Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSverre Solberg Endret for 8 år siden
1
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction
2
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Espen Skrolsvik i Ogilvy er en tekstforfatter av få ord. - Nå er vi kommet til det stadiet at folk veldig godt vet hva reklame er, så vi er over den tiden da en brukte mye tid på å forklare budskapet i reklamen.
3
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Bilde, illustrasjon og symboler er viktigere enn det skrevne ord Bilde er blikkfang Skriftlig tekst er overtalelse
4
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Krav til annonseteksten: Kort og presis Lett å lese Overraskende Livlig Kryptisk men målrettet Informativ Argumenter for
5
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Hva slags produkter trenger mange verbale overtalelsesargumenter? Hva slags produkter trenger få verbale overtalelsesargumenter? Les kapittel 10 i Mediekommunikasjon
6
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Reklameanalyse: Kontekst Denotativ beskrivelse Hva kan vi lese av annonsen? Konnotativ tolkning Vurdering Konklusjon
7
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.