Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

OPPLegg for praksistime

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "OPPLegg for praksistime"— Utskrift av presentasjonen:

1 OPPLegg for praksistime

2 undervisningsmetode Baklengsplanlegging Tema
Kompetansemål / Forventet læringsutbytte - « Elevene skal kunne forklare bakgrunnen for at det er to likestilte norske målformer, og gjøre rede for språkdebatt og språklig variasjon i Norge i dag» (udir.no) - Argumentere saklig for og mot sidemålsundervisning i skolen Grunnleggende ferdighet Dobbeltime Tre deler - Kompetansemål - Modellering - Diskusjonsgrupper

3 Del en Hva - Musikkvideo (LINK) - Kompetansemål og innhold i timen
Hvordan - gjennomgang på tavlen Hvorfor - Bryte ned - Elevene blir klar over kriteriene - Eierskap

4 DEL to Hva - Modellering - Saklig/usaklig argumentasjon
Hvordan - Vise film (modulere) - Forklare oppgaven - «Har vi forklart oss godt nok?» Hvorfor - Visuelt vise frem eksempler - Forstå oppgaven

5 del tre Hva - Fire diskusjonsgrupper - Klistrelapper
Hvordan - Diskutere seg frem til argumenter - Feedback og feedforward - Skrive ned argumenter på klistrelapper —> Tavle Hvorfor - Argumentere saklig - Får forkunnskap til oppgaven - Tilbakemelding er viktig - Vurdering

6 litteraturliste Nordahl, T Utgave 3. Opplag «Dette Vet Vi Om Undervisningspraksis», Gyldendahl Norsk Forlag AS Oslo Slemmen, T Utgave 9. Opplag 2014 «Vudering For Læring i Klasserommet», Gyldendahl Norsk Forlag AS Oslo Kompendium PEL 1, GLU , Høst Earl, L, M «Assesment as Learning.» «Using Classroom Assesment.» Helle, L trinn «Pedagogikk og elevkunnskap» Universitetsforlaget Oslo LK06


Laste ned ppt "OPPLegg for praksistime"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google