Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skriftlig vurdering på barnetrinnet formål, bakgrunn, historikk
Advertisements

Film om prosjekt Lebab Liknes skole i Kvinesdal, skoleåret
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Grete Haaland Sund HiAk,
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Månedsevaluering november 2011
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
GAMMEL OG NY Sofaen er årets modell. Stolen, Oxchair,
Prosjektoppgave Grafikk og Digitale foto
Inn i naturen Kandidat nummer 110.
GRUPPEOPPGAVER - samling 3 ALLE ER IKKE MENT Å GJØRE ALLE DELOPPGAVENE, DE FORDELES.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Historiefaget i skolen
KARRIEREPLAN SVOLVÆR BARNE- OG UNGDOMSSKOLE 2006/07
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …. HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING.
Faginformasjon om programfagene for
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Forskningsdesign Bjørnar Sæther SGO 4001.
Hva kommer nå? Skolens nettverk. Fellesområder •Hva slags fellesområder skal vi ha? •Hvordan skal vi organisere dem? •Hvor skal vi lagre filene våre?
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Vurdering for læring på Linderud skole
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Kunst i grunnskolens barnetrinn
Nye utfordringer Læringsstiler Taksonomi Læringsstrategier.
Læreplanen sier at eleven skal kunne
FANFICTION – KREATIV FRISKRIVING
Bygg en by. Tverrfaglig 4 ukers oppgave i matematikk og kunst og håndverk beregnet for 8. Klasse.
Borre ungdomsskole
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
"God bagasje på livets reise."
Undervisning i gruppe for ungdom med psykisk utviklingshemming
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Valgfag på Kastellet skole
Utdanningsvalg 10.klasse
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
VFL Lindesnesregionen - høsten 2014
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Kunst og håndverk Maleri.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Biljana C. Fredriksen, Høgskolen i Vestfold
Dramafaglig prosjektarbeid
Sammensatte tekster PPU
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Sammensatte tekster ALU
Matematikk i samisk kultur
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?.  Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
AKVARELL MALING Fargeperspektiv. diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har framstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt.
ELEKTRO Praksisdager HØST 2017.
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2016.
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 9. trinn:
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 10. trinn:
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
Etterarbeid Balkongen
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Valgfaget design og redesign
Utskrift av presentasjonen:

Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale om opplevelse av hvordan kunstnere til forskjellige tider og i ulike kulturer har uttrykt seg gjennom foto, film og video, og bruke dette som utgangspunkt for eget arbeid - sammenlikne og vurdere ulike retninger og tradisjoner innenfor to- og tredimensjonal kunst Introduksjon Du vil lære om ulike måter å betrakte kunst på. Du vil få se en rekke bilder, og du vil lære om kunstnere og stilretninger Ta notater underveis, og sett dem i permen

10. klasse Ruseløkka skole SAMTIDSKUNST

Arbeid med selvvalgt produkt Hva er du opptatt av? Velg deg et tema. La deg inspirere av samtidskunsten i Akantus og ellers rundt deg. Eksperimenter deg fram til hva slags produkt du vil lage. Stil og teknikk velger du selv. Husk å begrunne alle valg underveis (i permen). Vi vil vurdere produktet i lys av hva du forteller i kunst- og håndverkspermen.

Arbeid med selvvalgt produkt I vurderingen kommer vi til å legge vekt på den innsikt du viser i: - komposisjon/bruk av virkemidler - kunsthistorisk bakgrunn - hvordan du har arbeidet med idéutviklingen - sammenhengen mellom idé og ferdig produkt - ferdigheter i bruk av materialer og teknikker - kreativitet - føring av kunst- og håndverksperm