Vedtak i bystyret 2008: ”Drammensskolen – Norges beste skole, en skole der hver enkelt elev oppfyller sitt fulle faglige potensial og blir et trygt og.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Samarbeid ungdomsskole – UH-sektor
Advertisements

Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Ledere for LP 7-skoler Gardermoen Torunn Tinnesand
Vurdering for læring V/ Trude Slemmen Wille
Pilotprosjektet så langt
RÅDGIVERROLLEN Refleksjon over rådgivers roller og funksjoner.
Spesialpedagogisk rådgivnings og innovasjonsarbeid Jorun Buli Holmberg januar 2005 Spesialpedagogisk arbeid i praksisfeltet både på system og individnivå.
Dag Johannes Sunde, Ida Large, Trude Saltvedt, Hedda Huse
STRATEGIKART SKOLE Kunnskap og glede, Mykje er stedet!
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
IKO – Ny GIV, én gruppe Struktur - pedagogikk
Hva er coaching og ”coachende” lederstil?
MÅL FOR 2011/2012 Nattland skole skal være en lærende organisasjon
Oslo kommune Utdanningsetaten Nordberg skole Elevsamtalen/ elevmedvirkning Hanna Berntsen Øybø Stephanie Buadu Sebastian Sommerfeldt Hanne Bender Grønstad.
Norges Beste Barnehage
Early Years ”New Zealand-modellen”
Hvordan lykkes med skoleutvikling
Tilpasset opplæring i en lærende skole
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Ungdomstrinn i utvikling
VELKOMMEN TIL NORDPOLEN SKOLE !
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
24. mars 2009Stokmarkneswww.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G Lærende nettverk og nasjonale.
Oslo kommune Utdanningsetaten Skolens navn settes inn her.
Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Prosjektet: ”Drammenskolen, Norges beste skole” Formannskapet 1
Studietur New Zealand LEDELSE: Voksne skal lede seg selv og barna Gi barna trening i å lede seg selv og andre. Egenledelse. De voksne støtter det positive.
Veien videre Tredelt: Oppfølgingsmøtet med analyse av skolens ståsted
Programfag til valg Et individuelt tilpasset opplegg.
Organisering og arbeidet i kommunene
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2007 /2008
SYKEHUSUNDERVISNINGEN ”…en ordentlig skole, men ingen vanlig skole…” Mål: Å skape et positivt læringsmiljø som gjennom trygghet, trivsel og mestring.
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Den videre satsingen på vurdering Samling i kvalitetssikringsnettverk - etterutdanning 2009/
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
Ei munter fortelling om Båtsfjordingan som ville lære mer. 
Vurdering for læring.
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
Drammensskolen – Norges beste skole
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Undervisningssektoren 2015
Tidlig innsats i matematikk
Kampen skole Vår visjon:
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
LP-modellen fra et rektorperspektiv
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Temamøte Skole 2. februar 2009 Velkommen !. Skolen og grenda.
Velkommen til et nytt skoleår!
Praksiseksempel fra Lørenskog
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Norges Beste Barnehage
Nasjonalt råd for lærerutdanning Frafall fra videregående skole Hva gjør Drammen kommune? Tore Isaksen Utdanningsdirektør Drammen 22. sept
Slåtthaug ungdomsskole
Gruppeoppgave – Kort refleksjonsmodell
Skolevandring.
Prosjektplanen og rolleavklaringer
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Enhet skole Hemnes kommune Strategisk plan
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
Betre læringsresultat vår 2014
Skoleeiers styringsdialog
Skolebasert kompetanseutvikling
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Utskrift av presentasjonen:

Fellestid 12.mars Mål: Alle skal vite hvorfor skolen satser på Ringer i vann og New Zealand

Vedtak i bystyret 2008: ”Drammensskolen – Norges beste skole, en skole der hver enkelt elev oppfyller sitt fulle faglige potensial og blir et trygt og selvstendig menneske” Dette skal nås gjennom forankring i nasjonal utdanningspolitikk med fokus på grunnleggende ferdigheter og elev -og læringsmiljø. (K06) Hvordan når vi Drammensskolens visjon Satse på læreren gjennom kompetanseheving og nettverk Satse på ledelse med hovedfokus på pedagogisk endring og ledelsesverktøy. Basen opprettes i 2009

Krav til skolene Ledelsens gjennomgang med kommunal direktøren – hvordan gjør vi det på Brandengen skole. Ledelsens gjennomgang.

Basen – Norges beste skole Legge til rette for kompetanseheving ut i fra prosjektets målsettinger og skolenes behov gjennom kurs, nettverk, workshop, observasjon, demonstrasjonsundervisning, hospitering osv. Være pådrivere for implementeringsarbeidet på skolene i samarbeid med lederteamet. Etterspørre resultater på vedtatte standarder Være rådgivere og veiledere ute i skolen.

Nasjonale prøve og andre resultater Hva gjør ledelsen når vi ser at våre resultater er svakere enn ønsket og forventet? Drøfting med kommunaldirektør Veiledning fra Basen Organisasjonsannalyse fra Ringer i vann. De kan vise til gode resultater i samarbeid med andre skoler. Fortsette å sende lærere til New Zealand. De har gode resultater på grunnleggende ferdigheter.

Tilbakemelding fra Ringer i vann Jobber videre med verdiene våre, slik at vi får en VI- identitet Skriftlige rutiner Synliggjøre fokus på læring

Gros refleksjoner fra New Zealand Tydlig på visjonene sine. Tydlig på verdiene sine. Læring overalt hele tiden. Veldig tydelig tilpasset opplæring med mål og portefølje, eks. 1.klasse. Høy elevmedvirkning. Synliggjøring av læring i klasserommet. http://www.sparklebox.co.uk/norway/norwegian/#.T0XlP_FhiK0

Veien videre Fortsette det gode arbeidet. Ikke være redd for å prøve nye ting. Åpne for andre måter å arbeide med læring på. ReKo grupper for å få utviklet og skriftliggjort vår praksis i forhold til læring. Planleggingsdager med Ringer i vann. Lage ei tidslinje for utviklingsarbeidet på Brandengen skole. Prosess på å lage et symbol på hvem vi er.