Format Skrivestil Eksempler

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fagoppgave Justert formulering
Advertisements

Landskonferanse LEVE Lillehammer 28. mai 2005
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
22 tips for den faglitterære forfatteren
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
FOREDRAG FOR LEGER – EGENSIKKERHET – TRUENDE PASIENTER Pob Bård O
Mestring og forebygging av depresjon
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Utredning av utviklingshemming hos voksne
Erstatter i sin helhet skriv 1 (tidligere publisert på nettet)
Oppgaveløsning Metode og tilnærming.
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
- handlinger og holdninger
Vurdering av statistiske analysemetoder brukt i Læringslabens undersøkelser i videregående skole i Rogaland.
Seksjon psykoser, sykehuset Levanger
Forskningsrapporten: Sjekkliste før innlevering (empirisk rapport)
Det utdanningsvitenskapelige fakultetet, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning Artikkelbaserte avhandlinger og veilederrollen Seminar for kandidater.
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Kliniske selvmordsrisikovurderinger
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Hva er en artikkel?.
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Avdeling for sosionomutdanning
Post 4, sykehuset Levanger
Oppsummering av FOU - prosjekt
SYKEHUSSOSIONOMEN GRÅTEKONE ELLER PROFESJONELL PROBLEMLØSER?
En pilotstudie ved Follo DPS Prosjektansvarlige:
12 Reflekterende lesing.
En randomisert kontrollert studie av langtids kombinasjonsbehandling for pasienter med personlighetsforstyrrelser. Oppfølging etter 3 år. Hovedveileder:
TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av 16:9 digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire)
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Problemstilling Frode Svartdal UtTø H-2007.
Forskningsrapporten: Sjekkliste (empirisk rapport)
10 regler for å skrive for web
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
Ekstern skolevurdering. Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
De ansatte opplever å bli hørt og anerkjent, og føler dermed trygghet og lojalitet. Bedriften får utnyttet unik kompetanse. Økt bevissthet til HMS-arbeidet.
«Lese og løse oppgaver»
7. Typography, Readability & Legibility Lesbarhet.
Dokumentasjonsdag Torsdag 17.mars :00 – 15:00 Oppsummering fra gruppearbeid.
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
PSY (Videregående modeller i arbeids- og organisasjonspsykologi)
Individuell fagtekst fra praksis.
Elevforutsetninger for religionsundervisning
Velkommen som student Anne-Beathe Mortensen-Buan
Fortellinger som metode.
HÅNDTERING av BRÅK og URO
RePULSE- styr dine impulser Presentasjon PPT
19-Sep-16 ALLE TELLER Jakten på elevenes tenkning (når ”svaret” er feil) Gerd Nilsen Bergen 9.mars.
Kvalitetskultur ”Litt bedre i dag enn i går” Kvalitetsstrategi for Helse Midt-Norge
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Kunsten å omgås andre Få venner Holde på venner Ha tro på seg selv Ta hensyn og vise omtanke Kunne samarbeide og løse konflikter Kunne kommunisere verbalt.
Oppsummering av FOU - prosjekt
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Oppsummering av FOU - prosjekt
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Noen tips om PowerPoint
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Norsk institutt for kognitiv terapi Ferdighetstrening
Lær mer – vis din støtte til alle som er berørt av demens
Utskrift av presentasjonen:

Format Skrivestil Eksempler Rapport Format Skrivestil Eksempler Cato Grønnerød Anna von der Lippe PSYC4400

Omfang Maksimalt 3 sider tekst + appendiks med MCMI-profil (hovedprofil) IIP-C circumplexprofil SCL-90-profil Rorschach-protokoll Svartekst Lokalisasjonsark Skåring Utregning

Format Enkel linjeavstand Standard tekststørrelse Standard marg Times Roman 12 pt Verdana/Arial 10/11 pt Standard marg Minimum 2 cm, 2,5 cm i bunn Sidenummerering

Rapportmal

Rapportmal

Innhold I størst mulig grad fokusere på overordnede problemstillinger og funn Presentere et mest mulig helhetlig bilde på tvers av tester Formuleringene skal skrives "med pasienten på skulderen” Pasienten skal kunne forstå hva som står skrevet Pasientene har rett til, og benytter seg i stadig større grad av retten til, å få innsyn i journalen De kan dermed få med seg full kopi av hele journalen.

Innhold Formuleringene skal ta utgangspunkt i pasientens egen opplevelse av problemene I minst mulig grad inneholde psykologfaglige uttrykk Oppfylte diagnoser og kriterier på MINI og SCID Annet råmateriale fra testing skal legges ved journal

SCL-90: forslag til oppsummering GSI (Global Severity Index) viser en råskåre på ?,?? Dette er det tallmessige uttrykk for den generelle grad av opplevde symptomer og er å betrakte som et ?? symptomnivå. De ulike underskalaene viser at pasientens høyeste skårer omhandler ?? (f.eks. navnet på skala) og gjenspeiler vansker med ?? (eksemplifisert med innhold fra enkeltledd).

IIP: forslag til oppsummering IIP-64 indeks viser en råskåre på ?,??. Dette er det tallmessige uttrykk for den generelle grad av opplevde mellommenneskelige problemer og er å betrakte som et ?? nivå. De ulike underskalaene viser at pasientens høyeste skårer omhandler ?? (f.eks. navnet på skala) og gjenspeiler vansker med ?? (eksemplifisert med innhold fra enkeltledd).

MMPI – forslag til oppsummering MMPI-2 viser en ?? forhøyet med ?? skårer som er mer enn 2 standardavvik over gjennomsnittet. De høyeste skalaskårene er på skala ?? (T-skåre xx) og skala ?? (T-skåre yy), dernest ?? (T-skåre zz) og ?? (T-skåre vv). Profilen viser……

Rorschach – forslag til oppsummering Rorschach-metoden viser en person som er preget av … Det fins flere tegn på … og … er framtredende. Angst, forsvar Følelser, impulsivitet Integrert/organisert tenking vs mer løs/privat preget tenking Selvfølelse, relasjoner til andre

Konklusjon Oppsummerer resultatene Implikasjoner for behandling Fokus i behandling Overensstemmelse med klinisk inntrykk Tilbakemelding Kommenter på eventuelle endringer siden siste vurdering

Tilbakemelding Si noe om det generelle nivå av plager Bekreft det klienten har rapportert Eks. ”Din høyeste skåre er på skalaen raseri. Personer som skårer høyt på denne skalaen (raseri) rapporterer at de lett blir irritert eller sint eller at de ofte har raseriutbrudd eller destruktive impulser” ”Kjenner du deg igjen i dette?”

Tilbakemelding Tilbakemeldingen skal ikke være definerende/stigmatiserende, men undersøkende og åpen Unngå ”Du er …, du har …” Heller ”Det ser ut til at du kan …” ”Du kan være preget av …” ”Det kan hende du …”

Skrivestil Infantil? Regressiv? Liten evne til empati? Realitetsbrist? Paranoid? Hysteriform?

Skrivestil Ta høyde for usikkerhet i resultatene Beskriv kun rimelig sikre funn Grader funn etter sikkerhet ”Det er tegn på at du …, men dette er usikkert” ”Det fins flere tegn på at … og dette ser ut til å prege deg”

Frida – Rorschach-profil Utgangspunkt Rorschach viser en inkonsistent struktur, og da særlig i forbindelse med organiseringskapasitet. Omskrevet Resultatene viser en en person som har vansker med å integrere forskjellige bilder av seg selv og å se meningsfulle sammenhenger mellom ulike opplevelseskvaliteter. DQv%

Frida – Rorschach-profil Utgangspunkt Klienten skårer høyt på angst og lavt på forsvar, noe som kan vise seg lite funksjonelt og som kan vise seg i sårbarhet for påkjenninger og i forhold til andre. Omskrevet Personen viser mange og tydelige tegn på angst men også et forsvar som fungerer dårlig. Dette kan vise seg som en sårbarhet overfor påkjenninger og i forholdet til andre personer. m, Dd%, F+%

Frida – Rorschach-profil Originalutkast Resultatene gjenspeiler en dårlig integrering av affekter. Testene viser at hun har et påtrengende nærhetsbehov som hun opplever ikke blir møtt. Omskrevet Personen kan oppleve følelser som vanskelige å tolke og gi mening til. Resultatene viser nærhetsbehov som personen ikke opplever blir møtt. FC:CF+C, C’, K

Frida – Rorschach-profil Utgangspunkt Det selvhenførende er fremtrendende i de mange selvreferansene, noe som henger sammen med det mistenksomme og narcissistiske som også kommer fram på de øvrige testene. Omskrevet Resultatene viser, som på andre tester, en følelse av skepsis overfor andre. Personen kan ofte føle seg krenket av andre, og en følelse av at andre ikke verdsetter henne. Per

Frida – Rorschach-profil Utgangspunkt Testen viser en person som har vanskelig for å organisere og kontrollere egne opplevelser; hun gjør nøytrale opplevelser til egne opplevelser. Omskrevet Personen ser ut til å bruke egne opplevelser som ramme for fortolkninger av opplevelser mer enn andre, kanskje i en grad hemmer kommunikasjon. Per

Frida – Rorschach-profil Utgangspunkt Personens personlighetsstruktur er lite konsistent, og hun har derfor ikke en samlende, strategisk internalisert posisjon å fungere ut i fra. Omskrevet Personen ser ut til å mangle en følelse av et samlet selv, en samlet og identitesskapende måte å se verden på som gir trygghet og mening i tilværelsen. (Killingmo)

Frida – Rorschach-profil Utgangspunkt Hun klarer seg på en rollebasert sosial atferd (lærer/pedagog) som fungerer som forsvar mot fantasier som til dels er uorganiserte. Omskrevet Personens identitet er i stor grad sentrert rundt hennes rolle som lærer, noe som gir henne trygghet, men som også kan virke som et forsvar mot påtrengende tanker.

Frida – Rorschach-profil Utgangspunkt Konfliktområdene som kommer klart frem er de narcissistiske trekkene og det dysforiske. Omskrevet Konfliktene som kommer fram er sentrert rundt en ustabil selvfølelse og nedstemthet. Per, C’

Praktisk Innlevering Plan Forhåndsgodkjenning! Individuelle avtaler Frist: fredag 4. desember kl. 16.00 Innleveringsmappe på Fronter Åpen fra mandag 30. november kl. 8.00 Word-fil eller Fronter-dokument Gruppeinnlevering! Merk alle navn, velg ”Levere for” Plan