GRUPPEARBEID, LESEOPPLÆRING 25. OG 26. OKTOBER 5. – 10. TRINN GRUPPE 13 LESEFORSTÅELSE.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Leseglede i 2 klasse Kjølberg skole, skoleåret 2003/2004.
Advertisements

Lesing i alle fag om leseopplæring på Stabbursmoen skole
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 17-18
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
GRUPPEARBEID, LESEOPPLÆRING 25. OG 26. OKTOBER 5. – 10. TRINN GRUPPE 9 LESEFORSTÅELSE.
Gruppearbeid, Leseopplæring 25. og 26. oktober 5. – 10
Gruppearbeid, Leseopplæring 25. og 26. oktober 5. – 10
Framtida nå - les og forstå!
Læringsstrategier ved Kjersti Silseth.
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Veiledet lesing Mørkved skole
Program for systematisk lese- og skriveopplæring på 1. – 4.trinn
Lesestrategier og leseforståelse
STASJONSUNDERVISNING
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Early Years ”New Zealand-modellen”
TiEy ved Sinsen skole Tilpasset lese- og skriveopplæring etter australsk modell Klasseromsprogram 4 økter i uka med læringsstasjoner, leselekser hver dag.
Velkommen til 1. klasse-foreldrene
Velkommen til klasse- foreldrene
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Å utvikle ordforråd Senter for leseforsk: Bruk tid på hva ord betyr. De mener å ha funnet en forskjell. Essensielt for barn med flere språk. Å avdekke.
”DEN LILLE GANGETABELLEN” Multiplikasjon
Gruppearbeid, Leseopplæring 25. og 26. oktober 1. – 4
Gruppearbeid, Leseopplæring 25. og 26. oktober 5. – 10
Gruppearbeid, Leseopplæring 25. og 26. oktober 5. – 10
GRUPPEARBEID, LESEOPPLÆRING 25. OG 26. OKTOBER 5. – 10. TRINN GRUPPE 14 LESEFORSTÅELSE.
Tankekart for å sortere ingredienser…
UKE 2 1.TRINN MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG UKAS MÅL:
Global Dignity Day Klikk for film:.
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 5.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 1.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 3.trinn Innlandet skole
Tankekart og læringstrategi
Mål 1. trinn Skriftlige tekster:
Språk og leseplan 4.trinn Innlandet skole
Lekseplan for 5.trinn uke 3 Mandag 12. januar – fredag 16. januar.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Lekseplan for 5.trinn uke 13 Mandag 23. mars – fredag 27. mars.
Språk og leseplan 2.trinn Innlandet skole
Velkommen til foreldremøte 1. trinn.
Foreldremøte a. Fag Alle prøveresultater vil bli gjennomgått på utviklingssamtalene Matematikk: o Halvårsprøve i Multi (på data) o Udir.,
Viderekommen lese- og skriveopplæring ALU 2,
Lesing og lesestrategier
Den andre leseopplæringa Norsk
LESEOPPLÆRINGEN Hva er lesing?  Å lese innebærer at eleven må kunne:  avkode tekst  forstå teksten.
1.VELKOMMEN! VALG AV REFERENT PRESENTASJON AV LÆRERNE 2.FORELDREUNDERSØKELSEN FOR 3. TRINN 3.ELEVENES ARBEIDSMILJØ 4.HELSESØSTER ORIENTERER 5.BASISFAGENE:
SPRÅK En kort presentasjon av språkutvikling og språkmiljø i vår barnehage. Tale Språkproduksjon Språkforståelse - Verbal - Ikke verbal Underliggende evner.
Dugnad Erfaring med dugnad Jobb i grupper. Spør hverandre og finn ut hvilke oppgaver de fleste har gjort. Finn også ut om det er noe ingen har vært med.
Lesing som grunnleggende ferdighet og kulturell kompetanse.
Sosial ferdighetstrening i barnehagen v/May Helen Eia Richter Ressurssenter for styrket barnehagetilbud.
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
ARBEID MED LÆRINGSSTRATEGIAR ”Alle lærere er ikke norsklærere, men alle er leselærere”.
Språkløyper i Mylingen barnehage
Velkommen til Foreldremøte 7. trinn
Foreldremøte 6. trinn 9. September Foreldremøte 6. trinn 9. September 2015.
Lesersørvissamtalen. Lesersørvissamtalen Etablere tilbudet Bruke Lesersørvis i vanlig drift Markedsføre tjenesten.
Ord 1 - fremside Ord 2 - fremside Ord 3 - fremside Ord 4 - fremside
VELKOMMEN TIL HØSTENS FORELDREMØTE I 2C
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
”Vi så det allerede i 1. klasse” Tidlig innsats i leseopplæringen
Å lese for å lære Den 2. leseopplæringen.
LESEUTVIKLINGSSKJEMA ET KVALITETSSYSTEM FOR LÆRER OG ELEV
«Å være sin egen bestevenn»
Lærerens rolle Kurs 3 Utviklet av Oslo VO Rosenhof, publisert med støtte fra IMDI.
Svømming på Rjukanbadet resten av dagen
Å si fra 5.-7.trinn TYSDAG trinn «DÅRLEG GJORT»
MAN TIRS ONS TORS FRE oktober UKE Selvevaluering 43
Utskrift av presentasjonen:

GRUPPEARBEID, LESEOPPLÆRING 25. OG 26. OKTOBER 5. – 10. TRINN GRUPPE 13 LESEFORSTÅELSE

HVA GJØR VI BRA? Førlesing Underveislesing «Å lese med briller» Carlsten og andre lesetester Målark Begrepsinnlæring Damms leseunivers Mengdelesing i egen bok

HVA KAN VI GJØRE ANNERLEDES? Ikke gi mye leselekser i fag Lete opp hva ord betyr Mindre fokus på å svare på oppgaver Mindre lærerstyrt Mer foreldresamarbeid på alle trinn Plakater i klasserommet med begreper i alle fag VI TRENGER HJELP TIL Å strukturere Innføring i hele kollegiet