Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
GLU 1-7 deltid, desentralisert og nettstøttet i samarbeid med UiR GLU 1-7 deltid, desentralisert og nettstøttet i samarbeid med UiR GLU 1-7 deltid, desentralisert.
Advertisements

Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Felles ARK rapport UIO Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelsen ARK.
Blokkhaugen skole FAU Foreldrenes arbeidsutvalg. Årshjul Valgprosess Sette opp ulike arbeidsgrupper Skoleballet er hovedfokus Temakveld/ dag.
Fylkeslege Helga Arianson 1 Utfordringer i samarbeid og erfaringer fra tilsyn Solstrand 28. oktober 2009 Fylkeslege Helga Arianson.
Hva har vært vårt fokus i 2007?. –Kvalitet på arrangementene slik at det gir økt opplevelse av verdi for deltakere og slik at det blir attraktivt å være.
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak Fellesadministrasjon: status
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid Presentasjon av rapport fra spørreskjemaundersøkelsen Gruppearbeid Oppsummering med skisse.
Gruppeoppgaver Kurs Sørmarka 13. januar Oppgave I – rammer for medbestemmelse Innkalling til møte og sakspapirer kommer sent. Det er usikkert hvilke.
Organisering av YFF helse og oppvekstavdelingen ved Dahlske vgs. Strandhotell Jorunn T ø nnessen Ramberg Fagkoordinator Helse- og oppvekstfag.
ORGANISASJONSPROSJEKTET
OPPFØLGING AV RESULTATER INNEN SKOLE
Hvorfor skal vi måle? Hvordan?
Årshjul 2015/16 Vaulen Skole FAU

Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes
Rapport: Å ville utvikle skolen
Velkommen til informasjonsmøte
Implementering av nytt ITSM-system
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Foreldreengasjement ved Lassa Skole
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
MJØSSKI
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Samarbeid og medbestemmelse
Overgang barneskole ungdomsskole
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Hvorfor gjennomfører vi arbeidsmiljøundersøkelsen?
IE - Samlokalisering Allmøte 25. september 2017
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Internkommunikasjon på nett: Status, tidsplan,
«Et FAU blir det som vi foreldre gjør det til»
ForBedring 2018-kartlegging av sikkerhetskultur i spesialisthelsetjenesten Presentasjon Brukerutvalget (hkb)
Sjekkliste – formøte med verneombud
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
Årshjul med faste aktiviteter
SUS 2/18 Arbeidsmiljøundersøkelsen orientering i fakultetsstyret SU
NAV-veiledere i vid. skole
Vurdering for læring. Torsnes skole og Torp skole
Nasjonal konferanse i alders og sykehjemsmedisin 12. og 13. mars 2018
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Arbeidsmiljøundersøkelsen
Kursplan Heimevernets skole- og kompetansesenter for 2019
Nøstodden barnehage Foreldre informasjon
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Ny medarbeiderundersøkelse i 2014
Veiledende mal for oppfølging av medarbeiderundersøkelsen i ledergruppene Avdeling for HR Høst 2018.
AMU juni 2018 Hvor vi er i prosessen
Program for folkehelsearbeid i Trøndelag Planlegge tiltak
StiNe – Studieinformasjon på nett
Klubbutvikling oppfølging
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
Evaluering av Hovedavtalen
Informasjonsmøter for ansatte
Teknisk utvalg Årsplan 2018
Norges speiderforbund
Strategisk kompetanseledelse 2019 Programstyremøte 1 feb 2019
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
Fusjonering av sekretariat før, under og etter
Arbeidsmiljøundersøkelsen
Strategisk kompetansestyring i kommunene
Utskrift av presentasjonen:

Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014 Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014 Realisere NTNUs verdier og mål sammen Rektor innleder om hvorfor vi gjennomfører arbeidsundersøkelsen. Hvorfor gjør vi dette? Skal NTNU nå sine mål, må vi «ha det bra på jobben». Vi må realisere NTNUs verdier: Vi må stå støtt. Det kan vi hjelpe hverandre til ved å være «omtenksom og respektful». Når fundamentet er på plass, kan vi blomstre i jobben og være «kreative, konstruktive og kritiske»

Arbeidsmiljøundersøkelser har kommet for å bli NTNU gjennomfører ARK-prosesser annethvert år normal lederoppgave ordinær oppgave for HR/HMS-ansatte Vi ønsker å lære av tidligere erfaringer fokus på lederansvar i planlegging, gjennomføring og oppfølging fokusere på oppfølging og utvikling: Hva har vi fått til siden sist? spørreverktøyet er faglig solid, - tekniske begrensninger får vi takle

Dette vil lederne bli målt på om ett år Alle ansatte ble oppfordret til å delta. Verneombudene ble involvert hele veien. Vi forbedret oss siden sist. Alle har gjennomført oppfølgingsmøter. Dialog i lederlinja om oppfølgingen. Mål for ARK NTNU 2014 i fulltekst: Overordnet mål: Oversikt over hvordan NTNUs ansatte opplever sin arbeidsmiljøsituasjon på alle nivå i organisasjonen. Grunnlag for strategiske arbeidsmiljøsatsinger og organisasjonsutviklingstiltak ved enhetene, deres overordnede enheter og på organisasjonsnivå.   Effektmål: Alle ledere har oppfordret sine ansatte til å delta i undersøkelsen høsten 2014. Enhetene har forbedret seg på utvalgte områder siden forrige undersøkelse. Alle enheter har gjennomført oppfølgingsmøter om resultat og tiltaksutvikling våren 2015. Overordnet enhet har hatt løpende dialog med enhetene om oppfølgingstiltak i 2015.

Årshjul for arbeidsmiljø- undersøkelsen Lederopplæring Oppfølgingsmøte: Resultatrapport Utviklingsområder Spørreundersøkelse 4.-25. november Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Aug Sep Okt Nov Des Formøte på enheten Arbeidsmiljø-undersøkelse Oppfølging Tiltaksplan klar til påske Årshjul for arbeidsmiljø- undersøkelsen FaktaARK I 1.-17. oktober FaktaARK II 7.-24. april Forankring Iverksetting Dialog i linja om oppfølging og evaluering

Valg av resultat- og oppfølgingsenheter Fakultetene bruker institutt som resultatenhet. Store institutt (100+) får resultat etter stillingsgruppe. Fokus på stipendiater – egen resultatrapport per fakultet Fellesadministrasjonen deles etter ansvarlig toppleder. De største avdelingene får resultat på seksjonsnivå. Ledere og stab med samme sjef utgjør en resultatenhet.

Opplæring av ledere og ressurspersoner Lederforankring Rektors instituttledersamlig 23. september Styringsdialog med fakultetene i oktober Informasjon til administrative lederstøtter Administrativt lederforum 10. september HR-forum 1. oktober Opplæring av ressurspersoner på fakultetene/f.adm. Opplæringsdag 15. september Koordineringsmøter i viktige faser Opplæring av enhetsledere og verneombud på nyåret Hvert fakultet organiserer opplæringsdag 2.-3. uke januar Tilsvarende for fellesadministrasjonen NB! ARK er fast post i: AMU/SESAM/LOSAM LHVO-nettverk

Vi går inn i en viktig forankringsfase Hva er viktige budskap til de ansatte? Hvordan skal vi nå fram?