Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Internettansvarlig i NARF

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Internettansvarlig i NARF"— Utskrift av presentasjonen:

1 Internettansvarlig i NARF geir.sandvik@narf.no

2 Agenda Presentasjon av NARF Presentasjon av nettsidene narf.no
Dagens tema – brukeren er sjefen! Spørsmål

3 Om NARF Medlemsorganisasjon for autoriserte regnskapsførere.
Stor tilbyder av økonomikurs med over kursdøgn i 2008 Faglig medlemssupport. Kontrollvirksomhet delegert fra Kredittilsynet Utvikling og salg av støtteprodukter for regnskapsbransjen Påvirkningsarbeide mot myndigheter

4 22 ansatte fordelt på markeds-, fag- og kursavdeling.
Om NARF 22 ansatte fordelt på markeds-, fag- og kursavdeling.

5 Våre medlemmer 4 912 personmedlemmer per april 2009
2 264 byråmedlemmer Alle de store regnskapskjedene er medlem 50 erfaringsgrupper i hele landet (ERFA)

6 Jubileum i morgen 

7 Grenseflater Medlemmer Næringslivet Studenter
Leverandørene og samarbeids- partnere til bransjen Myndigheter

8

9 Våre brukere Medlemmer Regnskapsansatte i virksomheter Studenter
Myndigheter Samarbeidspartnere Kurs- og produktkunder

10 Målet med nettstedet Være organisasjonens viktigste kanal for å kommunisere med medlemmer. Være en virtuell kopi av organisasjonen NARF. Nettstedet skal være NARF på internett, på godt og vondt. Gi relevant informasjon og relevante tjenester til definerte, differensierte brukere.

11 Men hvordan vet vi hva sjefen vil ha?
Brukeren er sjefen Men hvordan vet vi hva sjefen vil ha? Vi informerer om våre planer og lytter til tilbakemeldinger. Spørreundersøkelser og dialog for å avdekke hva som er viktig for medlemmene. Bruke statistikk for å sjekke av besøket. Hvis ingen besøker siden er det ikke behov for den. Snakke med de som er der ute!

12 Og hvordan kan vi hjelpe ”sjefen”?
Gi brukere tjenester som er viktige for å løse et behov. Sørg for at tjenestene fungerer riktig og er godt utformet. Hold utviklere i stramme tøyler! ()

13 Løse behov – to eksempler fra narf.no
Oppdateringskalkulator Finn en Regnskapsfører

14 NARF - Oppdateringskalkulator

15 NARF - Oppdateringskalkulator

16 NARF – Finn en Regnskapsfører

17 NARF – Finn en Regnskapsfører

18 Tjenester som fungerer
Og ikke bare det… … men som frister til bruk gjennom at de er riktig utformet og behagelige å bruke.

19 Fem gylne regler Et system har høy brukskvalitet når det er:
Jakob Nielsen Lett å lære Lett å bruke Lett å huske Lett og gjøre riktig Lett å like User Advocate and principal of the Nielsen Norman Group

20 1 - Lett å lære

21 1 – Ikke lett å lære

22 Ikke denne heller

23 2 - Lett å bruke

24 2 – Ikke lett å bruke

25 2 – Ikke lett å bruke

26 3 - Lett å huske

27 3 - Ikke lett å huske

28 4 - Lett å gjøre riktig

29 4 – Ikke lett å gjøre riktig

30 Lett å like

31 Lett å like

32 Lett å like

33 Hvordan vi skal forsøke å gjøre ting bedre
Veien videre på narf.no Hvordan vi skal forsøke å gjøre ting bedre Navigasjon og søk skal forbedres. Alle sider hvor våre brukere kommuniserer tilbake til oss skal gjennomgås og forbedres både visuelt og teknisk. Forside skal oppgraderes og gjøres tydeligere. Det skal være enkelt å komme videre til ønsket del av siten. Nye tjenester skal introduseres.

34 Ny forside Et av flere utkast

35 Bestilling av kurs

36 Spørsmål

37 Internettansvarlig i NARF geir.sandvik@narf.no


Laste ned ppt "Internettansvarlig i NARF"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google