Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Advertisements

Morsm å lsundervisning Noen refleksjoner om dens betydning for spr å kl æ ring, fagl æ ring og verdensl æ ring - og sammenhengen med organisering av den.
Er du ung, har langvarige helseutfordringer og har lyst til å møte andre unge i liknende situasjon? I Helt sjef! kan du møte andre unge i liknende situasjon.
Unge & Rus IVERKSETTING OG GJENNOMFØRING. Tiltaket Unge & Rus i Oslo – en prosessevaluering En studie av iverksetting og gjennomføring av Unge & Rus i.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2016.
Velkommen til foreldremøte 9D. Innhold Nye fag for året. Bruk av hjemmesiden til 9D og informasjon om foreldreundersøkelsen. Tips: Hvordan gi tilbakemelding.
Markedsføring av turOrientering Trond Cato Martinsen, Konnerud IL.
Den første leseopplæringen.  Å skape mening med skriftspråket kommer ofte forut for konvensjonell skriving.
PTF-kurs Eirik Sundan – Roger Øverås Foto: Bjørn Erik Olsen.
VURDERING FOR LÆRING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Lesing og minoritetselever LUT 2, 8. sept 2009 Marit S. Solem.
Nav veileder i videregående skole
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
FYR - fellesfag, yrkesretting, relevans
Eilert Sundt videregående skole
Internettansvarlig i NARF
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE - Videregående opplæring
Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes
Prosjekttittel Ditt navn | Lærerens navn | Skolen din
Relasjonskompetanse DEL 2
Innvovatoriet i Tønsberg Bakkenteigen
Skreddersøm av info til hver enkelt bruker
Muntlig vurdering – å veilede andre
Kartlegging av arbeidsoppgaver og kompetanse
Næringslivets muligheter i Horisont 2020 – Møre og Romsdal
MinJobbCV.no PRESENTASJON FOR FIA.
PRESENTASJON FOR ARRANGØRER
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
ICDP i det ordinære helsestasjonsprogrammet
Undervisning med ny vri
Ny læreplan… Høst 2017.
Valgfag innsats for andre
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Video i undervisningen
OVERORDNET MÅL: Kontinuerlig utvikling av skolen, for å kunne gi en best mulig opplæring til elevene TILTAK 1: Tilbakemeldingskultur – vurdering Videreutvikle.
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Samarbeid med skole, skolehelsetjenesten og foreldre
Hva er en god ordbok?.
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Ny studie ved Universitetet i Oslo:
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Visjon: Aktiv læring med varme og tydelighet
Hei! Har du lyst å starte et eTwinning- prosjekt med klassen din?
Leseopplæring 1. trinn FYLL GJERNE PÅ MED EKSTRA INFORMASJON FOR SKOLEN/TRINNET LESEOPPLÆRINGEN LOKALT: INNFØRING AV BOKSTAVER REKKEFØLGE PROGRESJON LESING.
Økt digital kompetanse hos innbyggerne på fosen
Den matematiske samtalen
Reiseliv og språk © Leena Pedersen, Vadsø.
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Bevis i matematikk- undervisningen
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Fagansvarlig Annette Hessen Bjerke
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Bra for legen – bra for pasienten
Skriving, prosjektarbeid og gruppeprosesser
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
LÆREPLAN I FELLES PROGRAMFAG I VG1 BYGG- OG ANLEGGSTEKNIKK
Aktiv lytting gjennom fem steg.
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Cognita forenkler den digitale hverdagen og bidrar til mestring for personer med kognitiv svikt og språkvansker.
Hvordan SKRIVE en god CV?
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Utskrift av presentasjonen:

Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss starte med å identifisere utfordringene.

Samarbeid for enklere hverdag! Utfordringer Språkbarriere Nettverk Datakunnskap Identifisere 3 utfordringer som jeg håper vi kan gjøre noe med. Språkbarriere – kanskje mange som snakker lite norsk. Nettverk – trenger å utvide nettverket for å bli bedre kjent. Øker sjansen for jobbtilbud. Datakunnskap – mange er flink til å bruke data men lite skriving mht. oppsett osv. Så er det mange som ikke vet hvordan en CV eller søknad settes opp. Utfordringene er identifisert, la oss se på hva vi kan gjøre for å løse utfordringene. Samarbeid for enklere hverdag!

Bedre forståelse og grunnlag for å nå målet! Språkbarriere Flerspråklig info og undervisnings- materiell. Tilgjengelig undervisningsmateriell på flerspråklig som kan brukes parallelt i og under undervisningen – for brukere med behov. Annen fordel er mulighet til å gjennomgå materiellet etter kurset i eget tempo og miljø. Bedre forståelse og grunnlag for å nå målet!

God oversikt og enkel oppdatering! Nettverk Enkel oversikt på aktører som tilbyr ledige stillinger. Mange måter å utvide nettverket sitt på. Målet er å øke sjansen for å få jobb. Her snakker vi om et verktøy som samler meste brukte linker et sted. De som kommer hit er her for å få hjelp til å søke jobb, dermed betyr oversikten mye. God oversikt og enkel oppdatering!

Riktig verktøy er halve jobben! Datakunnskap Minske terskelen på bruk av data uten at det går på bekostning av resultat. Kommet til sist men ikke minst viktig punkt. Formålet vårt er for å gjøre ting enklere og raskere. Full oversikt lett tilgjengelig. Fokus på våre kjerneområde. Profesjonell layout. ER DET MULIG? Riktig verktøy er halve jobben!

MinJobbCV.no Epost Passord jan@epost.no per@epost.no ole@epost.no