VERDENS BESTE VERTSKAP

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Organisasjonskultur Lars Klemsdal Arbeidsforskningsinstituttet.
Hurum PPTs erfaringer med LP
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Konfliktforståelse En konflikt eksisterer når 2 eller flere parter i et gjensidig avhengighetsforhold oppfatter at deres handlinger eller hensikter er.
IKT Orkide Ledelse og Skole
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
Legemiddelindustrien (LMI)
Arbeidslivssenteret i Oslo på besøk hos SYE
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Leverandørkonferansen 21.mai 2013 Harald Thoresen, prosjektleder
- Den gode utviklingssamtale
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Norway Rotary Distrikt 2260 Kurs Bevisstgjøring av Rotary’s ledere Utarbeidet av Lillian Johansen og Finn Kolstø, Gardermoen Rotary Club.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
Vi ønsker at Drammen Taxi skal kjennetegnes med: Service i alle ledd Smil og humør Tilgjengelighet/ Tilstedeværelse Løsnings- orientering Nyskapning og.
Spørsmål til diskusjon Hvordan kan vi påvirke holdningene i alle ledd -Se til England? -Den gode samtalen? -Annet.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Prosjektavslutning og sluttrapport
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Evaluering av Avinors organisering og tilknytningsform Møte med fagforeninger og tillitsvalgte 13. februar 2006.
Kvalitet i møtet med brukeren Hvordan lykkes med kvalitetsforbedring?
Fagsamling Prosjekt barn og unge i Hedmark
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Hva vet vi om Lærende Nettverk til nå? IKT-basert skoleutvikling gjennom lærende nettverk.
Utfordring: Hvordan skal fremtidens møteplasser/arrangementer for SV-studenter og virksomheter designes og kommuniseres, for å sikre engasjerte deltakere,
Ove Guttormsen| NHO Anskaffelseskonferanse | Oslo 11.mai 2016 – EN LANDSFORENING I NHO Innovative offentlige anskaffelsers betydning for omstillingsarbeidet.
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
Foto: Geir Hageskal Anskaffelse av eByggesak - erfaringer fra Trondheim KPR og plan- og byggesakscafé
Norsk Kundebarometer Hvorfor etterstrebe fornøyde kunder? Hva kjennetegner de beste og dårligste bedriftene på kundetilfredshet?
Involvering av barn og unge. Hva er involvering? 15. november 2012 Ikke informasjon – bare en forutsetning for å få til involvering Se Forstå Akseptere.
VEIEN TIL LEDELSE Mobilisering av fremtidens ledere Oppstartsamling 12.Mai 2015.
Prosjektpresentasjon for [Virksomhet]
”I pasientens fotspor”
Kapittel 18: Ansatte som merkevarebyggere
Nettverk: Scandic-Easy
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Nytt i ny utgave av standarden for ledelsessystem for miljø: NS EN ISO 14001;2015 Resertifisering i 2017 av Kiwa TI AS Møte klinikkenes miljøkoordinatorer.
Teamsammenseting i forbedringsarbeid
Presentasjon Eilert Sundt vgs. Kompetanse for mangfold
Kursdeltakerundersøkelsen Deltakernes opplevelse av oss
Roede-kurslederen på Facebook
Samarbeid og medbestemmelse
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Fjernledelse. En presentasjon for ledere om hvordan følge opp medarbeidere på daglig basis. 23. mars 2018.
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Brukeren skal være viktigste aktør
Velkommen til Løft Presentasjon av case, sett i lys av hvordan Løft jobber med ettervern. Belyst ved Løft - metodikk v/Roar Andersen.
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Midtveisvurdering IA-avtalen 2016
Camilla Hall-Henriksen
Award-konsept.
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Gjennomgang av øvelsen i ledergruppen Dato: Sted:
Verdier og visjon i nye Stavanger
Lekpregede læringsaktiviteter B – Samarbeid
Faser i faglige samtaler B – Samarbeid
Verktøykasse for godt vertskap
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Utskrift av presentasjonen:

VERDENS BESTE VERTSKAP Vertskap på 5 minutter – Tromsø Lufthavn

Tverrfaglig prosjekt forankret i KL Pilotprosjekt vår/sommer 2018 Oslo, Bergen og Tromsø Bygge videre på erfaring fra T2 og T3 Tenke skalerbarhet for hele AVINOR Utvide til flere høst/vinter 2018 Erfare og evaluere Forbedre og involvere

Hvorfor verdens beste vertskap Fordi: Vi skal bli blant Norges beste lufthavner God service og godt vertskap er god business Alle må med Vi ønsker: Fornøyde passasjerer Engasjerte samarbeidspartnere Stolte og motiverte medarbeidere

vertskapskonsept og serviceløfte Felles serviceløfte som definerer forventninger til helheten og til hver enkelt Hva vi vil ha på plass: En tydelig, engasjerende og omforent beskrivelse av vårt vertskapskonsept og serviceløfte som hjelper alle å forstå hvordan de kan gjøre en forskjell Konseptet og felles serviceløfte/kulter: «SAMMEN OM En enklere reise» understøttes og operasjonaliseres i tre kjennetegn / serviceprisnispper ved vår kultur og forventninger til alle ansatte med ID-kort. Disse skal vi knytte innsats til, bli fulgt opp på og motivert av. Hver enkelt gjør en forskjell og kan levere sitt bidrag til dette løftet. Vi har jobbet med referansegrupper i Oslo og Bergen (interne og eksterne), dialog med Mona i Tromsø, som fikk oss (og GK) til å la være å snakke om «vi er alle reiseledere». Avinor har vært på PTE i Stockholm og jakter erfaringer hos andre, snakket med Swedavia om deres GLOW-program, og Helsinki om noen av deres aktiviteter. Vi har hørt om community’et de jobber med blant ansatte på Aker Brygge og hatt mange runder med innspillene som har kommet underveis. Vi tror på det enkle i dette løftet og vi tror på å gå fra Vi ser & kjenner kunder til JEG…. I arbeidet har vi vært opptatt av at dette ikke skal stå i veien for selskapenes egne verdier og serviceløfter.  Og at det skal være rom for individuell tolkning og personligheter. Det skal være: “Struktur for fleksibilitet”.  Og ikke minst… prosjektgruppen – som fortsatt er travle med mange aktiviteter og prosjekter, har gode diskusjoner, ulike innfallsvinkler og hyggelige arbeidsarenaer. Jeg håper og tror at «gode opplevelser» for de som er i og rundt prosjektet også gir positive effekter på kort og lang sikt. Kulturen bygges på tvers av aktører og skal kjennetegnes ved ansatte på og bak scenen, som identifiserer seg med og ønsker å bidra til verdens beste vertskap.

Hva betyr serviceløftet? Hva kjennetegner verdens beste vertskap? Et felles løfte, men som også muliggjør egne løfter hos aktørene Hva betyr det for oss? Tips og triks for ledere Hva betyr det for meg? Mitt serviceløfte

Leveranser – fase 1

SUMMER READINESS 2018 Mål: Vi er bedre forberedt og leverer enda bedre passasjeropplevelser på lufthavnene denne sommeren enn i 2017 Hvordan: Planlegge, bygge kunnskap og gi alle ansatte mulighet til å levere på de tre serviceløftene Erfaringene tas med inn i fase 2 høst 2018.

KOMMUNIKASJONSUTTAK Vi bruker eksisterende kanaler i størst mulig grad – Facebook, skjermer, ledere, aktørers intranett? Alle ressurser samles på landingssiden avinor.no/vertskap E-læring kommer Egne redaksjonsplaner for «Vi som jobber på..» Kahoots hver andre uke Konkurranser Vi forteller de gode historiene Befaringer MÅL: ASQ score over 4 i Q3!