Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Anne-Lise Lande | 19.05.20017 UiO Digital eksamen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Anne-Lise Lande | 19.05.20017 UiO Digital eksamen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Anne-Lise Lande | UiO Digital eksamen

2 Målsetning «…gjøre eksamen papirløs for studenten, administrator og fagansvarlig / sensor» Forberedelser Gjennomføring Etterarbeid Sluttføring

3 Sluttrapport Bakgrunn Målsetning Viktigste leveranser Måloppnåelse Forutsetninger for gevinstrealisering Evaluering av prosjektet

4 Driftsetting av prosjektet
Gikk over til linjetejenestene Avdeling for fagstøtte (AF) ved Seksjon for studieadministrative datasystemer (SSD) er systemeier Ansvaret for forvaltning, utvikling og drift av Silurveien Overordnet ansvarlig for digital eksamen ved UiO

5 Lokal forvaltningsorganisasjon

6 Prosess Brukere System

7 Utviklingen av digital eksamen ved UiO 2014 - 2017

8 Fordelingen av eksamensformer 2017
13% 53% 30%

9 Sammenligning papir- vs. digital eksamen vår - 2017
INSPERA DIGEKS QP Papir eksamen Penn og papir 13843 Digital eksamen 14778 5682 1280

10 Fakulteter Silurveien

11 Silurveien Vår 2017 vil 74 prosent av UiO skoleeksamener gjennomføres i Silurveien. Det vil være kandidater fordelt på ca. 80 dager. Planlegger nå høsten 2017. Papireksamen: 10408 Inspera: 14643 QP: 1280

12 Forutsetninger for gevinstrealisering
Systemet brukes Systemeier har fokus på å videreutvikle løsningen Målrettet arbeid for å oppskalere For å ha en god tjeneste er brukerinvolvering nødvendig Systemeier må ha løpende dialog med enhetene Systemeier må ha tett oppfølging av leverandøren

13 Til videre oppfølging Tilrettelegging Eksamensplanlegging
Fremmøteregistrering Håndtegninger (scantron) Tilbakeskriving av sensur Klage og begrunnelse Arkivering Driftssetting av Silurveien Plagiatkontrollsystem Ny etasje i Silurveien Mange av de nevnte punktene er aktualisert gjennom de nye eksamenslokalene i Silurveien som fordrer gjennomgang og standardisering av rutiner innenfor eksamensfeltet. For å utnytte kapasiteten i Silurveien best mulig er det behov for videre optimalisering av eksamensplanleggingen Universitetet i Oslo har i 2016 deltatt i UniNett sitt arbeid med anskaffelse av nytt system for plagiatkontroll. Anskaffelsesprosessen ble avsluttet i november 2016 og vinneren av konkurransen ble Prio Infocenter AB som tilbyr systemet Urkund. UiO ved AF / SSD har gjort avrop på avtalen. Vi ønsker å ta i bruk Urkund så fort som mulig og senest innen 1. juli Før vi kan ta det i bruk er det viktig at vi har fått på plass en felles policy for bruk av Urkund på UiO og at vi har kontroll på de juridiske utfordringene. SSD har satt ned en arbeidsgruppe med representanter fra fakultetene for å få på plass en felles policy. Uninett vil koordinere et arbeid for å avklare de juridiske spørsmålene rundt bruk av plagiatkontroll for hele sektoren. Inspera Assessment har allerede en fungerende integrasjon med Urkund som det vil ta kort tid å få på plass for UiO om vi ønsker å benytte oss av denne.

14 Suksesskriterier Tydelige mål og avgrensninger
Erfaringer fra tidligere digital eksamen prosjekter Smidig tilnærming Samarbeid og involvering på tvers av UiO Forankring i ledelsen Kommunikasjonsarbeid Dedikerte ressurser Organisasjonsprosjekt


Laste ned ppt "Anne-Lise Lande | 19.05.20017 UiO Digital eksamen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google