Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
Advertisements

Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
1 S PESIALPEDAGOGISK HJELP OG SPESIALUNDERVISNING – KVA INNEBER RETTEN ? Tysvær
Strategier og kompetanse
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Trinn 2 Skrive mye i alle fag på fagets premisser og bruke skriving i kunnskapstilegnelsen.
OTH prosjektet Inger Langseth Program for Lærerutdannning Inger Dolmset Moan Åfjord videregående skole.
GRAMMATIKK OG GRAMMATIKKDIDAKTIKK Hva er grammatikk? GRAMMATIKK FONOLOGIMORFOLOGISYNTAKSTEKSTGRAMMATIKKSEMANTIKK.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3. Formålet med vurderingen Fremme læring Uttrykke kompetanse.
Fagpakkene på Kunnskap.no Barnetrinnet: Språkstien – forberedende lese- og skriveopplæring Basis4 – norsk, engelsk, matematikk og naturfag Syklus – naturfag.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Bodin vgs og maritime fagskole Biblioteket 1 Fordypningsemne i norsk Hva kan biblioteket hjelpe deg med.
Panorama Vg2 Basis Lesing Læreplanmål: Mål for undervisningen er at elevene skal kunne - vurdere og gi tilbakemelding på andres muntlige presentasjoner.
Los colores. Kompetansemål: Kommunikasjon: Bruke språkenes alfabet og tegn Forstå og bruke en del vanlige ord og uttrykk om seg selv, egen familie og.
LNU: Teksttyper versus sjangere Bente Heian Utdanningsdirektoratet.
Kapittel 1 Læring og undervisning i sosialkunnskap.
3.KLASSE VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE. VAKSNE I KLASSEN: Renate Furenes: Kontaktlærar Norsk, matematikk, engelsk, Andreas Mikalsen: Gym Anne Molla: Musikk.
Skoleringsopplegg Ny GIV Oslo, 3. – 5. oktober 2011 Jon Walstad Leder av Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Saktekster Skriving i norskfaget. Kompetansemål fra læreplanen skrive ulike typer tekster etter mønster av eksempeltekster og andre kilder gjenkjenne.
Fagdag norsk, Fylkesmannen i Hedmark Hvorfor skal DU melde deg som sensor? Kompetanseheving Lærende nettverk Erfaringsdeling Du vet hvor elevene.
Panorama Vg : Språklige forhold Læreplanmål: Mål for undervisningen er at elevene skal kunne - drøfte det moderne prosjektet slik det uttrykkes.
Norskfaget i 1. klasse.
Leseprosjekt VG1.
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
Velkommen til foreldremøte.
Hvordan jobbe med Dembra i faggruppene?
LNU på 2000-tallet LNUs Landskonferanse Arne Johannes Aasen
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Masteroppgåve, UiA Litt om utvalet mitt!.
Velkommen til August 2017.
Velkommen!.
Informasjon om eksamen
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
STORFORELDREMØTE
Vurdering for læring ”Eleven skal få råd og tilbakemeldingar som fortel korleis han/ho kan få auka lesefart og leseforståing” Mål for aksjonsperioden:
Ny læreplan… Høst 2017.
Vurdering for læring -erfaringsdeling
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
VOLDA VIDAREGÅANDE SKULE
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Språkløyper - nasjonal strategi for språk, lesing og skriving
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Leseopplæring 1. trinn FYLL GJERNE PÅ MED EKSTRA INFORMASJON FOR SKOLEN/TRINNET LESEOPPLÆRINGEN LOKALT: INNFØRING AV BOKSTAVER REKKEFØLGE PROGRESJON LESING.
Velkommen til foreldremøte i
Basis Skriving Panorama Vg3 Læreplanmål:
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Reiseliv og språk © Leena Pedersen, Vadsø.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Samtaletrekk B – Samarbeid
Veien mot å bli lærer 1997: ”kjøpt verden” med hovedfag i lomma
Mona Gundersen, Molde videregående skole
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
OPPLegg for praksistime
Panorama Vg2 Tendenser og faser : språklige forhold
Nye fag på 8.trinn Fremmedspråk/engelsk fordypning/arbeidslivsfag
Fagfornyelse: ny læreplan i morsmål for språklige minoriteter Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020: LK2020 Aleksandra Kuźnik.
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Bli kjent med forsøkslæreplanene for FVO
Om vurdering og nye eksamensformer
Kapittel 5: Språket før og no Grammatiske særtrekk ved norsk språk
Modul 3 – La deg inspirere til å inkludere
Tilpasset opplæring Kurs 5
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Norsk som skolefag og studiefag
Utskrift av presentasjonen:

Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa Nynorsksenteret blei oppretta 2005, og er eit av ti nasjonale senter. Administrativt ligg vi under Høgskulen i Volda. Vi har for tida ni tilsette. Nynorsksenteret skal gjennom verksemda si som nasjonalt ressurssenter bidra til auka kvalitet i arbeidet med nynorsk, og skape interesse og motivasjon for nynorsk i barnehagen og grunnopplæringa. Vi skal gje råd og tenester om språkstimulering og opplæring i og på nynorsk. Nettressursane våre og materiellet er gratis.

Nokre utfordringar med nynorskopplæring Motivasjon hos elevane (og lærarane??) Elevane møter lite nynorsk andre stader enn på skolen Nynorskopplæring blir bare norsklærarane sitt ansvar Tanken om at nynorskopplæring tar fokus vekk frå andre fag For lite variasjon i undervisningsmetodar (lyrikk og grammatikk..) Nynorskopplæringa startar for seint, og det blir for lite gjennom heile skoleløpet For mykje fokus på sluttvurdering, og for lite på å lære å skrive Lærebøkene i norsk har mykje fokus på grammatikkopplæring. Elles blir nynorsk brukt når det er snakk om språkhistorie, dialektar og eldre litteratur

Kva seier læreplanen? Kompetansemål etter 7. trinn: lese et bredt utvalg norske og oversatte tekster i ulike sjangere på bokmål og nynorsk, og reflektere over innhold og form i teksten eksperimentere med skriving av enkle tekster på sidemål Kompetansemål etter 10. trinn: lese og analysere et bredt utvalg tekster i ulike sjangere og medier på bokmål og nynorsk og formidle mulige tolkninger skrive kreative, informative, reflekterende og argumenterende tekster på hovedmål og sidemål med begrunnede synspunkter og tilpasset mottaker, formål og medium bruke grammatiske begreper til å sammenligne nynorsk og bokmål Kompetansemål etter Vg 3, studieførebuande: lese et utvalg samtidstekster på bokmål og nynorsk og drøfte hvordan disse tekstene språklig og tematisk forholder seg til vår tid skrive kreative, informative og resonnerende tekster, litterære tolkninger og retoriske analyser på hovedmål og sidemål med utgangspunkt i norskfaglige tekster Bokmål og nynorsk blir nemnt som par, knytta til lesing Hovudmål og sidemål blir nemnt som par, knytta til skriving

Kva veit vi kan fungere? Variasjon i metodar Eit språkleg medvit, snakke saman om språk. Mengdetrening; kort og ofte er betre enn sjeldan og langt Tidleg start med nynorsk Nynorsk i bruk i andre fag enn norsk La elevane møte nynorsk kvar dag Samarbeid, utnytt kompetansen i kollegiet Få foreldra med på lag Støtte frå skoleleiing/skoleeigar

Kva med læraren? Korleis kan du og kollegiet ditt oppfylle læreplanmåla? Har skolen ein plan for nynorskopplæringa? Er nynorskkompetansen hos læraren god nok? Er du flink til å engasjere og motivere for nynorsk? Blir du for fokusert på å rette skrivefeil? Tilpassar du undervisninga di til elevane du har? Bruker du mange ulike metodar?

Kva finn du på sidene til Nynorsksenteret ?

Nynorskbok med 900 boktips

Nynorsk grammatikk i teikneserieform: Nynorsk på 1, 2, 3

Teikneseriar

Kreativ skriving på vgs

Musikk

Nynorskopplæring Gratis å abonnere Kan også lesast på nett:

Bloggen Iver Facebook

Digital nynorsk Kristin Fridtun, NTNU Nynorsk med Kristin Oi, på nynorsk! Ordbøkene Finst også som app

Framtida.no og framtidajunior.no

Sprakloyper.no

allkunne.no

klartale.no/klartogkort

aasentunet.no

Skriveramme