Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill"— Utskrift av presentasjonen:

1 Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
Kastellet skole Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

2 Kastellet skole Åpnet 2004 1.-10-skole 630 elever 3-parallell
Demonstrasjonsskole fra 2007 Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

3 Hva kjennetegner oss som skole?
Tydelig ledelse Gode planer Tilpasset opplæring Lærelyst Digital hverdag Dokumentasjon Utfordringer Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

4 Klasseledelse Klare rammer Holde fokus
Prioriteringer – hva er viktigst Felles forståelse mellom lærere og elever Forutsigbarhet for elever Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

5 Fra magefølelse og privatpraksis
til profesjonalisering og tolkningsfellesskap Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

6 Fremtida sitter på skolebenken - Landskonferansen 2009

7 Veien til en god plan Kvalitetssikring Vurdering Undervisning
Felles maler Kvalitet fremfor kvantitet Elever som ”kritisk venn” Vurdering Undervisning (Samfunnsfag 10.trinn og engelsk 8.trinn) Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

8 Nærhet Uformelle samtaler Åpen dør enkel kommunikasjon
Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

9 Kastellets skolens visjon
”Sammen skal vi nå målene ved å strekke oss etter stjernene”. Fremtida sitter på skolebenken - Landskonferansen 2009

10 Fremtida sitter på skolebenken - Landskonferansen 2009
Tilpasset opplæring Få elevene til å vokse Høye foreventninger Læringstrykk Læringsstrategier Hvordan se alle? Mestringsgrupper – 13-årig skoleløp fag på Vgs. Fremtida sitter på skolebenken - Landskonferansen 2009

11 Fremtida sitter på skolebenken - Landskonferansen 2009
Lærelyst Profil NTF SoS utdanningsvalg Stor variasjon Metode Lærere Gruppesammensetning Digital hverdag Fremtida sitter på skolebenken - Landskonferansen 2009

12 En digital hverdag Grunnleggende ferdighet Hva er god bruk?
Pedagogisk bruk av IKT Kildekritikk Ikke bokstyrt undervisning Lage gode digitale læringsressurser Tilgjengelighet Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

13 Dokumentasjon Hvorfor dokumenterer vi?
Hvordan skal dokumentasjonen gis? Underveisvurdering Utviklingssamtaler Fagrapport Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

14 På rett kurs? ”Hvis du ikke vet hvor du skal, så kommer du i hvert fall ikke dit” Petter Borgli Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

15 Utfordringer Tid til skole Gode oppgaver for alle Gode kjennetegn
Digitalt utstyr Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

16 Hvem er en god lærer? Glad i ungdom Tydelig leder Faglig trygg
Fleksibel, engasjert og samarbeidende Variasjon i metodebruk Ser digitale muligheter Konstant utvikling Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

17 Hva er en god elev? Kunnskapsrik Kreativ Aktiv Engasjert Nysgjerrig
Samarbeidende Selvstendig Reflektert Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009

18 i andres fotspor, velger ikke retning selv”
”Den som går i andres fotspor, velger ikke retning selv” Stig Eriksen Relasjonskompetanse Samspill mellom elev og lærer – Elevmedvirkningsseminaret 2009


Laste ned ppt "Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google