Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nettevett – utvidet versjon
Advertisements

Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Hvordan overbevise velgerne? Hvordan vinne de mange og små debattene? Kvinnenettverket Sogn og Fjordane juni 2007.
Å skrive for Internett Ingunn Selvik 5. Mars 2007.
Tolkning og analyse Sigrun Eckhoff rev jan 2009.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
REKLAME.
Roman- og novelleanalyse
ILS, Oslo  Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen?  Grammatikkinnsikt knyttes mer til skriftlig.
ILS, Nesodden, 8.sep Er det slik? Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen? Grammatikkinnsikt knyttes.
Hvordan skrive en god utredning?
KOMMUNIKASJON Samling 3 Stabsutvikling.
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
1. SPØRSMÅL TIL annonse 1 1. Hva kan du kjøpe? 2. Hva heter den? 3. Hvor mye koste den? 4. Er den ny eller brukt? 5. Hva heter selgeren? 6. Hvor bor selgeren?
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Lesing – lesetrategier. Aviser i undervisningen
Framtida nå – les og forstå!
Litterære virkemidler
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon. Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde.
Sammensatte tekster ?.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
Å ANALYSERE SAKPROSATEKSTER
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Reklameanalyse av Baneservice
Reklameanalyse av Baneservice
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
MOBBING OG RASISME Vg2 H3 Eleven skal kunne forklare hva mobbing og rasisme er, og drøfte forebyggende tiltak.
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
Kapittel 8: Profilering Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Panorama Vg2 Basis Lesing Læreplanmål: Mål for undervisningen er at elevene skal kunne - vurdere og gi tilbakemelding på andres muntlige presentasjoner.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
Retorikk og skriving. Begrepskart litteratur skjønnlitteratur epikklyrikkdrama sakprosa.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
Kapittel 4 Skriv! Skjønnlitterær skriving Photodisc/Rayman/Getty Images.
Lesing og minoritetselever LUT 2, 8. sept 2009 Marit S. Solem.
Lærebokteksten 9. April Lærebokanalyse i mappeoppgaven – mange relevante spørsmål:  Hva kjennetegner framstillingsformen? Er teksten informerende,
Sammensatte tekster S.S. EUS 2017.
Retorikk og muntlig kommunikasjon
Photodisc/Rayman/Getty Images
BILDEANALYSE Marie Moen Liane.
Verbal og ikke-verbal kommunikasjon
Estetiske virkemidler
Kommunikasjon.
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Retorikk og muntlig kommunikasjon
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
Kristendommen.
Visuell kommunikasjon Budskap gjennom bilder
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
Tittel Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete Budskap i feit skrift
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Tittel Budskap i feit skrift Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete
Forfattere (liten skrift) Introduksjon
Kapittel 5 Argumentasjon
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
- hensikt, sjanger og sammenheng i tekst
Utskrift av presentasjonen:

Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction

Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Espen Skrolsvik i Ogilvy er en tekstforfatter av få ord. - Nå er vi kommet til det stadiet at folk veldig godt vet hva reklame er, så vi er over den tiden da en brukte mye tid på å forklare budskapet i reklamen.

Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Bilde, illustrasjon og symboler er viktigere enn det skrevne ord Bilde er blikkfang Skriftlig tekst er overtalelse

Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Krav til annonseteksten: Kort og presis Lett å lese Overraskende Livlig Kryptisk men målrettet Informativ Argumenter for

Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Hva slags produkter trenger mange verbale overtalelsesargumenter? Hva slags produkter trenger få verbale overtalelsesargumenter? Les kapittel 10 i Mediekommunikasjon

Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Reklameanalyse: Kontekst Denotativ beskrivelse Hva kan vi lese av annonsen? Konnotativ tolkning Vurdering Konklusjon

Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame