Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
USITs allmøte 21. januar 2016 Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
2
Evaluering Implementering av ny organisering fra 1.1.2013
Sjekke ut om organiseringen virker slik det var tenkt og om organiseringen er tilpasset fremtid Vurdere organiseringen i forhold til målsettinger og planer om planlagt organisering og fordeling av arbeidsoppgaver og ansvar er implementert i samsvar med plan i USIT 3.0 om mål for ny organisering i USIT 3.0 er oppnådd/på vei til å oppnås om dagens organisering støtter og tilrettelegger for UiOs behov for IT-tjenester, med vekt på USITs strategiske prioriteringer
3
Prioriterte mål Prioriterte kriterier i USIT 3.0
Kunde- og brukerorientering Ledelseskraft Strategisk ledelse, styring og gjennomføringskraft Samordning Samhandling Forskning og utdanning først Cloud og BYOD er modellen Tjenestekvalitet, brukeropplevelse og sikkerhet er kriteriene
4
Gjennomføring Et eget prosjekt Avgrensning
Mandatet ligger her: Avgrensning I gang med evaluering av mandatets del 2 om ansvar og arbeidsoppgaver er slik det var planlagt
5
Pågående arbeid – mandatets del 2
Avsnitt Tema Metode A Evaluering av om ansvarsområder og arbeidsoppgaver er i samsvar med plan på organisatorisk nivå Sjekke ut i forhold til spesifikasjon i funksjonsplanen B Fagområder som det i framtiden kunne være aktuelt å etablere stabsfunksjoner for Integrasjons- og arkitekturansvarlig Kvalitetsansvarlig Teknologiansvarlig Vurdere om det fortsatt er/blitt et økt behov for noen av disse funksjonene, alternativt om behovet har bortfalt/blitt løst på andre måter C Det ble anbefalt å opprette to nye roller. Bruker-/kundeansvarlig rolle etter modell av KAM-rollen (Key Account Manager) Leveranseforvaltningsrolle. Forvaltningsrollen ble definert til å ha et helhetlig ansvar for livssyklusen fra etablering til avvikling av tjenester, systemer og oppdrag Vurdere i hvilken grad disse rollene er etablert i organisasjonen, og om behovet for disse rollene fortsatt er tilstede, har blitt økt eller bortfalt. D Virksomhet og bruk av kompetanse på tvers skulle videreføres inn i ny organisasjon. Intensjon om å etablere rammer og faglige fellesskap på tvers for å nyttiggjøre og videreutvikle USITs kompetanse på sentrale områder Evaluere om dette er gjennomført og om behovet fortsatt er tilstede, har blitt økt eller bortfalt.
6
E. Ansvar på underavdelingsnivå
Tema Metode Ref avsnitt A Underavdeling for IT-drift Ansvarlig for at USITs IT-tjenester og systemer driftes på en effektiv, sikker og veldokumentert måte i tråd med lovverk, retningslinjer for sektoren og ITindustriens best practice Evaluere om ansvarsområder og arbeidsoppgaver er i samsvar med plan på organisatorisk nivå Underavdeling for virksomhetsutvikling (UAV) Ansvarlig for utvikling, tilrettelegging og forvaltning av IT-løsninger for universitets brukere, samt oppfølging av brukere og brukergrupper og være pådriver, medspiller og kontaktpunkt for deres anvendelse av IT-tjenestene, -systemene og -ressursene. Underavdeling for stab og støtte Ansvar for de fagområder IT-direktøren oppretter stabsfunksjoner for å ivareta og for interne støttetjenester i organisasjonen.
7
Prosjekt- og styringsgruppemøter
Gjennomført tre prosjektmøter Gjennomført et styringsgruppemøte Referatet ligger her:
8
Tidsplan styringsgruppemøter
19. januar Første styringsgruppemøte 2. februar 16. februar 1. mars 17. mars Overlevering av rapport Referater fra styringsgruppemøtene er tilgjengelige for USITs ansatte
9
Leveranse Prosjektgruppen påbegynte arbeidet i januar
Leveranse av sluttrapport 17. mars Evaluering og anbefalinger IT-direktøren beslutter videre arbeid etter at rapporten er fremlagt
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.