Skikkethetsvurdering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Studieforbundet natur og miljø. Hva er Studieforbundet?  Serviceorgan som legger til rette for studiearbeid i medlemsorganisasjonene.  Formidler av.
Advertisements

Studieforbundet natur og miljø. Hva er Studieforbundet?  Serviceorgan som legger til rette for studiearbeid i medlemsorganisasjonene  Formidler av tilskudd.
Nettverkssamling, Larvik
HELSE OG LIVSSTIL.
Lederutvikling og skreddersøm
Opplæring for representanter i skolemiljøutvalget
Etikk og nettvett i barnehagen
Sladrehank skal selv ha bank – eller?
Ansvar og prosesser i skolen
Hva skal et styre gjøre av arbeidsoppgaver?
Levende HMS-system – hva betyr det i praksis?
Gunn Engelsrud-NOKUT-konferansen 21 april 2010 Dokumentasjon av utviklingsarbeid og erfaringskunnskap - ”vi lærer alltid med kroppen selv om.
Søknader om permisjon fra stipendiater Regelverk.
Elevvurdering i Kunnskapsløftet
Vennskap mellom to-treåringer i barnehagen
Glitre barnehage.
Kommunedelplan oppvekst – mot 2020
Arbeid i andres hjem + Arbeidsmiljøet når du jobber der
NY LOV OM HELSEPERSONELL
 Praksisopplæring er en obligatorisk del av studiet, og det er egne fraværsregler.  Reglementert fravær: ◦ Sykdom (egen eller barns) dokumentert.
Uønskede bestanddeler i næringsmidler
YRKESETISKE RETNINGSLINJER FOR SYKEPLEIERE
Jurist Lene Duesund Svendsen Seniorrådgiver Helene Kløcker
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
Fagrettet praksis i allmennlærerutdanningen 8. september 2009
Praksis i studieåret 2009/2010: Trinn 2-AU
FAU Møte 3. september 2013 Velkommen Registrering ved døren.
IKP – basert på risiko- og sårbarhetsvurderinger i egen virksomhet
IKP basert på risiko- og sårbarhetsanalyser i egen virksomhet
Støy og gravide NFAM/NAMF Vårkonferansen 2012, Son Petter Kristensen.
Vurdering av lærerkompetanse
Å bruke praksisfortelling En måte å lære på
Oslo kommune Utdanningsetaten SKOLERING I GJENNOMFØRING AV MUNTLIG EKSAMEN I KUNNSKAPSLØFTET 11. JANUAR 2008 NORSK (modul 1) Trude Slemmen, fagkonsulent.
Lærlingordningen i Stavanger
Hvordan skal personopplysninger registreres? Hvilke rettigheter har du som ansatt? Kan arbeidsgiver registrere alt mulig av opplysninger uten å gjøre noe.
SMESTAD UNGDOMSSKOLE Foreldremøte 10. mars 2011
Kravet til faglig forsvarlighet og omsorgsfull hjelp
FAU - Lysarkene ligger på MEDLEM AV FAU - HVA NÅ? - Hva gjør FAU? - Hvordan jobber FAU? - Hvorfor har vi FAU? Alle foreldre som.
Regelverk, rammefaktorer og målsettinger
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Studieforbundet natur og miljø. Hva er Studieforbundet?  Serviceorgan som legger til rette for studiearbeid i medlemsorganisasjonene.  Formidler av.
Gjennomgang av gruppearbeid til bolk A - DRI Dag Wiese Schartum, AFIN.
Handlingsplan mot mobbing
Lek og Læring i barnehagen
Tillitsvalgtes medvirkning i budsjettarbeidet
Grunnleggende begreper i personopplysningsloven (legaldefinisjoner)
Utfordringer i samfunnet  Av gruppen uføretrygdet under 40 år har nærmere 60 % diagnosen psykiske lidelser  2009: Ca 20 % av befolkningen over 18 år.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Hva er ledelse? Intro org ledelse 2009.
Arbeidsmiljøet for ansatte
Skikkethetvurderinger og nemndsarbeid
Helsefremmende skoler og barnehager Bjørn-Are Melvik Bodø Den store roen Foto: Bjørn-Are Melvik.
Saker om skikkethet Dokumentasjon ved oversendelse av klage Marianne Klausen og Knut Andreas Bostad Felles klagenemnd.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Sluttvurdering av student i apotek Tips til utfylling av vurderings-skjema Camilla Foss, ansvarlig for apotek-praksis ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Sosial kompetanse. Ferdigheter og villighet til å løse en konkret oppgave En kompetanse vi trenger for å fungere godt sammen med andre –Kompetansen viser.
Yrkesrollen Faglig mestring og praktisk dyktighet.
Kompetanseplan oppvekst
Emneplanseminar
Forslag til organisering av skikkehetsarbeidet ved UiO
Hva jobbet vi med i går? Kommunen i systemet Rollene og spilleregler
Innføring i lovverket som gjelder barn og unge i planlegging
NTNUs prosedyrer for håndtering av trakasseringssaker
Trygt og godt skolemiljø
Trygt og godt skolemiljø
Skikkethet i grunnskolelærerutdanningen
Koordinerende enhet (KE) i UNN
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Skikkethetsvurdering Egen forskrift: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20060630-0859.html Visse kriterier i tillegg til de rent faglige Ansvar: faglærer og praksislærer og rektor

Gjennom hele studiet.. Løpende vurdering av alle studenter gjennom hele studiet Vurdering av studentens faglige og personlige forutsetninger for å fungere som lærer Saker kommer vanligvis opp i forbindelse med samarbeidsprosjekter og i praksis

Kriterier, §3 a) studenten viser manglende vilje eller evne til omsorg og til å lede læringsprosesser for barn og unge i samsvar med mål og retningslinjer for barnehagens og skolens virksomhet. b) studenten viser manglende vilje eller evne til å ha oversikt over hva som foregår i en barnegruppe eller klasse og ut fra dette skape et miljø som tar hensyn til barn og unges sikkerhet og deres psykiske og fysiske helse. c) studenten unnlater å ta ansvar som rollemodell for barn og unge i samsvar med mål og retningslinjer for barnehagens og skolens virksomhet.

d) studenten viser manglende vilje eller evne til å kommunisere og samarbeide med barn, unge og voksne. e) studenten har problemer av en slik art at han/hun fungerer svært dårlig i forhold til sine omgivelser. f) studenten viser for liten grad av selvinnsikt i forbindelse med oppgaver i lærerstudiet og kommende yrkesrolle. g) studenten viser manglende vilje eller evne til å endre uakseptabel adferd i samsvar med veiledning.

Tvilsmelding Drøftes med rektor Begrunnelse må gis - bruk punktene i §3 Rektor tar saken opp med studieleder Sendes skikkethets-ansvarlig på Hsh Behandles av skikkethetsansvarlig ved Hsh

Prosedyre Tvilsmelding mottas Studenten kalles inn til møte, gjerne med bisitter Saken belyses grundig Plan for oppfølging og veiledning Dersom endring ikke finner sted, fremmes saken for skikkethetsnemnda. Nemnda behandler saken og fremmer den for styret.