Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Den autentiske læringsdialogen

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Den autentiske læringsdialogen"— Utskrift av presentasjonen:

1 Den autentiske læringsdialogen
Av Guro Busterud og Toni Andre Mikkola

2 ” Ja, jeg vil huske; fordi måten å lære er fint”

3 Forskningsspørsmål Kan vektlegging av autentiske dialoger motivere elevene i læringsarbeidet? Viktige stikkord: Den autentiske læringsdialogen Motivasjon Kunnskapsløftet

4 Metoden 1. Introduksjon 2. Tenke, samtale og skrive
3. Stikkordene samles på tavla 4. Stikkordene systematiseres i tankekart 5. Gjennomgang av teori

5 Datainnsamling Elevlogg Lærerobservasjon ”Uavhengig” observatør

6 Resultat og Analyse Den autentiske læringsdialogen:
”Vi samarbeidet hele klassen, og det er en bra måte å lære på” ”[…] det ble mer grundig gjennomgått, og det kom nye punkter som jeg ikke hadde tenkt over før” ”Læreren inkluderte klassen, og vi hadde åpne diskusjoner” ”[…]man lærer litt av hverandre og så kan man fortelle de andre det man selv vet.”

7 Resultat og Analyse Læring
”[…] Jeg kan se forskjell på de ulike næringene” og ”lærte å kategorisere”” ”Jeg lærte en god del mer om film, spesielt siden vi brukte eksempler fra filmer” ”Jeg lærte fordi andre kunne utfylle mer på noe jeg kunne” ”Jeg kommer til å huske det jeg lærte i timen, spesielt fra eksemplene som ble gitt av medelever og lærer.”

8 Motivasjon ”Du skrev sentrale ting på tavle, du brukte PC, og det var diskusjon i felleskap. Det var kjempe bra.” ”Alle elevene kunne komme med det de visste og ta del i undervisningen”

9 Konklusjon og utviklingspotensiale
Hypotesen ble ikke falsifisert, men rom for utvikling Variasjon (metode) Bør kjenne klassen Vanskelighetsgrad


Laste ned ppt "Den autentiske læringsdialogen"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google