INSPIRASJONSBASEN SITATER FRA BRUKERE OG VEILEDERE.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
Advertisements

Informasjonsmøte om kurset «Barnehagenorsk» Høgskolen i Oslo og Akershus
Fotografering av gravminner. Fotografering SLEKT OG DATA/Gravminner i Norge 2  I utgangspunktet kan dette fortone seg ganske lett. En stein står i ro.
Hvem er vi? Presentasjon av selskapet til Aurskog- Høland kommune Daglig leder Laila Durrani.
FREDRIKSTAD KOMMUNE Digitale reguleringsplaner Per Henning Bjerva.
Hvem digitaliserer vi for? Brukersentrert digitalisering.
Gruppeoppgaver Kurs Sørmarka 13. januar Oppgave I – rammer for medbestemmelse Innkalling til møte og sakspapirer kommer sent. Det er usikkert hvilke.
Universell utforming Asker kommunes arbeid med universell utforming i kommunikasjon med innbyggerne.
Hverdagsrehabilitering Porsgrunn kommune
Nav veileder i videregående skole
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
DIGISOS – Muliggjør ett NAV
Hvor får brukerne den beste hjelpen?
Digitalisering av plan- og byggesaksprosessen – gevinster?
Kartlegging av tjenestereise Veikart for tjenesteinnovasjon
Digital strategi for «Virksomhetens navn»
Resultater brukerundersøkelsen 2011 Meldal 14. november – 2. desember
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Muntlig vurdering – å veilede andre
Prosjektmodellen Planleggingsfasen Gjennomføringsfasen Kontroll
Mål Faglige mål: “Reflektiv rådgiver” Teoretisk oversikt
BARNEHAGER Høsten 2016/våren 2017 ble prosessen med å legge ned Regnbuen barnehage f o m gjennomført. 17 barn og 7 ansatte er blitt fordelt.
NAV Andøy Hanne Martine Jacobsen 19. Oktober 2017.
Tema 8 Strategier for hvordan kommunene bør gå fram når plan- og byggesaksprosessen skal digitaliseres (sjekkliste på noe av det som må vurderes nærmere.
Omstilling på lokalt nivå Flere i arbeid Fylkesmannens januarmøte 2018
(Parent Management Training - Oregon)
NAV-veiledere i vid. skole
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
NAV i tall og fakta 2016.
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
Den digitale fremtiden
Digitalisering av tjenester på byggesaksområdet
Økt digital kompetanse hos innbyggerne på fosen
Finanskomité møte 9. mai 2018 Kommunal Forvaltning.
Samarbeidsutvalg Bergensregionen Liv Olsen
Fjernledelse. En presentasjon for ledere om hvordan følge opp medarbeidere på daglig basis. 23. mars 2018.
Veileder – NAV Loppa Veileder 100% fast stilling
Veiledende mal for oppfølging av medarbeiderundersøkelsen i ledergruppene Avdeling for HR Høst 2018.
Lokal brukerundersøkelse 2015 NAV-kontorer i Hordaland
Forskningsinfrastruktur – Litt kort om juridisk
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Klubbutvikling oppfølging
Pasientens legemiddelliste
Pasientens legemiddelliste
Digitalt læringsmiljø
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Oppfølging av kontrakt Det offentlige i Norge kjøper inn.
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Valg av kontrakt Det offentlige i Norge kjøper inn varer.
Digisos - Digitalisering av økonomisk sosialhjelp
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
TIL INSPIRASJON: HVA HAR VI GJORT SOM FUNGERER?
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Digital utsending av brev Presentasjon for ledelsen
Ny IA-avtale - hva innebærer dette for oss?
Digisos NAV Hadsel Hadsel kommune har om lag 8100 innbyggere
Orientering HOV 4. juni 2019.
Fra regioner til divisjoner
Enkel brukerveiledning
Strategisk kompetansestyring i kommunene
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
INNOVI sitt hovedformål er å gi arbeidstilbud til personer som har, eller i nær fremtid ventes å få innvilget varig uførepensjon. Vi arbeider med spesiell.
Prosjekt Digisos Hvordan få flere til å søke digitalt? L
Utskrift av presentasjonen:

INSPIRASJONSBASEN SITATER FRA BRUKERE OG VEILEDERE

«Digisos er ikke noe hokus-pokus - hjelp til selvhjelp er greia» «Bli med bort til PC’en så skal jeg vise deg». NAV Nordstrand «Digisos gir oss raskere og bedre oversikt når vi skal behandle og bedre grunnlag for oppfølging og dialog med brukerne.» NAV Hamar «Ingen annen offentlig etat er så gode til å bidra med personlig veiledning på nye digitale løsninger – vi gjør folk mer digitale.» Leder NAV Fyllingsdalen «Vi skal aktivt digitalisere i hele kommunen». Kommuneledelsen i Aurskog-Høland «Lederdrevet innføring og utvikling bidrar til å få med de ansatte. Ansatte er de viktigste ambassadørene og alle må ha god kunnskap om Digisos.» NAV Jevnaker God intern informasjon og organisering ved oppstart for alle medarbeidere. Intern rolleavklaring. «Det går så det suser her». NAV-leder Vestre Toten

Vi er i 2018, og så må vi drømme om digitale løsninger! Digitalisering gir tid til oppfølging. Veileder på Nav-kontor Veileder på Nav-kontor Digitalt er bedre – da kan jeg se det når som helst og hvor som helst, alltid tilgjengelig. Jeg ønsker å slippe å komme ned hit. Utsagn bruker Utsagn bruker

Sitater brukere Brukerbehov Skulle gjerne fått beskjed om saken min var påbegynt og hvor lang tid det tar før den er ferdig. Det må bli lettere å gi beskjed og få beskjed om endringer. Utsagn fra bruker Utsagn fra bruker Fint å kunne sjekke status i sak, at søknaden er komplett og når saken er ferdigbehandlet. Jeg må stille opp fysisk for å forsikre meg om at de faktisk har fått kontoutskriften. Ting fordufter. Utsagn fra bruker Utsagn fra bruker

Sitater veiledere Veilederbehov Håper digitalisering vil føre til at man har tid til flere jevnlige planlagte samtaler. Vi må forstå at brukerne ikke kan ha innsikt i hvordan vi jobber. Veileder på NAV-kontor Veileder på NAV-kontor Det tar mye tid å komme i kontakt med folk som henvender seg digitalt, når det ikke er mulig å svare dem digitalt. Vi vil gjerne følge opp – da unngår vi at de blir avhengige av sosialhjelp. Veileder på NAV-kontor Veileder på NAV-kontor