Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Teknologi i klasserommet
Advertisements

Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Respekt Tillit Endringsvilje Åpenhet Engasjement Eleven som helt menneske skal være i fokus for all vår virksomhet. Målet vårt er at hver elev skal bli.
Den autentiske læringsdialogen
Impulsuka 2013 Kristiansand
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Forankring av arbeid med LP- modellen Opplæringslovens betsemmelser og faglige begrunnelser for lederoppgaver og –ansvar Gardermoen juni 2012 Svein.
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Ulikheter og variasjoner
Foreldrenes betydning for elevenes læringsutbytte
Om vurdering og nye eksamensformer. Hvorfor er dette viktig å snakke om? Mange elever ”skjønner alvor” først når de er midt oppe i eksamen. Det kan virke.
Undervisningssektoren 2015
Videreutdanning i klasseledelse og vurdering 2. samling Grete Sevje
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Velkommen til et nytt skoleår!
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Pedagogikk og elevkunnskap
EKSAMEN I PEL Marthe Gangsø,
Relasjonsbasert klasseledelse Haugalandet
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
KLASSELEDELSE.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
Hva er viktig for elevers læring?
Enhet skole Hemnes kommune Strategisk plan
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Erfaringsdeling i høve lekse om samarbeid To og to: Kva var oppgåva til elevane? Kva la elevane vekt på.
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Nasjonal satsing på ungdomsskulen Støtte til lokalt utviklingsarbeid i klasseleiing og grunnleggjande.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Fag og bøker Norsk Matematikk Lekser. Å lese saman med barnet Kvifor…
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Nettverk for gruppeleiarar Rauma januar 2014 Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed untill it’s faced. James Baldwin.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
LÆR LETTARE Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
Foreldremøte Kvernevik skole September NY ORGANISERING AV SKOLEDAGEN Ny organisering av skoledagen Inneværende skoleår prøver vi ut ny organisering.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
En kvantitativ og kvalitativ analyse av forskjeller og likheter mellom skolene. Rapport av Thomas Nordahl, Sølvi Mausethagen og Anne Kostøl. Høgskolen.
Vurdering for læring i Fysikk 1
Eigenvurdering og sjølvregulering
Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Meiningsfull læring skjer gjennom:
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Kva no. Læringsmål og kriterium er på plass
Lesing i matematikkfaget
Eigenvurdering og sjølvregulering
Brukarundersøkjing Fokusområder:
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Kva veit vi om motivasjon og meistring i skulen?
Foreldremøte 5E Onsdag Velkommen .
Munnleg kommunikasjon
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Profesjonelle læringsfellesskap
Finsk lærer i svensk skole
Kort om implementering
PRAKSISMØTE.
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
Lekpregede læringsaktiviteter B – Samarbeid
Vegen vidare… Kva skaper eit godt og utviklande læringsmiljø?
VELKOMEN SOM FØRESETTE TIL 8. TRINN HAUSTEN 2019
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule

Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse

4. bordbein: Tydlege forventningar og motivering Tydlege forventningar er avgjerande for at elevane skal realisere sitt potensiale for læring. Elevane treng vite hensikta og forventningar i høve ein aktivitet, slik kan dei vere medvitne om eiga læring. Ei oppsummering til slutt om kva elevane har lært, vil styrkje elevane si innsikt i eiga læring (metakognitiv kompetanse). Elevane bør møte høge, men realistiske forventningar som står i høve til føresetnadar. Læringsaktivitetane bør vere utfordrande og ha høgt driv.

Tankekart Beskriv eigenskapane til ein lærer du sjølv har hatt, som du meiner gjorde slik at du vart motivert til arbeidsinnsats og læring. Plenum

Motivasjon: Den pris ein person er villig til å betale for å få eller oppnå noko(Smith 2007). Læringsutbytte i form av ny kunnskap, høve til vidare utdanning, status hos jamaldra, det å tilfredsstille lærar/foreldre, gleda over å meistre og liknande, må vere så attraktivt at ein er villig til å yte for å oppnå dette. Utfordringa i skulen er at måla knytt til læring ikkje alltid er like attraktive for alle elevar. Derfor er det ulikt i kva grad elevar er villig til å yte ein innsats for å få eit godt læringsutbytte. Her vil sjansane for å meistre/ lukkast vere avgjerande. Snakkar gjerne om indre og ytre motivasjon, begge er like viktig.

Motivasjon= meistring Elevar som opplever meistring byggjer eit positivt sjølvbilde. Motivasjon treng ikkje vere til stades før du lærer, den kjem gjennom arbeidet når ein får det til og får lyst til å lære meir. Elevane sin motivasjon og meistring kan styrkje konsentrasjonen om arbeidet og gi mindre sosiale og emosjonelle vanskar. Å ikkje meistre, vil kunne svekke eigne forventningar om meistring og bidra til låg motivasjon. Elevar som opplever frykt for nederlag kan utvikle negative meistrings- strategiar, dette kan vere bråk og uro for å sleppe unna vanskelege/ utfordrande oppgåver. Mangel på forventningar og sjansen for å ikkje meistre noko, kan gjere at eleven finn andre ting å halde på med…

Thomas Nordal: «Mangel på forventninger er en straff du må bere med deg resten av livet» Albert Camus: «I Monsieur Germains timer…..» Film forventningar og motivasjon

Tenkjeskriving Kva gjer du i høve læringsarbeid og prøver for å skape motivasjon og meistring hos alle elevane? Deling i par Plenum

Kjenneteikn på god læring Thomas Nordahl: Tydeleg og strukturert undervisning Høge faglege krav og høge forventningar til elevane God førebuing Kontinuitet og oversikt Presis start og avslutning på undervisninga

John Hattie: suksessfaktorar i høve læring Eit trygt og positivt læringsmiljø Tydlege og tilpassa læringsmål Tilbakemeldingar på arbeid Elevmedverknad Variasjon og struktur i organisering av undervisninga Lærar sine faglege kunnskapar over minstekrav spelar liten rolle... ”Lærerens mål skal ikkje vere å ha spennande undervisning, å kome igjennom stoffet eller å oppnå gode prøvekarakterar, men å oppnå ønska læringseffekt hos kvar enkelt elev.” Skal ein obsevere kvarandre som lærarar skal ein ikkje sjå på undervisninga, men læringseffekten, poenget er kva elevane får ut av det... Intervju John Hattie

Ein god lærar/leiar får til motivasjon ved å: Stille krav og ha høge forventningar til seg sjølv som leiar og lærar. Ha positive og høge forventningar til alle elevane sin arbeidsinnsats og læringsutbytte. Signalisere tydelege forventningar i høve åtferd. Motivere elevane til arbeidsinnsats. Ha gode fagkunnskapar som gir høve til fleksibel og tilrettelagt undervisning. Vere engasjert i faget og dermed skape nysgjerrige og engasjerte elevar. Ha didaktisk kompetanse og innsikt i klassa som sosialt system. Greie å skape eit arbeidsfellesskap med elevane der felles mål er læring.

Slik kan du leggje til rette for mestring og motivasjon: Aktiviser forkunnskapane til elevane Avklar forventingar til læring og åtferd på førehand Forklare nøye kva elevane skal gjere Gi positive tilbakemeldingar Støtt elevar undervegs i arbeidet Repeter Alle får alltid til noko og det er alltid noko å rose Oppsummer kva dei har lært Gi høve til eigenvurdering

Skilnad på ein god og «dårleg» time Den gode time Hyggjeleg oppstart av timen. Faglege mål formidla (på tavla). Kollektiv formidling i starten med tydelege beskjedar og instruksjonar. Elevene vert engasjert, alle er med, fokus på læring. Sjekk på om elevar forstår, tilbakemeldingar. Bruk av ros og oppmuntring. Klar avslutning med oppsummering. Den «dårlege» time Fråvær av faglege mål og lite fokus på innhald. Vektlegging av aktivitetar og utydelege beskjedar. Einsidige aktivitet, berre ind. arbeid, berre formidling, osv. Lærar skiftar ikkje strategiar. Elevane som skal tilpasse seg. Lite/ ingen respons, ros og oppmuntring. Lærar går i diskusjon med elevar. Mykje negativ korrigering då reglar ikkje vert følgt.

Ein time i samfunnsfag 1.Oppstart: Læringsmål på tavla: -Vite kva imperialisme tyder -Kunne seks årsaker til imperialismen frå Gjennomgang på tavla, elevane noterer -Forklaring imperialisme - å herske, kartet over Afrika - Tankekart, teikningar/symbol i tillegg til tekst 3. Arbeidsøkt - Elevane les stilt og arbeider med oppgåver 4. Oppsummering -Elevane legg att bøker, forklarer i par til kvarandre kva imperialisme er -Ramser opp dei seks årsakene -Plenum, kven greier å seie dei seks årsakene til imperialisme? Neste time: Kort sjekk(skriftleg) i starten i høve læringsmåla frå sist

Lekse til neste gong: Planlegg og gjennomfør ein god time der du sjekkar at elevane har kjent meistring og følt at dei har lært noko. Vi delar erfaringar neste gong.

Kjelder: og-forventninger/Video---Laringskultur23/ og-forventninger/Video---Laringskultur23/ klasseledelse/Hovedartikkel-om-klasseledelse/Motivasjon-og- forventninger/ klasseledelse/Hovedartikkel-om-klasseledelse/Motivasjon-og- forventninger/ content/uploads/2013/02/Forelesning-Nordahl pdf content/uploads/2013/02/Forelesning-Nordahl pdf file:///C:/Users/Bruker/Downloads/Klasseledelse_thomas_nordahl%20(1). pdf file:///C:/Users/Bruker/Downloads/Klasseledelse_thomas_nordahl%20(1). pdf folkeskolen folkeskolen

Val av eit satsingsområde innan klasseleiing, vidare arbeid og samarbeid med Høgskulen Vi vel eit av dei fire «beina» i høve klasseleiing: