Avdeling for fagstøtte

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Advertisements

Ny organisering av Sentraladministrasjonen
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
SA5 Forslag til ny organisering Basert på innspill fra fakulteter, fagdirektører og medarbeidere i de respektive fagavdelinger.
Studieadministrasjon ved mat.nat. – hvor står vi, hvor går vi? Tilpasning til ny ledelsesmodell – og Kvalitetsreformen.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Kvalitetsreformen og IT- messige konsekvenser Astrid Jenssen XML-gruppa,
Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
Presentasjon – Econa Riksrevisjonens stilling i statsapparatet Riksrevisjonen er direkte knyttet til Stortinget og er uavhengig av forvaltningen.
:PULS - mandat og strategi HANNE SCHOU RØISING, LEDER FOR PULS.
AITeL strategiseminar oktober 2012 AITeL Strategi - Agdenes fyrstasjon.
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak Fellesadministrasjon: status
1 Videreutvikling av administrative støtteprosesser ved DMF.
Presentasjon av organiseringsprosjektet
Beslutningsunderlag for etablering av felles FIU-enhet
Sak 3/2017 Om LAMUs rolle og funksjon
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Generelt Organisasjonsprosjektet går etter planen Grunnlag nå:
Evaluering av nettverk for administrative Studieledere, 2017
Utdanningskomiteen 19. mai
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Omorganisering av samarbeidsorganene
Forslag til organisering av skikkehetsarbeidet ved UiO
Forum for forskningsdekaner, 23. september 2015
Internasjonalisering - erfaringsutveksling
Nye for ansatte-sider: Status og tidsplan høsten 2015
Internkommunikasjon på nett: Status, tidsplan,
Diskusjonssak i fakultetsstyret 31.Oktober 2017
Administrativ organisasjonsstruktur
ForBedring 2018-kartlegging av sikkerhetskultur i spesialisthelsetjenesten Presentasjon Brukerutvalget (hkb)
Strategi og Styring av informasjonsteknologi
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Organisering av administrasjonen ved UiT
USITs Målbilde og prioriteringer
15. mars 2016 Utdanningskomiteen.
Regional koordinering eHelse og velferdsteknologi i Agder
Målbildet Stab/støtte
Internt handlingsrom (IHR)
Presentasjon for Hovedstyret 4.sept 2006
- digitalisering av pensum
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 6. april 2017
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Satsing på utdanning, oppsummering etter seminar på Losby Gods, februar 2018, revidert etter innspill fra utdanningskomiteen.
Satsing på utdanning, oppsummering av seminar på Losby Gods,
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 11. mai 2017
Studieledernettverket 15. februar 2019
Seminar adm.studieledernettverk 15. februar 2019
Avdeling for studieadministrasjon
Studieseksjonen – hvem jobber der og hva gjør vi?
Administrative fellesløsninger
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Administrative fellesløsninger
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
Program for administrativ forbedring og digitalisering
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Programkontoret.
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Utskrift av presentasjonen:

Avdeling for fagstøtte Omorganisering av Avdeling for fagstøtte - en orientering Eva Helene Mjelde 28. sept 2018

Avdeling for fagstøtte 361000 Avdelingsdirektør Forvaltning av forskning og utdanning 361400 Seksjonssjef Forsknings-, utdanningsstøtte og internasjonalisering 361300 Nestleder Kommunikasjon og studentinformasjon 361100 Samfunnskontakt og arrangementer 361200 Studieadministrative datasystemer 361500 Opptak og tilrettelegging 361600 Sentralbord for UiO 361700 Fung leder: adm sjef Administrasjonssjef

Avdeling for fagstøtte 361000 Avdelingsdirektør Forvaltning av forskning og utdanning 361400 Seksjonssjef Forsknings-, utdanningsstøtte og internasjonalisering 361300 Nestleder Kommunikasjon og studentinformasjon 361100 Samfunnskontakt og arrangementer 361200 Studieadministrative datasystemer 361500 Opptak og tilrettelegging 361600 Sentralbord for UiO 361700 Fung leder: adm sjef Administrasjonssjef

Avdeling for fagstøtte 361000 Avdelingsdirektør Forvaltning av forskning og utdanning 361400 Seksjonssjef Forsknings-, utdanningsstøtte og internasjonalisering 361300 Nestleder Studieadministrative datasystemer 361500 Opptak og tilrettelegging 361600 Knutepunktet Sentralbord for UiO 361700 Fung leder: adm sjef Administrasjonssjef

AF har på oppdrag fra universitetsdirektøren gjennomført en prosess for å vurdere behovet for strukturelle endringer. Utgangspunktet for omorganiseringen er behov for: Økt strategisk kraft og kapasitet hhv utdanning og forskning Sikre leveransekapasitet ift nye prioriteringer satt av UiOs ledelse Tydeligere prioriteringer og hyppigere vurderinger av dimensjonering: økt press på kapasitet gir økt behov for prioritering og nedprioritering Økt fokus på kompetanseutvikling og -oppfølging av personalet Økt fokus på digitalisering og forbedring av arbeidsprosesser Tydeligere målklarhet og helhetsperspektiv på flere fagområder: utdanningsadministrasjon, forskningsadministrasjon, internasjonalisering, digitale tjenester Felles møteplasser for hhv forskningsfeltet og utdanningsfeltet

Universitetsdirektøren har støttet styringsgruppens anbefaling: det bør opprettes to sidestilte avdelinger i LOS som samler administrativ kompetanse og kapasitet hhv på forsknings- og utdanningsfeltet. Overordnet struktur forhandlet i IDF 6. juni 2018 Utgangspunkt i nåværende arbeidsdeling mellom nivåene, samt nåværende økonomiske ramme.

Universitetsdirektør Rektor Universitetsdirektør USIT Eiendoms-avdelingen Personalstøtte Administrativ støtte Kommunikasjon og samfunnskontakt «Forsknings-administrasjon» «Utdannings-administrasjon» Lederstøtte Internadministrasjon HMS og beredskap Internrevisjon Bedriftshelsetjenesten

NB: Skissen viser kun en modell for struktur Avdeling for «utdanningsadm» Avdelingsdirektør Seksjon.. Seksjonssjef Avdeling for «forskningsadm» X NB: Skissen viser kun en modell for struktur – hensiktsmessig antall underenheter/seksjoner i hver avdeling vurderes. Hovedoppgaver: Programportefølje studier Regelverk Læringsmiljø Studentopptak Tilrettelegging for studenter Studentutveksling Mottak av studenter Utdanningslederprogammet Kvalitetssystem for utdanning Studieadministrative datasystemer Hovedoppgaver: Forskerstøtte ekstern finansiering Forskningsinfrastruktur Open access Forskningsetikk Innovasjon Institusjonelt samarbeid Guild Forskningslederprogammet Kvalitetssystem for helsefaglig forskning Tverrgående fora for eksempelvis: Innovasjon/kunnskap i bruk Internasjonalt samarbeid Digitalisering Utredninger og analyse NB: Flere tverrgående fora vil måtte inkludere «medlemmer» fra også andre enheter i LOS.

Vi jobber i høst frem mot implementering av nye avdelinger fra 1 Vi jobber i høst frem mot implementering av nye avdelinger fra 1. jan 2019, og skal igjennom disse trinnene de kommende månedene: underliggende struktur bemanningsplan og innplassering tekniske forberedelser

Arbeidsgruppen består av: Are Bye-Andersen Herman Strøm Stine Øfsdahl Linn Kristin Stølan (tillitsvalgtes representant) Trine Merete Kvernmo (lokalt verneombud) Eva Helene Mjelde (leder og koordinator for endringsarbeidet)

Styringsgruppen består av: Åse Gornitzka Hanna Ekeli Vebjørn Bakken Tove Kristin Karlsen (leder)

Direktørstillingene Avdelingsdirektør studieadm: Hanna Ekeli er innplassert Avdelingsdirektør forskningsadm: utlyst med søknadsfrist 10. sept.

Orientering og involvering Workshoper for AFs ansatte og ledergruppe Samtaler med 6 administrative ledere på fakultetsnivå er gjennomført Orientering om status i IDF Orientering i direktørnettverket Orientering i Forum for forskningsdekaner Orientering i nettverk for adm studieledere og i FANE Orientering i forum for forskningsdekaner Orientering i FANE