Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertKristen Bakke Endret for 7 år siden
1
Markedsføring av turOrientering Trond Cato Martinsen, Konnerud IL
2
Markedsføring = synlighet
3
SYNLIG Er din klubb SYNLIG ?
4
Ta en vurdering av klubbens opplegg Hva er målet med aktiviteten ?Er aktiviteten synlig for målgruppa ?Følger vi NOF sine anbefalinger?Lag en plan !
5
Enhetlig og oppdatert turOrientering.no er «informasjonsbasen», som må være oppdatert Medlemmer i egen gruppe/ eget idrettslag E-post til registrerte deltagere Kommunen, sponsorer, samarbeidspartnere Skoler og barnehager Ta en kritisk gjennomgang av opplegget foran hver sesong. På tide å bestille oppdatert materiell fra Idrettsbutikken?
6
Bynært friluftsliv med 75 turmål Unngå faguttrykk Bruk ord som skaper positive forventninger; tur, turmål, opplevelser, bli kjent i nærmiljøet, bynært friluftsliv etc. Trekk fram det vi er gode på; mosjonsaktivitet på ulike nivåer (husk fargeklassifisering), høy tilgjengelighet, enkelhet Tilby gratisprøver Det finnes flere måter å reklamere for turO enn å «mase» om kart og kompass.
7
Prat med nabo’n Andre turO-arrangører i kommunen/distriktet Andre idrettslag Frisklivssentraler Norsk Friluftsliv Etc. Samarbeid med andre lag og foreninger gir større tyngde i media og flere potensielle deltagere. Gjør opplegget kjent utover egne rekker.
8
Vær stolte av eget opplegg !
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.