Laste ned presentasjonen
1
Framtid - Samspill - Skaperglede
2
Workshop og erfaringsdeling
Grupper: Helse og oppvekst: Tonje Bakkehaug, Nannestad vgs. Restaurant- og matfag: Gro B. Eriksson, Karmsund vgs Naturbruk: XX Byggfag, Elektro og TIP: Erik Meistad, Stangnes vgs Service og samferdsel: Knut Bordal, Årdal vgs Medier og kommunikasjon + Design: Tore Åsvestad og Terje Hanssen, Hamar katedralskole Studiespesialisering 1: Guro Mette Hedemark, Drammen vgs Studiespesialisering 2: Arild Nordahl Johnsen, Nøtterøy vgs Gruppearbeid fram til kl Kort oppsummering fra hver gruppe - 10 min Framtid - Samspill - Skaperglede
3
Erfaringsdeling og diskusjon
Gruppeleder innleder, og styrer ordet. Velg gjerne en referent. Aktuelle temaer å diskutere: Hvordan komme i gang med UB? Hvordan sette sammen grupper? Hvorfor og hvordan jobbe med idéutvikling/kreativitet? Samarbeid med mentor og nettverk. Hva, hvordan, hvorfor? Kan eller skal lærer tilrettelegge? Hvordan koble kompetansemål i faget til UB? Hvordan planlegge UB-året (årshjul)? Hvilke andre fag/faglærere kan kobles opp mot UB? Hvordan involvere skoleledelsen? Andre temaer gruppa ønsker å diskutere. Del gjerne ressurser og utveksle kontaktinformasjon slik at dere kan holde kontakten i etterkant av seminaret. Framtid - Samspill - Skaperglede
4
Besøk i messeområdet 76 ungdomsbedrifter på NM
5 forhåndsjuryerte kategorier: markedsføring, logo, reklamefilm, nettside, forretningsplan 11 kategorier som juryeres på NM: Beste utstilling Beste salgs- og servicebedrift Gastronomiprisen Beste sosiale entreprenør Beste yrkesfaglige bedrift Beste samarbeid med næringslivet Orklas innovasjonspris Ferdprisen for størst verdiskapingspotensial ManpowerGroups pris for beste HR-bedrift Spleiselagets regnskapspris Beste ungdomsbedrift Framtid - Samspill - Skaperglede
5
Besøk i messeområdet Oppgave
Oppsøk ungdomsbedrifter fra ditt utdanningsprogram eller et relatert utd.progr. Gå sammen i små grupper. Oppgave Hva slags forretningsideer har UBene? Hvordan er arbeidet med UB koblet til elevenes utdanningsprogram? Hva har elevene lært gjennom UB? Kl – Besøk i messeområdet og lunsj Kl – Siste nytt for erfarne UB-lærere Framtid - Samspill - Skaperglede
6
Refleksjon og diskusjon
Diskuter oppgaven i gruppene Oppgave Hva slags forretningsideer har UBene? Hvordan er arbeidet med UB koblet til elevenes utdanningsprogram? Hva har elevene lært gjennom UB? Framtid - Samspill - Skaperglede
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.