Målprosesser Uke 2.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Samfunnsfagene. Medie- og informasjonskunnskap 1 og 2 Det som gjør dette faget annerledes: Det er mye praktisk arbeid. Mange muligheter: artikler, radioprogram,
Advertisements

MÅL: Norsk: Lære 2 fellessanger HELT utenat. Matte: Kunne sette opp addisjonsstykker og regne ut. Lære gangen. Engelsk: Gjøre god innsats på kapittelprøve.
En mal til presentasjoner som bruker klikkere: Slik brukes klikkere For spørsmål, ros eller ros kontakt: Gerald Torgersen
Bevegelse I samlingen snaket vi om bevegelse. Hva tenker barna når vi sier ordet bevegelse? De reiser seg og forklarer at når vi gjør sånn og sånn med.
Velkommen til foreldremøte høsten Overgang fra felles del til avdelingsvis……  Vi går gjennom stokken  Viser konkretene som støtter hverdagens.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Sakshaug barnehage 71 barn 4 avdelinger 9 minoritetsspråklige barn 20 ansatte.
Tallinja Audun Merete Veronika. En kort beskrivelse; Målet er å få en større forståelse for tall og tallinja, å kunne plassere hele tal, negative og positive,
Virksomhetsplan Prosessgrunnlag veiledere. Hvorfor virksomhetsplan?
Er du klar for nye utfordringer? Du får verdifull erfaring, kunnskap og kompetanse! Bli frivillig i Kirkens SOS krisetelefon eller SOS-chat!
TRENINGSVENN FOR PERSONER MED DEMENS. Et pilotprosjektet i regi av Nasjonalforeningen for folkehelsen Møre og Romsdal og Møre og Romsdal idrettskrets.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
PTF-kurs Eirik Sundan – Roger Øverås Foto: Bjørn Erik Olsen.
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
VURDERING FOR LÆRING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
SKRIV EN FAGTEKST OM ET PORTRETT Vurderes i norsk og i kvalitet og dokumentasjon.
Nav veileder i videregående skole
En faktor i utvikling av teori om sinnet og sosial kompetanse
Leanreisen i Bamsebo barnehage
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Hvilket planstadie er klubben på?
1.Norsk nettverk for oppvekstkomuner
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Håndtere endringer i organisasjonen
Rekruttering.
Informasjon om eksamen
Gang.
Novembernytt Så var vi alt i november! Vi har i oktober hatt fokus på barn i andre land, spesielt i India. Vi har snakket om de store forskjellene det.
Dette er undertittelen
Tittel på kurspresentasjon
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Å lese og lære Læreplanen sier at faget skal stimulere elevene til å
6. November 2015 VURDERING FOR LÆRING. Høyskolen i Østfold.
Velkommen til utviklingsprosess!
Workshop for sommerskolen 2008 v/ Vibeke Holtskog
WeDo Milo utforsker vekt og friksjon
Toleransevinduet Lærer forklarer. Snakke om at læring, vennskap og deltakelse får vi bare til når vi er inne i toleransevinduet. Noen har smale, noen har.
Leseopplæring 1. trinn FYLL GJERNE PÅ MED EKSTRA INFORMASJON FOR SKOLEN/TRINNET LESEOPPLÆRINGEN LOKALT: INNFØRING AV BOKSTAVER REKKEFØLGE PROGRESJON LESING.
Velkommen til foreldremøte i
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Den matematiske samtalen
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Misunnelse Har dere vært misunnelig på en ting noen andre hadde noen gang? Fortell om det Hvor i kroppen kjenner du misunnelse? Hvordan kjennes følelsen.
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Sinne Kraivalee Arnesveen.
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Ida Large Utdanningsdirektoratet
Kriser og ulykker.
Nyttårsmarsjen februar – 21. mars
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Modul 4 – Representasjoner
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
Teknisk utvalg Årsplan 2018
Målprosesser Uke 2.
Å utvikle matematiske begrep B – Samarbeid
Velkommen til foreldremøte
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Gjør greie for nasjonalromantiske trekk
Dialogisk lesing om vennskap og følelser
Sensorveiledninger – anbefalinger og eksempler
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Hvordan lærer vi best? Kurs 4
Forberedelse til praksis
Konkrete aktiviteter.
Utskrift av presentasjonen:

Målprosesser Uke 2

Målprosesser: Hvordan sette seg et mål? Fremgangsmåte Hinder på veien Underbevisstheten Spør deltakerne om de har erfaring med å jobbe mot mål. Hvordan jobbet de? Hvilke utfordringer møtte de underveis osv… Prat litt om underbevisstheten vår, og at den kan sette en stopper for oss. Hele 90 % av all mental aktivitet er ubevisst.

Komfortsonen: Kan være et hinder for måloppnåelse Mentale utfordringer Fysiske utfordringer Press deg selv ut av komfortsonen Få deltakernes mening om hva komfortsonen er. Prat rundt temaet. Presenter ulike utfordringer man kan møte på når man prøver å bevege seg ut av komfortsonen. Fortell også om viktigheten av å presse seg ut av komfortsonen om man skal kunne klare å gjøre

SMART-mål: Spesifikk Motiverende Ambisiøst Realistisk Tidsbestemt Dere skal nå jobbe med å lage konkrete mål. Gå igjennom SMART målene, og gi gjerne eksempler under hver av punktene.

Delmål: Holde motivasjonen oppe Holde fokus Være strategisk Gradvis progresjon mot målet Mestringsfølelse og selvtillit Fortell om viktigheten av å sette seg delmål underveis.

La deltakerne jobbe med SMART målene sine (både delmål og hovedmål) La deltakerne jobbe med SMART målene sine (både delmål og hovedmål). Gå gjerne rundt om hjelp dem underveis. (Her kan du også ev ta tilbake til sliden med SMART mål, slik at deltakerne husker hva de ulike bokstavene står for.