Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
OPPLegg for praksistime
2
undervisningsmetode Baklengsplanlegging Tema
Kompetansemål / Forventet læringsutbytte - « Elevene skal kunne forklare bakgrunnen for at det er to likestilte norske målformer, og gjøre rede for språkdebatt og språklig variasjon i Norge i dag» (udir.no) - Argumentere saklig for og mot sidemålsundervisning i skolen Grunnleggende ferdighet Dobbeltime Tre deler - Kompetansemål - Modellering - Diskusjonsgrupper
3
Del en Hva - Musikkvideo (LINK) - Kompetansemål og innhold i timen
Hvordan - gjennomgang på tavlen Hvorfor - Bryte ned - Elevene blir klar over kriteriene - Eierskap
4
DEL to Hva - Modellering - Saklig/usaklig argumentasjon
Hvordan - Vise film (modulere) - Forklare oppgaven - «Har vi forklart oss godt nok?» Hvorfor - Visuelt vise frem eksempler - Forstå oppgaven
5
del tre Hva - Fire diskusjonsgrupper - Klistrelapper
Hvordan - Diskutere seg frem til argumenter - Feedback og feedforward - Skrive ned argumenter på klistrelapper —> Tavle Hvorfor - Argumentere saklig - Får forkunnskap til oppgaven - Tilbakemelding er viktig - Vurdering
6
litteraturliste Nordahl, T Utgave 3. Opplag «Dette Vet Vi Om Undervisningspraksis», Gyldendahl Norsk Forlag AS Oslo Slemmen, T Utgave 9. Opplag 2014 «Vudering For Læring i Klasserommet», Gyldendahl Norsk Forlag AS Oslo Kompendium PEL 1, GLU , Høst Earl, L, M «Assesment as Learning.» «Using Classroom Assesment.» Helle, L trinn «Pedagogikk og elevkunnskap» Universitetsforlaget Oslo LK06
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.