Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertKonrad Nilsen Endret for 9 år siden
1
Perspektiver-skråblikk! Research Educational Network 09.02.2011 Frode Søreide Erik Sørhaug
2
VI VIL BEGEISTRE MENNESKER! OPPLEV KUNNSKAP! INTERAKTIVE ROLLESPILL SIMULERINGER OG SPILL E-LÆRING FILM Visjon og forretningsområder
3
Oppdrag elæring Skreddersøm Tilbud Etterspørsel Vårt utgangspunkt
4
HJERTE HJERNE HENDER Formidling
5
Tilnærming - ? Løsninger -? Kreativitet - ? Konsepter -? Rapport 2003, meget bra! Didaktisk relasjonsmodell og MAKVIS Oppdateres med: Sosiale medier, praksis, trender, refleksjon, erfaringer, mestring osv.. Pedagogisk design
6
Oppdragsgiver- innkjøper Pedagog Internkunde Faglig ekspert Prosjektleder Sluttbruker Marked Oppdragstaker -leverandør Perspektiver
7
”Pedagogikk er ingen presis vitenskap” Behov - ? Evaluering - ? Pedagogisk design
8
Forventninger i målgruppen? Hva gir læringsverdi? Hva gir læringsopplevelse ? Kvalitet og Kreativitet
9
Kostnad kontra Læringsverdi - ? - Verdi i forhold til tradisjonell læring - Effekt på konkurranseevne - Alternativ kostnad Pris
10
Forespørsel - kravspesifikasjon Vekting evalueringskriterier Ambisjon Forventning «Synsing» Tildeling De-briefing Beslutning
11
Balanse ambisjoner - prisnivå Samarbeid Endringsmeldinger Prosjekt
12
Læringsutbytte Kostnad Kvalitet Konkurranseevne Pedagogisk design Sammenheng?
13
Læringsutbytte - Konkurranseevne Pedagogisk design - kvalitet - kostnad Didaktiske relasjonsmodellen - 6 variable (+++..) MAKVIS - 6 variable (+ +..) y = ax 2 …….. Sammenheng?
14
Pedagogisk design Læringsutbytte
15
Sammenheng? Pedagogisk design Læringsutbytte
16
Sammenheng? Pedagogisk design Læringsutbytte ”Too much creem on the cake”
17
Sammenheng? Pedagogisk design Læringsutbytte ”Too much creem on the cake”
18
Sammenheng? Pedagogisk design Læringsutbytte ”Too much creem on the cake”
19
Sammenheng? Pedagogisk design Læringsutbytte ”Too much creem on the cake”
20
Sammenheng? Pedagogisk design Læringsutbytte ”Godt nok”
21
Sammenheng? Pedagogisk design Læringsutbytte ”Godt nok”
22
Sammenheng? Pedagogisk design Læringsutbytte ”Godt nok” ”Too much creem on the cake”
23
Sammenheng? Pedagogisk design Læringsutbytte
24
”Pedagogikk er ingen presis vitenskap” Behov - sluttbruker Evaluering – sluttbruker Dialog – tilbud/etterspørsel Pedagogisk design
25
Arne Næss ”Finn din egen vei” >> PLAY NHO.2
26
Perspektiver – ! REN 09.02.2011 Frode Søreide Erik Sørhaug
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.