Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Espen Skrolsvik i Ogilvy er en tekstforfatter av få ord. - Nå er vi kommet til det stadiet at folk veldig godt vet hva reklame er, så vi er over den tiden da en brukte mye tid på å forklare budskapet i reklamen.
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Bilde, illustrasjon og symboler er viktigere enn det skrevne ord Bilde er blikkfang Skriftlig tekst er overtalelse
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Krav til annonseteksten: Kort og presis Lett å lese Overraskende Livlig Kryptisk men målrettet Informativ Argumenter for
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Hva slags produkter trenger mange verbale overtalelsesargumenter? Hva slags produkter trenger få verbale overtalelsesargumenter? Les kapittel 10 i Mediekommunikasjon
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Reklameanalyse: Kontekst Denotativ beskrivelse Hva kan vi lese av annonsen? Konnotativ tolkning Vurdering Konklusjon
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame