold
Samarbeid mellom skole og hjem
HelART i Ulåsen barnehage
Undervisningssektoren 2015
Mosjøen Kurt Henriksen1 Mosjøen videregående skole studiested Kippermoen BRUA.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Elevinspektør Sandsli VGS Stig Hammersland Læring og trivsel
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Kan ikke alle bare være venner da?
INTERNASJONALISERING ARBEIDSUTPLASSERING FOR ELEVER SOM TAR DOBBELKOMPETANSE Lier vgs september 2014.
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Velkommen til et nytt skoleår!
FAU-møte 7. januar 205 Samarbeid skole-hjem.
Foreldremøte Jåtten skole klasse 2B
TE - ISP-UIO 1 Klasseledelse Hva veit vi? Hva tror vi? Erfaringsbasert viten.
FORELDREMØTE NYE 8. TRINN ÅSTVEIT SKOLE 23. April 2013
Slåtthaug ungdomsskole
Skolevandring.
Pedagogikk og elevkunnskap
Eksamen Hva har jeg lært?.
Relasjonsbasert klasseledelse Haugalandet
KLASSELEDELSE.
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
Hva er viktig for elevers læring?
Forebygging og rutiner ved Mobbing
Enhet skole Hemnes kommune Strategisk plan
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Observasjonsoppgave praksis
Et godt psykososialt miljø - i Asker og på Vettre Vi skaper mulighetene! Kompetanse Fellesskap Skaperglede.
BUØY SKOLE Lærelyst, vekst og glede. Vår visjon: Lærelyst, vekst og glede  Buøy skole år: 1-7 skole,160 elever og 30 ansatte  Opplæringsloven, læreplanen.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Velkommen til Åmot ungdomsskole
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Skole- hjem samarbeid.
Finsk lærer i svensk skole
Velkommen til Apalløkka
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
Siste året i barnehagen
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE PÅ 3.TRINN
«Den gode timen på Saltvern»
Hagaløkka skole Hagaløkka skole, verden i miniatyr.
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
KLASSELEDELSE Senter for atferdsforskning Universitetet i Stavanger
Vår skole på Fornebulandet
Utskrift av presentasjonen:

Kampen skole Vår visjon: Kampen skole vil gi elevene røtter og vinger slik at de blir i stand til å mestre livet!

Vår ambisjon: Stor trygghet Høy trivsel Tilpasset opplæring Høye forventninger til elevene ….. som skal gi mer læring!

Barn og unge kan ikke oppdra seg selv! Elevene trenger at de voksne har kontroll! Om ikke læreren har kontroll,- hvem har da kontroll? Vi må starte med å endre de voksne sine holdninger og handlinger, for å få ønsket endring hos elevene!

Strategier Tydelige og forutsigbare voksne som tar ansvar. Tydelig skole- og klasseledelse! Få, enkle og forpliktende regler som gjelder alle! Tydelige strategier og felles praksis. Gjøre skolen til en vi-skole der alle voksne tar ansvar for elevene, og elevene respekterer de voksne på skolen! Styrke samarbeidet med foreldre/ foresatte på alle plan.

Fokusområde Klasseledelse, god start, overganger og avslutning Felles standarder Folkeskikk/respekt, språk og atferd Håndtering og forebygging av problematferd Mobbing Hjem- skole samarbeid Tillit og støtte fra de foresatte m.h.t. visjon, strategier og tiltak

Klasseledelse Læreren/den voksne tar imot i klasserommet Hilse Rolig til plassene Komme raskt i gang Fokus på læring Tydelige rutiner/gode overganger God avslutting av timen

Kollektiv kompetanse: øving i fellesskap Felles praksis, regler og rutiner forebygger og reduserer uro, disiplinproblem og konsentrasjonsproblem. Felles rutiner og ferdigheter må som all annen kompetanse øves inn – den kan ikke vedtas! Øvingen på rutiner og fokus på gleden ved å mestre sammen gir lagfølelse og stolthet.