Vurdering for læring ”Eleven skal få råd og tilbakemeldingar som fortel korleis han/ho kan få auka lesefart og leseforståing” Mål for aksjonsperioden:

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Lesing og lesestrategier
Advertisements

Informasjonsmøte om kurset «Barnehagenorsk» Høgskolen i Oslo og Akershus
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Panorama Vg2 Basis Lesing Læreplanmål: Mål for undervisningen er at elevene skal kunne - vurdere og gi tilbakemelding på andres muntlige presentasjoner.
DAGBOK FOR VAULEN LEGO TEAM OG VAULEN TEKNO TEAM !!!
Dialogisk lesing Språkarbeid i Kaland barnehage
3.KLASSE VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE. VAKSNE I KLASSEN: Renate Furenes: Kontaktlærar Norsk, matematikk, engelsk, Andreas Mikalsen: Gym Anne Molla: Musikk.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Velkommen til foreldremøte 9D. Innhold Nye fag for året. Bruk av hjemmesiden til 9D og informasjon om foreldreundersøkelsen. Tips: Hvordan gi tilbakemelding.
Foreldremøte 1. trinn. Oppstarten - Nye rutiner - Nye venner - Friminutt - Matboks - Refleksvest - Innesko - Gymsokker, sklisokker - Skiftetøy - Påkledning.
Den første leseopplæringen.  Å skape mening med skriftspråket kommer ofte forut for konvensjonell skriving.
Ordenselevar: Ronja og Rebekka Veke 22Vekeplan Veke 22 Vekeplan FagLæringsmål. Du skal læra: Norsk Rettskriving. Multimodale tekstar. (Bilete og tekst)
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
VURDERING FOR LÆRING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Lesing og minoritetselever LUT 2, 8. sept 2009 Marit S. Solem.
Velkommen Foreldremøte 3. trinn Regning: Minner om viktigheten av automatisering. Vi har jobbet mye med dette på skolen, men ser likevel at.
Velkommen til foreldremøte 2.trinn Onsdag 30. september 2015.
Mål for undervisinga Norsk Eg nyttar BO-blikk til å orientere med i teksten før eg les. Eg kan om ord der å blir skrive som o. Matematikk Eg kan rekne.
Foreldremøte 2A 13.september Vaulen skole. Oppstarten.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Norskfaget i 1. klasse.
Opplæringsplan i basiskunnskap lesing og skriving
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Velkommen til foreldremøte på 2. trinn
Velkommen til foreldremøte for 7D og 7E
LESEKURS.
20. september.
Velkommen til foreldremøte
Informasjon om eksamen
PALS.
VELKOMMEN TIL HØSTENS FORELDREMØTE I 2C
Velkommen til foreldremøte på 3. trinn!
Sametingsvalget mellom Karasjok og Tønsberg
Intervju.
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Hva er en konfirmant? Hvem er din konfirmant?
Omgrepslæring B – Samarbeid
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Fister skule 3-delt skule, 54 elevar.
Leseopplæring 1. trinn FYLL GJERNE PÅ MED EKSTRA INFORMASJON FOR SKOLEN/TRINNET LESEOPPLÆRINGEN LOKALT: INNFØRING AV BOKSTAVER REKKEFØLGE PROGRESJON LESING.
Leseutvikling og læringsstrategier
Velkommen til foreldremøte
Samtaletrekk B – Samarbeid
Den matematiske samtalen
Reiseliv og språk © Leena Pedersen, Vadsø.
Samtaletrekk B – Samarbeid
Hva tenker elevene om det å ha undervisning i Teknologiparken!
Klubbutvikling oppfølging
j. Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Synleggjer forståinga til elevane B – Samarbeid
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
® Utallege møter - tverrfaglige mange dyre timeverk
Vi kartlegger først og fremst for å kunne legge fram data på utviklingssamtalene. Observasjon- og kartleggingsverktøy kan brukes til planlegging og tilrettelegging.
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Gjer forståinga til elevane synleg B – Samarbeid
Velkommen til nytt skoleår
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Sjølvbilete og sjølvtillit
Tilpasset opplæring Kurs 5
Modul 3 – Intensiv opplæring
Svømming på Rjukanbadet resten av dagen
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Leseutvikling og læringsstrategier
Svømming på Rjukanbadet
Utskrift av presentasjonen:

Vurdering for læring ”Eleven skal få råd og tilbakemeldingar som fortel korleis han/ho kan få auka lesefart og leseforståing” Mål for aksjonsperioden:

Rettleiande prinsipp for VFL 

Sol – systematisk observasjon av lesing  Vi tok utgangspunkt i sol-observasjon og nivået til den einskilde elev, registrert før jul. Vi såg også på lesefart og leseforståing i Carlsten-testen vi hadde gjennomført like før aksjonsperioden. Minna oss om: elevane må forstå kva dei skal lære og kva som vert forventa.

Alle elevane får SOL-tips Alle elevane fekk personlege laminerte lesetips-lappar med to råd om kva dei skulle jobbe vidare med for å auke lesefart og leseforståing. T.d.: ”øv deg på å lese, skrive og forstå ord med enkel- og dobbelt konsonant” ”øv deg på å lese lange og samansette ord med stavingar ” ”Øv deg på å lese og gjenfortelje det viktigaste frå det du las”. Vi gjekk nøye gjennom lesetipsa med kvar einskild elev, slik at dei forstod kva ein skulle øve på! Desse lappane la dei i pennalet, slik at dei heile tida skulle minne seg sjølve om kva dei jobba med. Deretter gjennomførte vi foreldresamtalane. Alle foreldra vart orienterte om aksjonsperioden, lesetipsa og kva som vart forventa.

Intensiv lesing i heimelekse Elevene fikk utdelt leseleksa si hver måndag for hele uka. De limte den inn i skrivebøkene sine. Vi fokuserte på fagtekst og brukte Allkunne til å finne disse tekstene. Vi fant tekster om dyr, fisker og byer i USA – emne i engelsk. Så avtalte vi hvem av læringskameratene som skulle være elev1 og elev2. Dette skrev de i margen. De skulle også lage et spørsmål og svar (bruke FOSS) frå det de leste hjemme. Dette gjorde vi for at læringskameraten som hørte på skulle følge godt med. Og i tillegg så så vi om de hadde gjort dette hjemme.

Foreldra høyrer elevane i høgtlesing kvar dag Foreldrene skal høre barnet sitt i lesing hver dag. De skal lese tre ganger for en voksen.

Elevane les for kvarandre kvar morgon  Hver morgon leste læringskameratene for hverandre. Dette fungerte veldig bra! I starten av aksjonsperioden hadde vi som sagt tidligere utviklingssamtaler hvor vi snakket med elev og foreldre om rådene de hadde fått og om de brukte dem. Alle elevene skulle bruke rådene daglig når de gjorde lekser! I etterkant hadde vi en ny Carlstentest for å se om lesehastighet og leseforståelse hadde økt. Og det har det utelukkende gjort med alle! Noen stor framgang, andre litt.(feilmargin er at Carlstentestene er så tette) Vi hadde en Sol-dag før jul og en etter aksjonsperioden– der vi fikk solt alle elevene igjen og fikk snakket med de om rådene og om de synes de hadde gjort framgang selv. Disse sol- dagene var avgjørende for dette arbeidet ved å måle hvordan leseferidghetene var blitt i etterkant! De fleste synes de er blitt bedre! Vi kan tenke oss å ha liknende opplegg en periode til høsten. Dette for å repetere denne måten og jobbe på og at elevene likte denne typen lekse godt! Andre tanker rundt arbeidet vårt: Vi synes at elevene generelt ble meir ivrig etter å lese meir i denne perioden og etterpå! De ble også flinkere lesere.