Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

[Produktnavn] Markedsføringsplan

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "[Produktnavn] Markedsføringsplan"— Utskrift av presentasjonen:

1 [Produktnavn] Markedsføringsplan

2 Oppsummering av markedssituasjonen
Markedet før, nå og i fremtiden Se gjennom endringer i markedsandeler, ledelse, aktører, endringer i markedet, kostnader, prisfastsetting og konkurranse Massemarkedet/ etternølerne Antall kunder Trendsetterne/ innovatørene Levetid Tid

3 Produktbeskrivelse Beskriv produktet/tjenesten som markedsføres

4 Konkurranse Konkurranse-markedet
Vis en oversikt over konkurrerende produkter, deres styrke og svakheter Mål hver enkelt konkurrents produkt opp mot det nye produktet A B C D Ytelse Pris

5 Markedsposisjon Markedsposisjon for produkt eller tjeneste
Utredning som uttrykkelig definerer produktet i markedet og i forhold til konkurrentene over tid Løfte til forbruker Utredning som oppsummerer fordelene ved produktet eller tjenesten for forbrukeren

6 Kommunikasjonsstrategier
Avertering ved hjelp av publikum Fokuser på forbrukerdemografi

7 Emballering og levering
Produktemballasje Diskuter leveringsbetingelser, prisfastsetting, innpakning og strategi Diskuter leveringsproblemer for ting som ikke sendes direkte sammen med produktet Solgte varers kostnad Oppsummer produktkostnader og detaljerte materialfortegnelser

8 Iverksette strategier
Iverksette plan hvis produktet skal annonseres Budsjett for salgsfremmende tiltak Skaff til veie støttemateriale med detaljert budsjettinformasjon for gjennomgang Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Sep Okt Nov Des Fase 1 Fase 2 Fase 3 Aug

9 PR Strategi og iverksetting PR-strategier Viktige momenter i PR-plan
Ha en PR-plan i reserve som omfatter utgivelsesdatoer, foredrags- engasjement, planlagte konferanser osv.

10 Annonsering Strategi og iverksetting Strategioversikt
Oversikt over medier og tidsberegning Oversikt over annonseutgifter

11 Andre salgstiltak Direkte markedsføring Tredjepartsmarkedsføring
Oversikt over strategi, kjøretøy og tidsberegning Oversikt over responsgrad, mål og budsjett Tredjepartsmarkedsføring Felles markedsføringsopplegg med andre firmaer Markedsføringsprogrammer Andre salgskampanjer

12 Prisfastsetting Prisfastsetting Strategi
Oppsummer spesifikk prisfastsetting eller strategier for prisfastsetting Sammenlign med tilsvarende produkter Strategi Gi en oppsummering av strategien som er relevant for forståelsen av hovedproblemene ved prisfastsetting

13 Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler
Oppsummer distribusjonskanalene Distribusjon gjennom kanal Vis en plan over hvor stor prosentandel av distribusjonen som kommer fra de enkelte kanalene. Her kan et sektordiagram være nyttig.

14 Vertikale markeder/segmenter
Vertikale markedsmuligheter Diskuter muligheter for spesifikke markedssegmenter Drøft distribusjonsstrategier for disse markedene eller segmentene Drøft bruken av tredjepart ved distribusjon til vertikale markeder

15 Internasjonalt Internasjonal distribusjon
Drøft distribusjonsstrategier Diskuter problemer som er spesifikke for internasjonal distribusjon Internasjonal strategi for prisfastsetting Lokaliseringsproblemer Fremhev krav til lokal produktvariasjon

16 Suksessrate Målsetting for første år Målsetting for kommende år
Mål på suksess/nederlag Krav for å lykkes

17 Timeplan Tidsberegning: Viktige punkt på timeplanen for en 18-måneders periode Trekk ut tidsavhengige forhold som er avgjørende for å lykkes Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Sep Okt Nov Des Oppgave 2 Oppgave 3 Oppgave 4 Oppgave 1 Milepæl Aug


Laste ned ppt "[Produktnavn] Markedsføringsplan"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google