Stjørdal 11. og 12. januar 2010
Hva? Modell for kompetanseutvikling Årlige innspill Etablering av interaktiv arena
Hvorfor? Fremtidige skolebygg og fysiske læringsarenaer i et samfunnsmessig og utviklingsorientert perspektiv Hvordan? NTS Arena
bygg pedagogikk samfunn
To ytterpunkter innen vitenskapen er å se på kunnskap som struktur eller prosess Strukturelt syn: Det rasjonelle, konkrete og målbare. Kunnskap oppfattes som en avgrenset kognitiv enhet som noen innehar Sosialkonstruktivismen: Her ses kunnskap som noe som er sosialt konstruert og basert på erfaring og som er rotfestet i praksis og sosiale relasjoner Vi skal drive kunnskaping!
Arena, årlige innspill og kompetanseutvikling
Forskning Flere gjennom og faglig fremgang (NTFK) Oppvekstkommisjonen Pedagogene
Elevtall Kostnader ved frafall Samfunnskrav og utdanningskrav Energi og miljøkrav Universell utforming Alt vi ikke vet..
Forum for å lytte, bli inspirert, være uenig og la seg utfordre Finne sikre/usikre utfordringer knyttet til elevens behov frem mot 2025 Fokus: Den fysiske læringsarenaen
Skissere hva vi tror kommer til å prege de fysiske læringsarenaene fremover
Hovedtema fra arbeidsgruppa på Stjørdal: Evaluering Stjørdal Tredelt nettverk Wiki Nytt arbeidsgruppemøte i mai 2011 Deltakelse videre Ny tids skole Arena 5. og 6. oktober 2011 Radisson Blu Værnes