Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Internettansvarlig i NARF geir.sandvik@narf.no
2
Agenda Presentasjon av NARF Presentasjon av nettsidene narf.no
Dagens tema – brukeren er sjefen! Spørsmål
3
Om NARF Medlemsorganisasjon for autoriserte regnskapsførere.
Stor tilbyder av økonomikurs med over kursdøgn i 2008 Faglig medlemssupport. Kontrollvirksomhet delegert fra Kredittilsynet Utvikling og salg av støtteprodukter for regnskapsbransjen Påvirkningsarbeide mot myndigheter
4
22 ansatte fordelt på markeds-, fag- og kursavdeling.
Om NARF 22 ansatte fordelt på markeds-, fag- og kursavdeling.
5
Våre medlemmer 4 912 personmedlemmer per april 2009
2 264 byråmedlemmer Alle de store regnskapskjedene er medlem 50 erfaringsgrupper i hele landet (ERFA)
6
Jubileum i morgen
7
Grenseflater Medlemmer Næringslivet Studenter
Leverandørene og samarbeids- partnere til bransjen Myndigheter
9
Våre brukere Medlemmer Regnskapsansatte i virksomheter Studenter
Myndigheter Samarbeidspartnere Kurs- og produktkunder
10
Målet med nettstedet Være organisasjonens viktigste kanal for å kommunisere med medlemmer. Være en virtuell kopi av organisasjonen NARF. Nettstedet skal være NARF på internett, på godt og vondt. Gi relevant informasjon og relevante tjenester til definerte, differensierte brukere.
11
Men hvordan vet vi hva sjefen vil ha?
Brukeren er sjefen Men hvordan vet vi hva sjefen vil ha? Vi informerer om våre planer og lytter til tilbakemeldinger. Spørreundersøkelser og dialog for å avdekke hva som er viktig for medlemmene. Bruke statistikk for å sjekke av besøket. Hvis ingen besøker siden er det ikke behov for den. Snakke med de som er der ute!
12
Og hvordan kan vi hjelpe ”sjefen”?
Gi brukere tjenester som er viktige for å løse et behov. Sørg for at tjenestene fungerer riktig og er godt utformet. Hold utviklere i stramme tøyler! ()
13
Løse behov – to eksempler fra narf.no
Oppdateringskalkulator Finn en Regnskapsfører
14
NARF - Oppdateringskalkulator
15
NARF - Oppdateringskalkulator
16
NARF – Finn en Regnskapsfører
17
NARF – Finn en Regnskapsfører
18
Tjenester som fungerer
Og ikke bare det… … men som frister til bruk gjennom at de er riktig utformet og behagelige å bruke.
19
Fem gylne regler Et system har høy brukskvalitet når det er:
Jakob Nielsen Lett å lære Lett å bruke Lett å huske Lett og gjøre riktig Lett å like User Advocate and principal of the Nielsen Norman Group
20
1 - Lett å lære
21
1 – Ikke lett å lære
22
Ikke denne heller
23
2 - Lett å bruke
24
2 – Ikke lett å bruke
25
2 – Ikke lett å bruke
26
3 - Lett å huske
27
3 - Ikke lett å huske
28
4 - Lett å gjøre riktig
29
4 – Ikke lett å gjøre riktig
30
Lett å like
31
Lett å like
32
Lett å like
33
Hvordan vi skal forsøke å gjøre ting bedre
Veien videre på narf.no Hvordan vi skal forsøke å gjøre ting bedre Navigasjon og søk skal forbedres. Alle sider hvor våre brukere kommuniserer tilbake til oss skal gjennomgås og forbedres både visuelt og teknisk. Forside skal oppgraderes og gjøres tydeligere. Det skal være enkelt å komme videre til ønsket del av siten. Nye tjenester skal introduseres.
34
Ny forside Et av flere utkast
35
Bestilling av kurs
36
Spørsmål
37
Internettansvarlig i NARF geir.sandvik@narf.no
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.