Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud Refleksjoner
Mappekrav 2 Praksis Gjennomføre praksis alene eller sammen med andre (sosiokulturelt tap?) Didaktisk relasjonsmodell Behavioristisk læresyn kontra konstruktivistisk læresyn
”Det er lærerens viktigste oppgave å søke å møte eleven innenfor dennes nærmeste utviklingssone gjennom autentisk dialog.” Bentsen
Mappekrav 3 Vurdering av pedagogisk program Vurderingskriterier Reeves & Harmon MAKVISE eller L97 CAI (computer assisted instruction) eller CSCL (Computer Support for Collaborative Learning) Undervisningsopplegget Pedagogisk vurdering Brukergrensesnitt
Pedagogisk vurdering Hva slags type oppbygging? Nivådifferensiering Instrumentell eller konstruktivistisk? Nivådifferensiering
IKT, samfunn og læring Konstruktivismen og sosiokulturelt læringssyn (Piaget, Vygotsky, Dewey) 7 intelligenser (Howard Gardner) Informasjonssamfunnet stiller krav Kunnskapsløftet – reform 06