Elektroniske erfaringar - med organisasjonsteori på nett

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Advertisements

Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Endring av forskrift til opplæringsloven kapittel 17 og forslag til anbefalt formell kompetanse og anbefalte kompetansekriterier for rådgivere.
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
Muntlig eksamen i Historie og filosofi Del 2 – fagsamtalen
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Analyser en sakprosatekst
Hva er en artikkel?.
Entreprenørskap i lærarutdanningen
Avdeling for sosionomutdanning
UTDANNINGSVALG.
Tysværvåg B&U-skule og Stangeland U-skole.
Høgskolen i Oslo Frå lærar til læring - nettbasert læring i veilederutdanning Gerd Bjørke Pedagogisk utviklingssenter Høgskolen i Oslo
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Hjelpepleier/ helsefagarbeider; -veien inn i yrket og veien videre
SFS 2213 Arbeidstidsavtalen for undervisningspersonalet i kommunal og fylkeskommunal grunnopplæring Revidert september 2014.
Arbeidstid SFS 2201.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
” Frå Utdanning til Jobb ” Hausten 2011 / Våren 2012.
An approach to multimodal and ergonomic nomadic services Marco Riva og Massimo Legnani.
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
INF160 Videregående Programmering Hausten Om kurset Lærebok: Lewis & Loftus: Java software solutions, 4.utgåve utgåve inneheld nye, viktige.
Oppgåve 31E VID vår 2003 Utført av Andrè Høyset som er tilsett som IT-leiar hjå oppdragsgjevar, Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane Student har også vore.
Myter om å skrive fagtekster (Og et forsøk på å knuse mytene) Anne-Beathe Mortensen-Buan.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Velkommen til praksismøte for ABLU Torsdag 19.mars 2015
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Det er ikkje - men idéen din som tel Roar Stokken.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Noen inntrykk fra studieåret 2001 Tanker rundt året som var…
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Studieleiarsamling måndag 29. mai 2006 Mitt liv som studieleiar Øyvind Glosvik Kva vil vi med studiekvalitetsarbeid. Korleis gjere kva og korfor.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
Kurs for valfunksjonærar Kyrkjevalet Innhald Velkomen til kurs! Nytt ved kyrkjevalet i 2015 Kursmateriell: Valhandbok Røysting på valtinget  Utstyr.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Arbeidsmøte Mål for økta: Skape betre forankring for utviklinga i dei tre fasene i progresjonsplan hausten Førebu prosessane gjennom dei.
Omvendt undervisning og nettstøttet veilederutdanning
Meiningsfull læring skjer gjennom:
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Kort om implementering
Arbeidsverkstad 2 om omstillingsavtale
BTI- Stord kommune.
Studentenes skriveprosess – må hodet alltid bli så «tungt og tomt»?
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Utskrift av presentasjonen:

Elektroniske erfaringar - med organisasjonsteori på nett Øyvind = studieleiar – vore med og utforma emnet 1997 – 2007 Åge = fagansvarleg – forlesar 2004 – 2006 Øyvind Glosvik (Åge Vebostad) 17.04.2017

Studieleiarens visjon Gjere org.teori virtuelt – utan at det koster skjorta. Enkle verkemiddel Ikkje utanfor eige kompetanseområde – klare sjølv. Ikkje be IT-folk om hjelp.. Utvikle eigenkunnskapen min (vår) om nettbasert undervisning – personleg kunnskapsbygging Det skal handle om org.teori. IKT-teknologien er midlet, ikkje målet 17.04.2017

Vegen mot nettbasering Utgangspunktet: Å gjere eit innføringskurs på 10 sp virtuelt Undervisningsplan: Dei ulike virtuelle elementa i oppbygging av emnet Gjennomføring: Erfaringar med nettbasert undervisning i organisasjonsteori Avslutning: Nokre refleksjonar om læring av ymse slag 17.04.2017

Kunnskapssyn i prosjektet Kunnskap som noko vert skapt og gjenskapt i stadig samspel mellom ulike typar kunnskapsbrukarar. Organisasjonar kan lære ved å utforske seg sjølv (Argyris og Schön 1996). Men det skjer berre ved at enkeltmedlemene lærer (Senge 1992), og spreier og deler denne kunnskapen med andre organisasjons-medlemer og får aksept for kunnskapen i eit breiare nettverk (Nonaka 1994). Ei soge om organisasjonsutvikling i eit studium Ein implikasjon er at vi kan sjå kunnskap som noko vi skapar sjølve, heile tida gjennom våre eigne handlingar. Det betyr at vi kan lære ved å granske oss sjølve, vi kan hente ny innsikt ved så og seie å vere våre eigne case. Dette kan vere ein av fleire innfallsvinklar til den lærande organisasjonen 17.04.2017

1. Utgangspunktet Innføringskurs i organisasjonsteori (organisasjon og leiing) SOFF-prosjekt i samarbeid med HiA, UiO og UiT Utvikling i samarbeid med Helge Hernes, HiA 17.04.2017

Innføringskurs i organisasjonsteori Master steg 3 Masteroppgåve (30 sp) Master steg 2 Leiing i kontekst og praksis (10 sp) Utdanningsleiing og utdannings-politikk (20 sp) Forskings-strategiar og metode (10 sp) Læring og endring i organisasjonar (10 sp) Økonomi-styring i skulen (10 sp) Master steg 1 Organisasjon og leiing (10 sp) Leiing av pedagogisk verksemd (10 sp) Rett og urett i skulen (10 sp) 17.04.2017

SOFF-prosjekt Rektorskulen og Master i utdannings- leiing HiA, UiO, HSF, UiT i samarbeid HSF ansvar for å utvikle modul i organisasjon- og leiing (2003-2004) Utvikle, teste og evaluere ein ”pilot” 17.04.2017

Utvikling i samarbeid med Helge Hernes, HiAgder Helge bidratt med grunnleggjande idear om case-metodikk Drøftingar om pensum og forelesingstema Utvikla felles idear om tal samlingar, arbeids-krav ol. 17.04.2017

Mål for emnet Målet er at studentane skal lære å sjå eigen organisasjon gjennom organisasjonsteoretiske omgrep. Studentane skal tileigne seg ei forståing av korleis organisasjonar fungerer, internt og i forhold til omverda. Dette inneber å lære om sentrale problemområde, hypoteser og undersøkingar der oppbygging av organisasjonar og deira verkemåte er sentrale. Ei innføring i sentrale teoriar om leiing er ein integrert del av organisasjonsforståinga. 17.04.2017

2. Undervisningsplan Classfronterbruk Forelesingar på nett - samlingar Caseorientering – elektronisk svar Arbeidskrav – krav om deltaking på nett Sluttvurdering – elektronisk levering Nettbasert evaluering Superstudentar som problemløysarar 17.04.2017

Classfronter Systematisk bruk av fronter 17.04.2017

Samlingar + forelesingar på nett Tre samlingar frå fredag kl. 1700 til laurdag kl. 1500. Omlag 30 timar samla: Formelle strukturar - perspektiv Uformelle strukturar – leiing Organisasjonar som kamparena - læring Alle forelesingar lagt på nettet like før eller etter samling: https://fronter.com/hisf/links/index2.phtml?v=6&orderid=4&mo=2 17.04.2017

Oppbygging av undervisninga Samling 3 samlingar – tre hovudemne 12 forelesings- tema Caseanalyse 3 situasjonar gjort greie for 12 spørsmål Forelesingar Bygd opp rundt 12 tema 12 forelesingar lagt ut Berre for å ha ein lett struktur å arbeide med..kunne vore 2 og 15 – 4 og 8.. 17.04.2017

Innleiing til caset Du er leiar på Bjørkemo[1] omsorgssenter i Vindfjøra kommune i Blås og Blest fylke. Omsorgssenteret har omlag ….brukarar og … tilsette. I dette caset møter du ulike utfordringar som oppstår ved Bjørkemo omsorgsenter. Situasjon nr. 1: På kontoret Det er ein mandag morgon, og du kjem på jobb. Dette blir ein god arbeidsdag. Du har planlagt å bruke dagen til å arbeide med senterets bidrag til Vindfjøras nye kommuneplan, som er under arbeid. ”Endeleg ein heil dag der eg kan tenkje samanhengande”, mumlar du for deg sjølv. Du har lenge tenkt på korleis det burde formulerast nye mål for omsorgsenterer du har ansvaret for, og du har lenge tenkt at noko burde gjerast med organiseringa av senteret. De har ikkje fått grepet på dette med teamorganisering, og heller ikkje fungerer prosjektarbeid for tilsette like godt for alle. Kommuneplanprosessen ser du som eit godt høve til å tenkje gjennom slike utfordringar. [1] Du gjer sjølv greie for kva type skule/omsorgseining dette er – vidaregåande, ungdomsskule, eldresenter – eller gjer det til ein barnehage, om du vil. Du kan elles leggje inn forutsetingar du treng i analysene dine. 17.04.2017

Døme: To spørsmål i caset I det du kjem inn på kontoret, ringer telefonen: Det er ein av hjelpe-pleiarane som er sjukmeldt. Kva gjer du? Korleis kan vi forklare gruppedanninga på pauserommet? Kva konsekvensar kan slik gruppedanning ha for kollegiet? 17.04.2017

17.04.2017

17.04.2017

17.04.2017

17.04.2017

17.04.2017

Arbeidskrav Emne Innhald/krav Studiet A-krav nr. 1: Eigenpresentasjon: Målformulerande dokument der studenten gjer greie for sine forventningar og mål for studiet Organi- sasjon og leiing A-krav nr. 2: For det første: Minst to sjølvstendige innlegg i Classfronter. For det andre: Bruk av relevant teori i definering av eit organisasjonsproblem eller utfordring på eigen arbeidsplass. Dokument på maks. 5 sider 17.04.2017

Bruken av eit fronterrom tilrettelagt for studentaktivitet gjennom arbeidskrav Lærings- system Meldings- system 17.04.2017

Bruken av eit fronterrom som ikkje er tilrettelagt for studentaktivitet gjennom arbeidskrav (OR643 H02) 17.04.2017

Bruken av eit fronterrom som ikkje er tilrettelagt for studentaktivitet gjennom arbeidskrav (OR614 H06) 17.04.2017

Nettdrøftingar Studentane delte inn i grupper på nettet 10 grupper med 3-5 studentar i kvar I utgangspunktet laga vi gruppene, etterkvar forandra vi dei etter ønskje Obligatoriske innlegg lagt i gruppene. Gruppene raskt tekne i bruk for andre føremål (det var det vi håpa!) 17.04.2017

Superstudentar Gruppene danna rundt dei mest aktive nettbrukarane (flest påloggingar) Ein suksess - i eitt tilfelle fråveik vi prinsippet. Ein tilsett ved HSF blei utpeika som gruppeleiar. Fungerte ikkje. 17.04.2017

Sluttvurdering (eksamen) Vurdering av innlevert refleksjons-dokument på maks 5 sider. Kan vere individuelt, eller i gruppe på maks 3. studentar. (Kan då levere 10 sider). Arbeidskrav nr. 2 kan leverast til vurdering. Ingen tradisjonell skuleeksamen Kan levere arbeidskravet om ein vil I teorien – jobbe med ein tekst heilte tida, og få tilbakemelding frå den eine sensoren Sende i posten, levere sjølv – eller sende som e-post 17.04.2017

Evalueringsskjema på nettet 17.04.2017

3. Gjennomføring Forelesingar – gjennomført – lagt på nett Rettleiing e-post/telefon Nettdrøftingar – omfang – innhald - problem Eksamensavvikling - Resultat til eksamen Samanheng mellom virtuell aktivitet og resultat? 17.04.2017

Forelesingar – gjennomført – lagt på nett Forelesningsbolker – intensivt og slitsomt. Bør gjerne brytes opp med litt gruppeøvinger Å legge ut forelesninger på forhånd er preget av ambivalens for meg: Studentene får forberedt seg men på den andre siden så slipper de å lytte, kanskje til og med å møte 17.04.2017

Veiledning e-post/telefon Ikke veldig mange telefoner, men en del. Typisk korte spørsmål av typen ”er det greit at jeg skriver om det” bla bla. Dessuten funksjon som teknisk brukerstøtte Å veilede på e-post betyr at man må ha et system som arkiverer korrespondansen på en ryddig måte. Dette systemet er også mottakssystem for arbeidskrav hos meg. 17.04.2017

Nettdrøftinger Hva diskuterer/gjør de? De lufter/tester problemstillinger knyttet til arbeidskravene. De koordinerer videre opplegg. De hjelper hverandre. De kritiserer hverandre og gir hverandre råd. De koser seg - diskuterer smått og stort. NB: Veldig viktig med en oppegående og aktiv gruppeleder!!! 17.04.2017

Hva trenger de hjelp til i rettledningen av arbeidskravene? Struktur, struktur, struktur, struktur! Til å distansere seg - ikke bli for personlig knyttet opp mot egen situasjon. Være saklig. I noen tilfeller hjelp til å utvikle problemstillingen (pusse på - operasjonalisere) Hjelp til å koble teori og empiri Hjelp til å stille spørsmål ved ”etablerte sannheter”, forestillinger. 17.04.2017

Karakterfordeling 17.04.2017

Sammenheng: Resultat- antall besøk 17.04.2017

Sammenheng resultat - leste diskusjonstråder 17.04.2017

Sammenheng: resultat - starta diskusjonstråder 17.04.2017

Oppsummering – virtuell aktivitet og resultat Klar relativ sammenheng mellom besøk og karakter. 71 % av de som har logget seg på få ganger har fått karakteren C eller D De som bare er middels interessert i å lese/sette seg inn i diskusjonene havner fort i C/D gruppen (68 %). De som bare har gjort det de må for å få godkjent arbeidskrav - de får karakter C eller D (3/4 deler av dem). 17.04.2017

4. Avslutning Haldning til organisasjonsteori Kva er studentane opptekne av? Å lage våre eigne problem – korleis følgje opp studentane? Vegen vidare 17.04.2017

Haldning til organisasjonsteori Svarfordeling på spørsmålet: Er organisasjonsteori interessant? N=38 Meir interessert enn eg var 29 (76.3%) Omtrent det same 9 (23.7%) Mindre interessert enn eg var 0(0%) Ikkje svart på 0 (0%)   17.04.2017

Kva er studentane opptekne av? Utd.leiing Helse-sos Total % Tal Perspektiv, paradigme og læring 82 9 18 2 100 11 Strukturar og endring 67 16 33 8 24 Beslutningar, makt og konflikt 70 7 30 3 10 Kommunkasjon 57 4 43 Kulturar 44 56 Leiing 6 14 Behov og motivasjon 1 86 Omverd og andre tema Total tal tema 51 41 92 N= 26 21 47 17.04.2017

Erfaringar på fleire nivå – 1: Dei elektroniske erfaringane er ikkje særleg relevante når vi ikkje har eit system å ta vare på dei – kva skjer etterpå? Oppfølging av studentane i nye emne? Pedagogisk nedtur! Kva er poenget med å lære studentane noko dei ikkje har bruk for vidare i studiet? ”Arbeidskrav” – vanskeleg å forankre i studie- og emneplan 17.04.2017

Erfaringar på fleire nivå – 2: HSF stiller med svak support. Interesse og kompetanse mellom fagpersonalet heilt naudsynt Mengder med tekniske problem må løysast undervegs – kven gjer det? Ulike offentlege datasystem vert integrerte – underlege systemproblem dukkar opp 17.04.2017

Erfaringar på fleire nivå – 3: Svært viktig at faglærar sjølv er virtuell (synleg på nettet). Heimepc og breiband MÅ ein ha! Det er fint mogeleg å gjere tradisjonelle emne nettbaserte med enkle hjelpemiddel Vi er ikkje eingong byrja å bruke Fronter! Den daglege bruken er banal.. 17.04.2017

Erfaringar på fleire nivå – 4: Viktig å setje faget og studenten i sentrum, og utvikle reiskapane med dette utgangspunktet.. Studentane representerer ikkje avgrensinga: så lenge dei har teknologien tilgjengeleg, tek dei i bruk det vi utviklar Teknologien treng IKKJE bli eit problem eller ei stor utfordring – avgrensingane finn vi berre i hovuda våre. (interesse mellom fagpersonalet..) 17.04.2017

Vegen vidare Utvikle ”fleirvalstestar” som lesehjelp Lyd og stemme på pp-presentasjonar Yttarlegare case-orientering – eigne case Nye gjennomføringar Kamera i klasserommet – ta opp forelesingar og gjere tilgjengeleg over breiband ? ? Systematisert læring på institusjonsnivå Opplæring og interesse mellom fagpersonalet 17.04.2017

..men det skal ikkje vere lett.. Student på Svalbard – kan ho følgje eit emne i studiet? lydopptak gjennom HSFs anlegg? Opptak med MP3-spelar (mikrofon!) Leggje lydfiler i Fronter Kapasitetsproblem! 17.04.2017

Så korleis er det med visjonen? Potensialet for å utvikle fag med enkle hjelpemiddel er stort! Må byggje ein samlande ide for studiet som grunnlag for del-utvikling av denne typen Fleire personar må vere involverte i utviklingsarbeidet på studienivå. Det er tung å arbeide mot organisasjonen! 17.04.2017