Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Innledning Produkt (hva reklameres det for?) Hvis du vet: Hvor ble reklamen sendt? Hvilket program eller hvilken film ble den sendt sammen med? Målgruppe Varighet Utarbeidet av Sissel Vestre
2
Beskrivelse av helheten Kort handlingsreferat
Hvilken situasjon/hvilke situasjoner vises? Hvilke virkemidler dominerer helheten – handling, musikk, ord? Når blir produktet presentert – i begynnelsen, midt i eller på slutten? Hvilken virkning har dett? Utarbeidet av Sissel Vestre
3
Teksten Er det tekst? Hvordan blir den presentert? Er det skriftlig tekst eller muntlig tekst? Hvis muntlig tekst: Objektiv synsvinkel? En nøytral stemme som går igjen gjennom hele filmen Personal synsvinkel? Ofte i form av ”personlig bekjennelse” fra et hverdagsmenneske eller en kjendis. Skal skape gjenkjennelse Hva slags ord blir brukt – plussord, minusord, humor, gjentakelse, tekniske ord, engelske ord? Hva slags virkning har dette? Utarbeidet av Sissel Vestre
4
Musikken Hvordan understreker musikken produktet som skal presenteres?
Hva slags stemning skapes med musikken – romantisk, hektisk, rolig, tøff? Er det kjent musikk eller ny musikk? Utarbeidet av Sissel Vestre
5
Husk å forklare betydningen av virkemidlene!
Andre virkemidler Kameravinkling? Bildeutsnitt (fra det store oversiktsbilde til nærbilder)? Kamerabevegelser? Klipping Rask eller rolig? Sammenheng mellom klippingen og situasjonen som vises? Husk å forklare betydningen av virkemidlene! Utarbeidet av Sissel Vestre
6
AVRUND/AVSLUTT MED Budskap? Er virkemidlene tilpasset målgruppa?
Får reklamen målgruppa til å handle? Hvilke verdier selger reklamen (hvilke holdninger skapes)? Din mening/vurdering av reklamefilmen - husk begrunnelse! Utarbeidet av Sissel Vestre
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.