Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Samarbeidsseminar om tvangsekteskap
Noen utfordringer for skolene
Sjumilssteget i Troms Nettverksmøte i Bodø
Mer tid til elevene 12.Mai 2011 Marianne Aasen leder av KUF-komiteen på Stortinget.
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
Verdier – for hvem og til hva? Av prorektor Inga Bostad.
SKOLEHVERDAGEN I ET FLERKULTURELT PERSPEKTIV
Tilpasset og inkluderende opplæring Jorun Buli Holmberg
Tidligere læreplaner.
Om skolens lov, nasjonale læreplaner og Kunnskapsløftet (LK06)
Bente Aronsen Kunnskapsdepartementet
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Elevenes læringsmiljø og skolens brede mandat
Manifest mot mobbing 2011 – 2014 Statsminister Stoltenberg og sentrale parter signerte i januar et nytt Manifest mot mobbing. Manifestet skal gjelde.
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
"God bagasje på livets reise."
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Hvorfor foreldremedvirkning?
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
Velkommen til et nytt skoleår!
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
FORMÅLET MED SKOLEN Opplæringen skal, i samarbeid og forståelse med hjemmet, åpne dører mot verden og framtiden og gi elevene historisk og kulturell innsikt.
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Tilpasset og inkluderende opplæring Jorun Buli Holmberg TILPASSET OG INKLUDERENDE.
Opplæringslova.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Didaktiske utfordringer
Velkommen til nytt skoleår
Om læreplaner Arbeid med læreplaner.
Førskolelærerutdanning tverrfaglig og temabasert modell
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2014.
Fylkesmannen i Sør-Trøndelag Folk og samfunnBarnehage og opplæring Barn og foreldreHelse og omsorgMiljø og klimaLandbruk, mat og reindrift Kommunal styringPlan.
En inkluderende opplæring -med vekt på overgangen til videregående opplæring. BPA (Brukerstyrt personlig assistanse) som mulighet til aktiv deltakelse.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2016.
Driftsstyrets rolle i arbeidet med kvalitetsvurdering og skoleutvikling.
GRUNNKOMPETANSE FOR ASSISTENTER I BARNEHAGE 2015 / 2016 Assistenter i kommunale og private barnehager i Harstad –Assistenter fra Kvæfjord, Skånland, Ibestad.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Om praksis - praksisplan og vurderingsrapport Samarbeids- og vurderingsmøte TOSBA/TOS Studieleder Vibeke Bjarnø 11. JANUAR 2016.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2017.
Yrkesrollen Faglig mestring og praktisk dyktighet.
Kommunestyremøte - skolestruktur
Barnesyn og barns medvirkning
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE.
Hvor mange her er kommet alene. Hvor mange har avtalt å sitte med noen
Barn og rettigheter. Grunnloven,menneskerettigheter,lov om barn og foreldre,lov om barnevernstjenester,barnehage loven og opplæringsloven. Larsen og Slåtten(2006)
Betre læringsresultat vår 2014
Profesjonsutvikling Relasjonskompetanse som grunnlag for god klasseledelse, tilbakemelding og læring.
JORDBÆRVEIEN BARNEHAGE
Dr. Avis Glaze Utdannelse for demokrati;
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Jon Espen Palm, Kjøsterud skole
IKT for læring Mattias Øhra.
§ 1-1. Formålet med opplæringa
– verdier og prinsipper for grunnopplæringen
Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet.
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Fagfornyelsen i grunnopplæringen og de tre tverrfaglige temaene
Arbeid med overordnet del
Tverrfaglige tema.
Oppstart i barnehagen.
Danning og voksenrollen i barnehagen
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Overordna del – verdiar og prinsipp i grunnopplæringa
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
Ida Large og Beate Tislevoll, Udir
Utskrift av presentasjonen:

Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet Veien fra overordnet del av læreplanen, kommunens og skolens visjon til arbeid med elevene i klasserommet. Mål for økta: Vise og skape bevissthet om sammenhengene som finnes i formålsparagrafen, overordnet del av læreplanen, kommunens og skolenes visjoner knyttet til læringsarbeidet i klasserommet.

Hvorfor er DU her i dag? Hva er din motivasjon for å jobbe i skolen? Hva ønsker du at dine elever skal huske deg for om 10 år?

§ 1-1. Formålet med opplæringa Opplæringa i skole og lærebedrift skal, i samarbeid og forståing med heimen, opne dører mot verda og framtida og gi elevane og lærlingane historisk og kulturell innsikt og forankring. Opplæringa skal byggje på grunnleggjande verdiar i kristen og humanistisk arv og tradisjon, slik som respekt for menneskeverdet og naturen, på åndsfridom, nestekjærleik, tilgjeving, likeverd og solidaritet, verdiar som òg kjem til uttrykk i ulike religionar og livssyn og som er forankra i menneskerettane. Opplæringa skal bidra til å utvide kjennskapen til og forståinga av den nasjonale kulturarven og vår felles internasjonale kulturtradisjon. Opplæringa skal gi innsikt i kulturelt mangfald og vise respekt for den einskilde si overtyding. Ho skal fremje demokrati, likestilling og vitskapleg tenkjemåte. Elevane og lærlingane skal utvikle kunnskap, dugleik og holdningar for å kunne meistre liva sine og for å kunne delta i arbeid og fellesskap i samfunnet. Dei skal få utfalde skaparglede, engasjement og utforskartrong. Elevane og lærlingane skal lære å tenkje kritisk og handle etisk og miljøbevisst. Dei skal ha medansvar og rett til medverknad. Skolen og lærebedrifta skal møte elevane og lærlingane med tillit, respekt og krav og gi dei utfordringar som fremjar danning og lærelyst. Alle former for diskriminering skal motarbeidast. Opplæringa skal, i samarbeid og forståing med heimen, opne dører mot verda og framtida og gi elevane og lærlingane historisk og kulturell innsikt og forankring. Ho skal fremje demokrati, likestilling og vitskapleg tenkjemåte. Elevane skal utvikle kunnskap, dugleik og holdningar for å kunne meistre liva sine og for å kunne delta i arbeid og fellesskap i samfunnet. Dei skal få utfalde skaparglede, engasjement og utforskartrong

Prinsipper for opplæringen - Læringsplakaten Skolen skal: gi alle elevar like gode føresetnader for å utvikle evner og talent individuelt og i samarbeid med andre stimulere lærelyst, evne til å halde ut og nyfikne blant elevane stimulere elevane til å utvikle eigne læringsstrategiar og evne til kritisk tenking stimulere elevane i personleg utvikling og i styrking av eigen identitet, i det å utvikle etisk, sosial og kulturell kompetanse og evne til demokratiforståing og demokratisk deltaking leggje til rette for elevmedverknad og for at elevane kan gjere medvitne verdival og val av utdanning og framtidig arbeid fremme tilpassa opplæring og varierte arbeidsmåtar stimulere, bruke og vidareutvikle kompetansen til den einskilde læraren medverke til at lærarar står fram som tydelege leiarar og førebilete for barn og unge sikre at det fysiske og psykososiale arbeids- og læringsmiljøet fremmar helse, trivsel og læring leggje til rette for samarbeid med heimen og sikre at foreldre/føresette får medansvar i skolen leggje til rette for å trekkje inn lokalsamfunnet i opplæringa på ein meiningsfylt måte

Prinsipper for opplæringen - Læringsplakaten Skolen og lærebedrifta skal: utvikle evner og talent lærelyst, å halde ut nyfikne blant elevane læringsstrategiar ol kritisk tenking personleg utvikling og demokratisk deltaking elevmedverknad o tilpassa opplæring o varierte arbeidsmåtar tydelege leiarar og førebilete for barn og unge arbeids- og læringsmiljøet samarbeid med heimen ll L lokalsamfunnet i opplæringa på ein meiningsfylt måte

Kunnskapsdepartementet Tre sektormål for grunnopplæringen: Elevene skal ha et godt og inkluderende læringsmiljø Elevene skal mestre grunnleggende ferdigheter og ha god faglig kompetanse Flere elever og lærlinger skal gjennomføre videregående opplæring

Forbereder dagens skole elevene i tilstrekkelig grad på livet etter skolen?

Hva kompetanser trenger vi i framtiden

Profesjonsfellesskap og skoleutvikling Skolen skal være et profesjonsfaglig og verdimessig fellesskap der lærere, ledere og andre ansatte reflekterer over, vurderer og videreutvikler sin praksis. Lærere utvikler sin faglige, pedagogiske og fagdidaktiske dømmekraft i dialog og samhandling med kolleger. Lærere som i fellesskap reflekterer over og vurderer planlegging og gjennomføring av undervisningen, utvikler en rikere forståelse av god pedagogisk praksis. God skoleutvikling skapes av et profesjonsfellesskap som er opptatt av hvordan skolens praksis bidrar til elevenes læring og utvikling.

Skoleledelse og skoleutvikling Skolens ledelse skal stake ut kursen for det pedagogiske og faglige samarbeidet mellom lærerne og bidra til å utvikle et stabilt og positivt miljø der alle har lyst til å yte sitt beste. God ledelse prioriterer utvikling av samarbeid og relasjoner for å bygge tillit i organisasjonen.

Prinsipper for opplæringen Kommunedelplan Oppvekst Prinsipper for opplæringen

Skolenes visjoner Stamnes Eksingedal Stanghelle Vaksdal Dale Kommunedelplan Oppvekst Stamnes Stamnes skule skal vera ein god stad å læra og ein god stad å vera for born og vaksne i eit trygt og stimulerande oppvekst- og arbeidsmiljø. Eksingedal Eksingedalen skule skal vera  ein god stad å vera og ein god stad å læra -  og gjera elevane trygge ut i verda. Stanghelle Me gjer kvarandre gode! Vaksdal Dale Læring og oppleving i sentrum ALLE VIL OG KAN LÆRE AKTIV LÆRING MEISTRING HJÅ DEN EINSKILDE Å LÆRE SAMAN - i fellesskap

Hva betyr visjonen for vår praksis? Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Eksingedalen skule

Hva betyr visjonen for vår praksis? Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Vaksdal skule

Hva betyr visjonen for vår praksis? Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Dale skule Læring og oppleving i sentrum   Bakgrunn for visjon er fylgjande: Læring er vår kjerneverksemd og difor er dette også fyrste ordet i visjonen 2. Oppleving vert knytt til elevar som me ynskjer skal ha positive opplevingar på skulen og SFO. I tillegg skal det vera gode kulturopplevingar for alle i den nye kultursalen. Sentrum er knytt til at læring alltid er vårt hovudfokus og at skulen skal vera med å utvikla Dale sentrum - og Dale sentrum skal vera med å utvikla skulen. I vår har me arbeida ein del med elevsyn og at me ynskjer aktive elevar som ynskjer å læra.

Hva betyr visjonen for vår praksis? Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Stanghelle skule

Hva betyr visjonen for vår praksis? Fra formålsparagraf, overordnet læreplandel, kommunal visjon, skolens visjon til klasseromspraksis Stamnes skule

Dere skal nå «planlegge» et tema om Vaksdal kommune. Bli enige om temaet er rettet mot elevene på småskoletrinnet, mellom- eller ungdomstrinnet. Den som sist hadde fødselsdag, skriver punktvis det dere blir enige om. Den som først fyller år, holder orden på gruppa. Med utgangspunkt i overordnet læreplandel og formålsparagrafen - ha en idemyldring på følgende punkter: Hvordan vil dere skape engasjement hos elevene? (aktive elever/motiverte elever) Hva tenker dere om elevmedvirkning? ( i planleggingsfasen) Hva med den fysiske organiseringen av klasserommet? Hvilke elementer vil dere legge inn for at elevene skal få utfolde skaperglede?

Vaksdalskulen mot år 2020 - områder for utvikling og foredling

Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Vaksdalskulen mot år 2020 hovedfokus Born og unge sin kompetanse Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Kompetanse er å kunne tilegne seg og anvende kunnskaper og ferdigheter til å mestre utfordringer og løse oppgaver i kjente og ukjente sammenhenger og situasjoner. Kompetanse innebærer forståelse og evne til refleksjon og kritisk tenkning. Læreplanen, overordnet del

Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Vaksdalskulen mot år 2020 utviklingsområder Grunnleggjande ferdigheiter Lokalt læreplanarbeid Læreplanverk for skule Rammeplan for barnehage Born og unge sin kompetanse Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Vurdering for læring Eigenvurdering Læringsleiing PALS DUÅ Klasseleiing Danning

Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Vaksdalskulen mot år 2020 foreldresamarbeid Læreplanforståing Læreplanverk for skule Rammeplan for barnehage Born og unge sin kompetanse Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Samarbeid med heimen Vurdering for læring Læringsleiing Skolen må gi tydelig uttrykk for hva skolen skal og kan tilby, og hva skolen forventer av hjemmet. Skolen må ta hensyn til at ikke alle elever har samme mulighet til å få hjelp og støtte i hjemmet. Læreplanen, overordnet del

Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Vaksdalskulen mot år 2020 andre samarbeidsaktører Skuleeigar Regionens-nettverk UH-sektor Læreplanforståing Grunnleggjande ferdigheiter Lokalt læreplanarbeid Born og unge sin kompetanse Kunnskap Ferdigheiter Haldningar Næringsliv Lokalmiljø Samarbeid med heimen Samarbeid med heimen Læringsleiing Vurdering for læring PALS DUÅ Klasseleiing Danning Eigenvurdering Nasjonale samarbeidspartnarar VK PPT/barnevern/helsestasjon