REKLAME.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SERIE: Bønn som forvandler Ikke tenk for smått om bønn. luk
Advertisements

LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
EN LITEN JULE HILSEN FRA LAR-NETT NORGE
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
De dårige følelsene. Veiene ut..
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Bli en bedre fisker ! Av Ulf Skauli
Music: Nightengale Serenade
Fra ord til liv Mars 2011.
Fra ord til liv August 2012.
Presentasjonsteknikk Av Øystein L. Pedersen. Forberedelser  Hvor lang tid har du til rådighet?  Definer hensikten med presentasjonen  Overbevise eller.
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Nettevett – utvidet versjon
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Fra Ord til liv November 2009 “Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike” (Mt 19,24).
Litterære virkemidler
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Sommervikar i Blend.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Salgsteknikker & Sosial media
Veiledning av elever / lærlinger
Fra ord til liv mai 2009 “Tjen hvernadre, hver og en med den nådegave han har fått, som gode forvaltere av Guds mangfoldige nåde.” (1. PT. 4,10)
“Think it over...” Klikk på musen og se sidene. I dag har vi høyere bygninger og bredere veier, men kortere lunte og skylapper.
Selvfølelse vs selvtillit
Det gode Det rette Det rettferdige
Godt verktøy er halve jobben
Tolkning og analyse Sigrun Eckhoff rev jan 2009.
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
MINE KJÆRE BARN SPARE STRØM = MER LOMMEPENGER. DERFOR….
44 Hector om skikk og bruk I Norge
HELSEOPPLYSNING Påvirke holdninger og atferd Fremme god helse
Roman- og novelleanalyse
Priviligerte mennesker, lever livet uten grenser, graver og pumper opp
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
Hvordan skape et attraktivt produkt i Toppserien Visepresident Erik Loe SKF, 11. mars 2007.
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Fra ord til liv April 2010.
Fra ord til liv Februar 2010.
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
”Nå fikk jeg en idé, men hvordan forfølger jeg den?”
I dag snakker vi om psykiske problem:
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction.
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
100 lure ord å lære.
Visste du at de som fremstår som virkelige sterke , i virkeligheten er de mest svake og følsomme? Visste du at de som bruker sin tid på at beskytte andre,
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
Litterære virkemidler
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Sammensatte tekster ?.
Myter – organisasjon og ledelse i barnehagen
Finn puslespillbitene Å være kildekritisk til informasjon på nett.
LYRIKK Ordet lyrikk kommer opprinnelig fra det greske ordet lyra – ”dikt sunget til lyrespill” Utarbeidet av Sissel Vestre.
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Reklameanalyse av Baneservice
Reklameanalyse av Baneservice
Reklame vs innholdsmarkedsføring Monolog eller dialog? #someoslo.
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
Saktekster Skriving i norskfaget. Kompetansemål fra læreplanen skrive ulike typer tekster etter mønster av eksempeltekster og andre kilder gjenkjenne.
Sammensatte tekster S.S. EUS 2017.
Markedsføring.
REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME.
Enkel innføring i reklame
Virkemidler - i reklame.
Medfølelse Til dette temaet er noen av bildene ganske tøffe. Disse er samlet mot slutten. For de yngste elevene må en vurdere om det er lurt å hoppe over.
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
Utskrift av presentasjonen:

REKLAME

Ta på deg ”reklamebrillene” Hvor og når ser vi reklame hver dag? Sitt sammen to og to og tenk over dette Oppsummering i plenum

REKLAME Reklame kommer fra det latinske ordet reclamare, som betyr å rope ut Reklame har som mål: - å selge varer - å selge tjenester

VIRKEMIDLER - Lar vi oss påvirke? Kilde foto: Lilleborg

VIRKEMIDLER Uten reklame får ikke firmaene solgt varene eller tjenestene sine, for da vet ikke folk om disse. Reklamen har ett hovedmål: Å få oss til å kjøpe. Vi må derfor være på vakt, for det er bare de positive sidene ved ”varen” vi får kjennskap til. Mange reklamekonsulenter kan mye om psykologi, og de vet hvordan de skal gi oss lyst til å kjøpe.

Å VEKKE OPPSIKT Reklamen må vekke oppsikt, slik at vi stopper opp Reklamen kan være overraskende eller humoristisk Nyere reklame: lite tekst, mye budskap i bildet

POSITIV INFORMASJON Reklamen benytter seg av positive ord og uttrykk i omtalen av produktene. Plussord Hensikten er at vi skal få et godt forhold til varen reklamen ønsker å selge ”Solskinn på leppene mine både dag og natt” ”Kilden til sunn hud…” ”Ren nytelse fra naturlige ingredienser kan ikke kopieres”

ORDTAK OG ORDSPILL Reklameskaperne er flinke til å ”leke” med ord og uttrykk Kjøp kjapt, trygt og…………..

EKSPERTER ELLER YRKESGRUPPER I reklamen avbildes og uttaler ofte eksperter eller yrkesgrupper seg som har en tilknytning til produktet. Hvilke eksperter benytter hårproduktet ”Define” i sin reklame?

KJENDISER Vi møter ofte kjente ansikter i reklamer. Det kan være idrettsfolk, popstjerner eller skuespillere.

HUMOR Kilde foto: Rema 1000 Humor er et mye brukt virkemiddel Humor får oss i godt humør, og vi husker bedre noe vi ler av

LIVSSTIL Reklamefolk vet at mange av oss drømmer om å være vakre, sterke, rike og kanskje berømte Dette spiller de på ved å bruke foto av unge og vakre mennesker som gjør ting andre bare kan drømme om Ofte har fotoene en undertone av seksualitet Reklamen sier indirekte at hvis du bruker dette produktet, vil du oppnå det samme som personene på bildet