Fordeling av roller og ansvar

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Samhandling.
Advertisements

Ue.no Gründercamp 2013 XX vgs. XX bedrift Ungt Entreprenørskap XX (fylke) FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Ue.no Energi for framtida Gründercamp for videregående skole FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Relasjon med barn.
Et program for ungdomsskolen
Samspill og Samhandling
May Britt Drugli Førsteamanuensis, RBUP, NTNU
Motivasjon.
Hvorfor mister vi gjester?
Skap framtidens Ungdommens Hus på Stjørdal.. ue.no.
DFI Alpin – GBPS! 9-10 år år 13 år og eldre Treningsplan sesongen 2005/06.
Tema 4: BEDRIFTEN SOM LÆRESTED Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere.
Ledelse i endringens tid
Ue.no Enterprise without Borders Videregående opplæring FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Tids tyv i barnehagen En utfordring for styrer
Rolighetsmoen barnehage
5. Organisasjoner, individer og grupper
Vurdering Na /4-09. Hvordan få til god vurdering Hemmeligheten: for å kunne gi god vurdering er gode oppgaver viktige! Den formelle vurderingen.
Norsk Vann – rent vann, vår fremtid Rent vann Gode rammevilkår Kompetanseutvikling/kunnskapsspredning Ikke-kommersiell - Troverdig - Handlekraftig - Samlende.
Endringsprosess som har ført til arbeidsglede
Sogn Arena Forventninger til hva samarbeidsavtalen skal bringe. ”Selbu”-seminaret 2011.
Våre viktigste valgkampsaker Fylkestingsprogrammet Ved Odd Arild og Tone.
Kompetanse suksess Utleiekonferansen 11.Februar 2011 Anita Tjelta, rådgiver kompetanse og rekruttering BNL.
Framtidens kompetanser - og hvordan vi utvikler dem
Hvordan tette gapet mellom skole og næringsliv? Kristine Engan Ræder, UE Trøndelag.
Bruk av digitale multimedier i norskfaget Nettsamtaler og samtaletekster i og utenfor skolen.
God kommunikasjon – vær trygg
VÅRT LOKALSAMFUNN En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker, næringsliv og offentlige tjenester i et lokalsamfunn.
Lederstil og Motivasjon.
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Dobbel kompetanse 4 årig løp
Ue.no Mål og målstyring Ungdomsbedrifter FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Opprettholdende faktorområder
KOMMUNIKASJON.
Hovedprosjekt Sikkerhetsrutiner for sykepleiere som dokumenterer i den elektroniske journal (EPJ). Et prosjekt i studiet Videreutdanning i Data Av student.
Ue.no GRÜNDERIDOL I AUST-AGDER Drottningborg vgs kl FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Hvordan skape et godt læringsmiljø?
Ue.no Spilleregler i arbeidslivet FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Kunsten å overrumple seg selv Improvisasjonens overskridende natur.
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
Saltstraumen UB Terje Ingvaldsen Hadsel videregående skole Aud Meldal Mosjøen videregående skole.
Trond Haukedal AS Fagforbundet Kreativ Omsorg ’14 ”Motivasjon og arbeidsglede…” Hamar onsdag.
Ue.no Spilleregler i arbeidslivet FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Kompetanse og faglig infrastruktur i helse- og omsorgstjenestene Heidi haukelien Halvard Vike.
Barnehagepolitisk offensiv MÅL Fra sentralstyrets vedtak: «Utvikle og gjennomføre en barnehagepolitisk offensiv for å sikre og videreutvikle kvaliteten.
DIALOG TIL BARNETS BESTE – “VI SKAPER FRAMTIDA”
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
Elverum Håndball Yngres - Visjon ”Ekte idrettsglede i et mestringsorientert læringsmiljø!”
SAMSPILLMETODEN DIALOG Informasjon til foreldre Bergen 2012.
4 faser for å utvikle en forretningside/forretningsmodell
Barnesyn og barns medvirkning
Framtid - Samspill - Skaperglede
SÅ FINT DU IKKE ER SIKKER PÅ HVA DU VIL BLI….
Framtid - Samspill - Skaperglede
SAMSPILLMETODEN DIALOG
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
SAMSPILLMETODEN DIALOG
Menneskerettigheter Før man går i gang med selve presentasjonen som er forløperen til IGP (individ-gruppe-plenum) arbeidet der elevene selv skal lage rettigheter.
En god dag på jobb! en fortelling om livsglede og menneskeverd
Kapittel 1 SAMSPILL.
Kapittel 11 Grupper og team
Møte LOSAM Fellesadministrasjonen
«Den gode timen på Saltvern»
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
Oppstart i barnehagen.
Mer kunnskap – Bedre barnevern
Utskrift av presentasjonen:

Fordeling av roller og ansvar Personlige stiler Fordeling av roller og ansvar Framtid - Samspill - Skaperglede

Personlige stiler Vi bevisstgjør elevene deres personlige stiler Framtid - Samspill - Skaperglede

Initiativrik Analytisk Støttende Styrende

Personlige stiler INITIATIVRIK Trenger utfordringer Har behov for høyt tempo Har behov for oppmerksomhet ANALYTISK Ønsker trygghet Liker fagkunnskap Trenger god tid Liker grundighet Opptatt av seriøsitet STYRENDE Opptatt av kvalitet Opptatt av sikkerhet Søker effektivitet Ønsker respekt Søker anerkjennelse STØTTENDE Ønsker sosial tilhørighet Ønsker og er god på personlig service Har behov for å bli lik Framtid - Samspill - Skaperglede

DOMINERENDE Initiativrik Styrende UFORMELL FORMELL Støttende Analytisk HENGER MED