Visjonen vår: Tilstede med glede for å sette gode spor. Organisering: 65 barn fordelt på 5 grupper. Den største gruppen består av 15 barn. 18 ansatte.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Impulssenteret Et dynamisk veiledningssenter i Vaskerelven, Bergen.
Advertisements

Kompetanseutveksling i Stavanger
Gardermoen BK 22. April Hva er klubbutvikling? Klubbutvikling er alle tiltak i klubben som bidrar til å løfte klubben fra en nå-situasjon mot en.
Oslo kommune Bydel Stovner Barnehageenheten
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Vi møter sommeren med respekt og undring… med utgangspunkt i eget ståsted er vi nysgjerrig i møte med * ulike årstider – nye erfaringer *små og store dyr.
Virksomhetsplan for seksjonen – innspill til drøfting 1.FoU-virksomhet 2.Studier.
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Tilpasset og inkluderende opplæring i barnehage – Jorun Buli Holmberg 21. september.
Videokonferanser: Er de nyttige i arbeidet med døvblindhet?
KARIUS OG BAKTUS PÅ PIRATEN
“FORELDRESKOLE” - obligatorisk uten hjemmel Litt generell informasjon
Prosjekt i Bærums Verk distrikt
Helsekontoret for barn og unge
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
”Når vi bestemmer selv”
TOFU TimeOut For Utvikling
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
Foredrag 2007 Den utfordrende overgangen fra barn til voksen
FORELDREMØTE I KORSVOLLTOPPEN BARNEHAGE 24 SEPTEMBER 2008
VOKSENROLLEN i UTELEIKEN
Månedsevaluering Januar 2012 Barna utfolder seg i snøen, er kreative og skaper. (Kunst, kultur og kreativitet) Gjennom dramatisering av Eventyr ute tar.
Selvhjelpsideologien
Boligkonferansen i Tromsø mai Boligpolitikk i Tromsø boligsosiale utfordringer.
Bjerkebarnehagenes visjon og verdigrunnlag
Oslo kommune Bydel Bjerke Barnehageområdet
"God bagasje på livets reise."
Samtale 2.
1 ORGANISERING AV SPORTSLIG UTVALG Sportlig leder 1 stemme Styrekontakt 1 stemme Hovedtrener 1 stemme.
UTDANNING MODUL 1 Utdanningssystemet i Norge Barnehagen Verdigrunnlag
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Tilpasset undervisning PPT – sakkyndig vurdering og veiledning
LEKE,LÆRE,LE – sammen gjør vi det! Visjon Røyslimoen skole 2013.
Fylkesstrategi for lesing. Familien Politisk nivå og kommuneadministrasjon Skole Lærer Rektor Skolesjef Barnehage Førskolelærer Styrer Helsetjenesten.
Anita R Kivijervi, Barn og ungetjenesten/ Habilitering
Den nye IA-avtalen. Avtaleperiode: Endringene trer i kraft: ca. 1. juli Tiltak anbefales iverksatt lokalt tidligere.
Et lavterskeltilbud tidlig i alder og tidlig i vanskeforløp
Norges Beste Barnehage
Språk Fra Temaheftet Språkmiljø og språkstimulering i barnehagen:
Maria Tindberg.
Praksisseminar 31.oktober Henvendelse til praksisstedet. Taushetsløfte Praksisperioden Målsetting Formelle krav - roller Forventninger Veiledning Evaluering.
SKOG PROSJEKT NINA OG TONE.
Helsefremmende skoler og barnehager Bjørn-Are Melvik Bodø Den store roen Foto: Bjørn-Are Melvik.
Informasjonsmøte om kurset «Barnehagenorsk» Høgskolen i Oslo og Akershus
VEL MØTT TIL NYTT BARNEHAGEÅR Introduksjon med styrer Sonja Iversen Gjennomgang av planer og satsingsområder HMS Foreldreutvalget og Samarbeidsutvalget.
Samlokalisering Horten videregående skole Fylkestinget vedtok i desember 2004 : utarbeide et byggeprogram for en samlokalisert skole reguleringsplan for.
Dagskurs for barnehage 20. november 2015 Halvor Hals Kolsrud, fylkesstyremedlem Vurderingsarbeid i Oslo-barnehagen.
Fredag 17. oktober 2014 Wenche Warhaug.  Lavterskeltilbud for barnehagene  Består av pedagogiske veiledere Veilederne skal bistå barnehagene i forhold.
Kompetanse for mangfold/ engelskfaget. Steinkjer videregående skole Presentasjon på fagdag MINO, 12. april 2016.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Observasjon og kartlegging av barns språk i overgangen fra barnehage til skole.
Dmmh.no Ledelse av personalets læring og barns læring – TO SIDER AV SAMME SAK? Kari Hoås Moen
Halvard Berg fylkesprosjektleder 3. mars 2017
For å støtte barnet sitt i leseutviklingen
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
Aktivitetsleder barneidrettskurs
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS OKTOBER 2016
Observasjon og kartlegging av barns språk
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
REalfagskommune!.
Klar ferdig gå….part two!
Ung i Agder 2019.
Klar ferdig gå….part three!
Sårbarhet og styrke.
Eksempel: Forholdet mellom intern og ekstern effektivitet.
Utskrift av presentasjonen:

Visjonen vår: Tilstede med glede for å sette gode spor. Organisering: 65 barn fordelt på 5 grupper. Den største gruppen består av 15 barn. 18 ansatte. 8 pedagoger. Kompetanseheving: Høyt fokus på kompetanseheving både eksternt og internt. Assistentene eget kurs med fokus på voksenrollen, lek og språkutvikling.

Utgangspunkt i barns nysgjerrighet og kreativitet Fokus på voksendeltakelse i lek Voksenrollen generelt LØFT

Observasjon og kartlegging TRAS-kartlegging

Oppfølging av grupper og enkeltbarn Barn med spesielle behov