UiS
Suksesskriterier Egne valg av område Likeverdighet Forpliktelse Grundighet Tett på praksis Skriftliggjøring Tid Fellesskapsarena UiS
Aksjonslæring Deling av og refleksjon over egen praksis Nettverksorganisering Alle lærere er med På tvers av skoler og trinn UiS
Erfaringer hittil: Avstand geografisk Avstand (gap) mellom grasrot og forskning Hvem eier? Definisjonsmakt Pålagt eller etterspurt Hvem ønsker endring? Økonomi Men: Vi gir oss ikke UiS
PYRAMIDESPILLET LÆRINGSUTBYTTE PISA/PIRLS/TIMS/ NASJONALE PRØVER ETC BASERT PÅ KVALIFISERT SYNSING Bestilling Stortinget Kunnskapsdep. Utd.dir. Fylkesmannen Universitet Høgskoler Grunnlagsforskning Utviklingsarbeid Kommuner Skoleeier Skoler Lærere Direktiver Mulighetenes verden Aksjonsforskning - FoU Aksjonslæring Ansvar for egen læring ”Ansvar for egen ulykke” Tema og prosjektarbeid Arbeidsplaner Integrert dag etc UiS Hvem blir svarteper?
ØNSKELISTE Felles hygge og nytte Faste treffpunkt Høgskole og universitet tett på praksisfeltet Forske på områder som har relevans for praksisfeltet Bruk av aksjonsforskning og aksjonslæring Skoleeiere som bestillere av praksisnær forskning Presentasjon av relevant forskning i ”god innpakning” Profitt underordnet målsetting UiS