Avdeling for studieadministrasjon

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Advertisements

IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
Felles studieadministrativt tjenestesenter
Studieadministrasjon ved mat.nat. – hvor står vi, hvor går vi? Tilpasning til ny ledelsesmodell – og Kvalitetsreformen.
Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN Organisatoriske utfordringer ved utdannings- og forskningssamarbeid – forskningsutdanningen som bindeledd Anne Christine.
Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)
IHR-studier dokumentasjon IHR-studier – kartlegging av ressursbruk.
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
Når du er registrert som ny bruker, må passord alltid benyttes - så husk dette ! Første gangs innlogging.
Stortingsmelding 20 På rett vei Kvalitet og mangfold i fellesskolen.
Valg av programområde og fag til Vg2 Et viktig valg for tiden din her på Nadderud, og for veien videre.
1 Inntak for søkere med fortrinnsrett Rådgiversamling 17. november 2015.
Møte m/SAB arbeidsgruppe september 2015 IT for et fremragende universitet Lars Oftedal.
STUA seminar 11. februar 2016 Marianne Jacobsen Veiledning hos MN-studieinfo.
Prosjekt Arbeidskraft Hovedformål og delprosjekter Vi tror på muligheter.
:PULS - mandat og strategi HANNE SCHOU RØISING, LEDER FOR PULS.
Inntakskvalitetsundersøkelsen Høsten 2008 Presentasjon LMU
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
Felles LOSAM-møte Fellesadministasjonen Løypemelding – mulige modeller intern organisering
Beslutningsunderlag for etablering av felles FIU-enhet
Forum for Fagskoler studenter ved private fagskoler i 50 fagskoler over hele landet Skoler med yrkesrettet utdanning innen IKT, teknologi, design,
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE - Videregående opplæring
Rådgiversamling 2. november 2016
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 20. september 2016
Utdanningskomiteen 19. mai
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Welcome day for new PhD candidates Velkomstdag
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Skreddersøm av info til hver enkelt bruker
Ny studietilsynsforskrift - NOKUT
Forslag til organisering av skikkehetsarbeidet ved UiO
Anne-Lise Lande | UiO Digital eksamen.
Diskusjonssak i fakultetsstyret 31.Oktober 2017
NTNU som drivkraft i regional utvikling Nettverkskonferanse Ålesund
Nettverksmøte for fagskoletilbydere i helse- og sosialfag
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Oppsummering og veien videre
USITs Målbilde og prioriteringer
15. mars 2016 Utdanningskomiteen.
NAV i tall og fakta 2016.
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
Digitale systemer ved OsloMet
Effektivisere og forenkle
- digitalisering av pensum
Seksjon for digitale medier i læring
Referansegruppe 14. desember
Status i admission-nettprosjektet
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Beredskap for studenter: UiOs erfaringer og arbeidsmetoder
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Internasjonaliseringsåret 2012
Satsing på utdanning, oppsummering etter seminar på Losby Gods, februar 2018, revidert etter innspill fra utdanningskomiteen.
Avdeling for fagstøtte
Om førstelektorprogrammet
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
Styringsgruppemøte 15. november 2017
Digitalt læringsmiljø
Studie - BOTT 1. Formål 1.1 Studie-BOTT er et samarbeidsorgan som skal bidra til økt kvalitet, effektivitet og likebehandling mellom lærestedene innenfor.
27. mai 2016 Studielederne.
Studieledernettverket 15. februar 2019
Seminar adm.studieledernettverk 15. februar 2019
Studieseksjonen ved UV
Studieseksjonen – hvem jobber der og hva gjør vi?
Ny episode av gjennomføring og frafall
| Studieledernettverket | Aleksander Lorentzen
Brukernavn for internasjonale studenter (UTV)
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Avdeling for studieadministrasjon

Bakgrunn – uttrykte behov Behov for å sikre ledelseskapasitet for støtte til og oppfølging av prioriterte tiltak knyttet til UiOs satsinger for utdanning og forskning. Behov for å skape større tydelighet overfor interne enheter og eksterne parter knyttet til å finne riktig kontaktpunkt og gi oversikt over støttetjenester. Som dere jo kjenner til ble det satt i gang et arbeid vår 2018 for å vurdere organisering av tidligere Avdeling for fagstøtte. I juni ble det besluttet å opprette en avdeling for studieadministrasjon og en avdeling for forskningsadministrasjon. Høsten ble brukt til å diskutere underliggende struktur og endelig struktur ble besluttet i november. 26.07.2019

Hvem er vi og hva jobber vi med? Avdelingen bistår universitetets fakulteter med støtte og utvikling, og bidrar med faktagrunnlag og utredninger til UiOs ledelse innenfor avdelingens kjerneområder: Forvaltning av lover og forskrifter på studiefeltet Utdanningskvalitet og læringsmiljø Internasjonalt samarbeid, mobilitet, studentavtaler og fellesgrader Analyse og rapportering av data om utdanning Studieadministrative støttefunksjoner Avdelingen har en stor bredde i sine oppgaver. Vi har store driftsoppgaver, som for eksempel opptak, vi har ansvar for virksomhetskritiske atudieadministrative systemer som for eksempel FS, vi jobber med læringsmiljøet til studentene 26.07.2019

Avdeling for studieadministrasjon Seksjon for opptak Seksjon for digitale tjenester Seksjon for studiekvalitet Kjerneoppgaver og -funksjoner: Regelverk og forvaltning på opptaksfeltet Behandling av norske og internasjonale søknader Infosenter for søkere og studenter (Knutepunktet) Kjerneoppgaver og -funksjoner: Studieadministrative systemer Digitalt læringsmiljø Brukerstøtte og opplæring Vedlikehold av bakgrunnsdata og sikring av datakvalitet Statistikk og rapportering av data Kjerneoppgaver og -funksjoner: Regelverk og forvaltning bachelor-, master- og ph.d- program Utdanningskvalitet Læringsmiljø Tilrettelegging for studenter Internasjonalt samarbeid og mobilitet

Seksjon for opptak Opptak til grunnstudier, master og enkeltemner Lover og forskrifter på opptaksfeltet, og administrerer disponering/fordeling av studieplasser Knutepunktet Studentinformasjon Mottak og oppfølging av internasjonale studenter 29 årsverk Antall søknader : ca 40 000 (11 000 master, 18 000 NOM, 8500 enkeltemner på ba og ma, og ca 3500 andre lokale opptak) Antall henvendelser til Knutepunktet: ca 35 000 Antall søkerhenvendelser per epost til opptak: 11 600 Nå jobbes det med tilrettelegging for alternativ opptaksmodell for medisin hvor UiO ønsker at 20 % av de som får tilbud om opptak skal få det på bakgrunn av en test. Minimumskrav om 5 i karakter fra videregående. 26.07.2019

Seksjon for digitale tjenester Systemeierskap FS, Inspera, Canvas, TP, URKUND, Tableau Silurveien Digitalisering 21 årsverk * FS har 770 saksbehandlere som fortsatt har brukernavn ved UiO. 511 har vært innlogget så langt i 2019. * Ca 10 000 unike brukere i uken på TP * Ca. 65 000 kandidater har vært innom Silurveien i 2018. * Ca 75 % digital eksamen 26.07.2019

Seksjon for studiekvalitet Utdanningskvalitet Regelverk Kvalitetssystem for utdanningsvirksomheten Læringsmiljø Tilrettelegging for studenter med særskilte behov Internasjonalt samarbeid og mobilitet Lederprogrammer 24 årsverk 26.07.2019